تلفات زلزله در شرق کشور افزایش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۳۱    ۱۴۰۱/۴/۲ کد خبر: 170642 منبع: پرینت

تلفات زلزله در شرق به بیش از هزار کشته و بیش از ۱۵۰۰ زخمی افزایش یافته است.
زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی 6.1 ریشتری در 27 مایلی (حدود 43 کیلومتری) «خوست» به وقوع پیوست.
به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه در عمق 31.6 مایلی (حدود 50 کیلومتری) زمین رخ داد.

معاون وزارت دولت طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در یک نشست خبری اعلام کرد که تلفات زلزله شب گذشته در شرق افغانستان به بیش از 1000 کشته و 1500 زخمی افزایش یافته است.
مقامات محلی به خبرگزاری دولتی «باختر» گفتند که اگر دولت مرکزی کمک‌های اضطراری ارایه نکند، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

منابع محلی می‌گویند که خسارات ناشی از این زلزله ویرانگر در مناطق دورافتاده و فقیرنشین به‌طور ویژه شدیدتر بوده است و خانه‌های گلی مردم ویران شده است و در برخی مناطق نیز خانه‌های مردم در حاشیه کو‌ه‌ها بر اثر ریزش کوه تخریب شده است.
رییس کمیسیون رسیدگی به حوادث طبیعی افغانستان نیز در جلسه‌ای فوری به ادارات ذی‌ربط دستور داده است نهادهای ذی‌ربط با استفاده از تمامی امکانات هرچه زودتر به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلزله
شرق کشور
نظرات بینندگان:

>>>   زلزله می تواند با آزمایش های هسته‌ای چین، هند یا پاکستان در رشته کوه‌های پامیر(هیمالیا، هندوکش) مرتبط باشد.

>>>   در اثر زلزله اخیر در ولایت پاکتیا و تلفات جانش ناشی از ان کمبود دکتوران زن به شدت محسوس است.زنان و دختران زخمی شانس تداوی کمتر را دارند. تعصبات قبیلوی و شرایط حاکم طالبی مرگ و میر زنان و دختران را در حادثه اخیر به مراتب بیشتر گردانیده است.
طالیان باید از این زلزله درس عبرت بگیرند . دروازه های تحصیل عمومی را برای دختران باز کنند تمام قیودات احمقانه تعصب امیز قبیلوی خویشرا که هیچ ربطی به اسلام ندارد کنار بگذارند. افغانستان به کادر های فنی چه زن باشد چه مرد در همه بخشها ضرورت دارد. کاش در این زلزله اعضای خانواده سران طالبان دچار مصیبت ها میشدند تا انها عملا احساس میکردند که نبودن دوا داکتر بخصوص دکتوران اناث نبودن انجیر که سرک و جاده ها را ترمیم کند نبودن اقتصاد دان که وضع اقتصادی کشور را سرو سامان دهد چه مصیبتهایی را برای ملت ما بار اورده است.
ایمل سینا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است