واکنش‌های جهانی به زلزله افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۴۰    ۱۴۰۱/۴/۲ کد خبر: 170646 منبع: پرینت

زلزله مرگبار در شرق افغانستان که به کشته شدن بیش از یک‌هزار نفر و مجروح شدن بیش از 1500 نفر منجر شده است، واکنش‌های گسترده بین‌المللی را در پی داشت که بر کمک به زلزله‌زدگان تأکید داشتند.

هیات فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر در افغانستان با تأکید بر لزوم کمک‌های فوری به زلزله‌زدگان گفت که این کشور علاوه بر زلزله از اثرات چندین دهه درگیری، خشکسالی شدید، اثرات سایر بلایای اقلیمی، مشکلات شدید اقتصادی، سیستم بهداشتی آسیب‌دیده خسارت دیده است و سریع‌ترین و مؤثرترین راه کمک به مردم افغانستان را حمایت از سازمان‌ها و نهادهای کمک‌رسان محلی دانست.

«رامز الاکبروف» معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان نیز در توئیتی نوشت که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل و هیئت نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در حال بررسی نیازها برای رسید‌گی به آسیب‌دیدگان زلزله شب گذشته افغانستان هستند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز با ابراز مراتب تأسف و اندوه دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران به ملت دوست و برادر افغانستان، از آمادگی این کشور برای هرگونه کمک به زلزله‌زدگان خبر داد.

«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در بیانیه‌ای نوشت: مردم پاکستان در غم و اندوه برادران افغان خود شریک هستند. مقامات مربوطه برای حمایت از افغانستان در این مواقع ضروری تلاش می‌کنند.
وزارت خارجه پاکستان نیز ضمن همدردی با زلزله‌زدگان تأکید کرد که مقامات و نهادهای این کشور تلاش می‌کنند با هماهنگی نهادهای مربوطه، کمک‌های لازم را به افغانستان ارائه دهند.

رهبر کاتولیک‌های جهان ابراز امیدواری کرده است تا همه مشترکا از درد و اندوه افغان‌ها بکاهند.
او گفته است: «در چند ساعت گذشته زلزله‌ای در افغانستان، قربانیان و خسارات زیادی به بار آورد. امیدوارم همه بتوانیم از رنج مردم عزیز افغانستان با کمک بکاهیم.»

در همین حال، برخی از نهادهای سازمان ملل در رشته تویت‌هایی گفته اند که از وقوع این رویداد سخت متاثر شده اند. این نهادها بر فراهم‌سازی کمک‌های بشری به آسیب دیده‌گان تاکید ورزیده اند.
سم مورت، مسوول مطبوعاتی یونیسف در افغانستان گفته است: «علاوه بر سختی‌های فراوان، زمین‌لرزه ویرانگر جان صدها نفر را گرفت. تسلیت به کسانی که با از دست دادن عزیزان شان، داغدار هستند. یونیسف از کسانیکه نیازمند استند،‌ پشتیبانی می‌کند.»

«هبت‌الله آخوندزاده» رهبر طالبان نیز در پیامی از جامعه جهانی، مؤسسات خیریه و تمامی سازمان‌های بشردوستانه خواست در این فاجعه بزرگ به مردم افغانستان کمک کنند و از هیچ تلاشی برای کمک هرچه بیشتر به آسیب‌دیدگان دریغ نکنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زلزله افغانستان
واکنش ها
نظرات بینندگان:

>>>   طالبان کرام!
اگرواقعن هدف تان مبارزه علیه سواستفاده جنسی وفحشا باشد،قابل ستایش است.اماراه های موثروضروری برای تامین این ارمان مقدس کدام هااند؟
۱-بسته نمودن عاجل همه مدارس دینی که اینهادرحقیقت مراکز لواطت وتجاوز ملاهای مسن بالای ملاها وشاگردان کم سن اند.
۲- همه والیدین باید اطفال شان راخوددرخانه تعلیمات دینی بدهند،روان کردن اطفال به مسجددرحقیقت انداختن پارچه گوشت نزدپشک است واطفال معصوم بااشکال مختلف موردسواستفاده وتجاوز جنسی قرارمیگیرند.
۳-ازمراجعه دختران وخانم هابخاطرمریضی ونازایمانی نزدملا ها جدا جلوگیری شود،هرملای ما درحقیقت ملا لندی است.
.....
عاقل

>>>   ملا غيبت الله كه هيچ وجود ندارد از گور خود فرمان داده توسط خدا چون خداوند طالب تروريستها انتحاري را بالاي ما فرستاده دنيا در تعغير شده پغمبر اسلام حال ملا غيبت الله شده چرا ملا هاي .... صفت ملا هاي اجنبي صدا بلند نميكنند به پيغمبر به جاي محمد

>>>   مقصر اصلی در زلزله افغانستان آمریکاست. ۲۰ سال این کشور را اشغال کرد ولی هیچ زیرساختی برای حوادث غیر مترقبه ایجاد نکرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است