محصولات افغانستان معاف از پرداخت گمرکی در روسیه
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۴۰۱/۳/۲۲ کد خبر: 170550 منبع: پرینت

مسوولین اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری می‌گویند که مسکو پرداخت حق گمرک بر صادرات افغانستان را معاف کرده و در زمینه ایجاد سهولت در روند صادرات کشور متعهد شده است.
به گزارش شفقنا؛ مسوولین اتاق‌های تجارت و سرمایه‌گذاری به برخی از رسانه‌ها گفته‌اند که به زودی فهرست کالاهایی که به روسیه صادر می‌شوند، آماده خواهد شد و با تکمیل این فهرست، معافیت گمرکی روسیه بر کالاهای صادراتی کشور آغاز خواهد شد.
مسکو در حالی این تصمیم را گرفته است که جنگ در اکراین به شدت جریان داشته و این کشور در تقابل کامل با غرب قرار دارد. ایجاد محدودیت‌های بی‌شمار و تحریم‌های نفس‌گیر بر روسیه، روی تجارت و صادرات این کشور تاثیری چشم‌گیر گذاشته است.

روسیه پیش از این مبادلات تجارتی هنگفتی با دنیایی غرب داشت و نزدیک به ۴۵ درصد گاز اروپا از طریق این کشور تامین می‌شد و مقادیر زیادی نفت را به غربی‌ها به فروش می‌رساند، اما با ادامه جنگ در اکراین این کشور از چگونگی آینده اقتصاد خود نگران و به دنبال راه‌های بدیل هر چند به میزان کمتر از گذشته است.
هرچند ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفته است که تا چند سال دیگر غرب نمی‌تواند صادرات نفت و گاز روسیه را تحریم کند، اما به نظر می‌رسد که اروپایی‌ها نیز در جستجوی راه بدیل هستند تا بتوانند هرچه زودتر از وارد کردن گاز و نفت روسیه در این کشورها جلوگیری کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محصولات افغانستان
گمرکی روسیه
نظرات بینندگان:

>>>   تولیدات افغانستان بهترین تولیدات در سطح دنیا است . تنها جا‌پان و جرمنی در بعضی موارد از افغانستان کمی جلو استند . افغانستان سومین قدرت جهان است .

>>>   این کیست که دُرشب چراغ خواب میبیند؟
نه نام خود را نوشته و نه نشان خویش را برملا کرده.
ناظم رباطی

>>>   روسیه هیچ وقت مالیات گمرکی بالای محصولات افغانستان نداشت وندارد، توجه‌ داشته باشید که مالیه بالای ارزش که به زبان روسی آنرا НДС(20% از قیمت انوایس، می‌گوید وبه زبان انگلیسی آنراVAT می‌گوید هم در گذشته موجود وحالا هم موجود است واز محصولات افغانستان در وقت ترخيص گمرکی گرفته می‌شود. معافیت گمرکی که دولت روسيه اعلان کرده صرف بالای محصولات کشاورزی از همه کشورهای است موقعیتی است تا ماه سپتامبر امسال.
چرا مسؤلین اتاق تجارت آن قدر بیسواد است که اطلاعات غلط را به اذهان مردم می‌رساند

>>>   از محصولات افغانی بایید همه جهان محصول گمرک و مالیه نگیرد چون افغانستان هنوز چلوغک میکند و به پا نیستاده .

>>>   محصولات افغانستان در دنیا تپ است طبیعی و لذیذ

>>>   محصولات افغانستان در دنیا تپ است طبیعی و لذیذ


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است