نگرانی ها از ۱۱۸ هزار کودک پس از زلزله در کشور
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۵    ۱۴۰۱/۴/۳ کد خبر: 170654 منبع: پرینت

پس از زلزله‌ٔ مرگبار در شرق افغانستان، سازمان حفاظت از کودکان می‌گوید که نگران کودکان آسیب دیده از زلزله است.
به گزارش شفقنا، کرس نیامندی، رییس بخش افغانستان این سازمان گفت: سازمان حفاظت از کودکان در مورد بیش از ۱۱۸هزار کودک که ممکن از زلزله در جنوب‌شرق افغانستان متاثر شده باشند، جداً نگران است… بسیاری از کودکان به احتمال زیاد اکنون بدون آب آشامیدنی، غذا و مکان امنی برای خواب اند.

آقای نیامندی افزود که کودکان آسیب‌پذیرترین افراد در آفات طبیعی هستند زیرا بیشتر در معرض خطر گرسنگی، مرگ بر اثر جراحات و ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارند.
او علاوه کرد که هنگامی که این کودکان از بستگان شان جدا می شوند «در معرض خطر بیشتر بهره برداری و سو استفاده قرار می گیرند.»

این سازمان گفته است که کارمندانش را برای ارزیابی خسارات و درک بهتر از نیازمندی‌های فوری کودکان به ساحات بیشتر آسیب‌دیده می‌فرستند تا کمک‌ها به شکل بهتر آن به کودکان فراهم شوند.
کرس نیامندی گفت: ما تدارکات اضطراری مانند ترپال، کمپل، لباس و بوت طفلانه و اسباب پخت‌وپز را برای انتقال و توزیع آماده داریم. ما همچنان آماده ایم تا کمک‌های نقدی اضطراری را که در بحران‌ها بسیار مهم است، به خانواده‌ها فراهم کنیم.

بر اساس معلومات مقامات حكومت طالبان تخمین زده می‌شود که بیش از ۶۵۰ نفر به شمول کودکان، در جریان این زلزله جان باخته و حدود ۵۰۰ نفر دیگر مجروح شده اند. با آنهم مقامات محلی هشدار داده اند که احتمال دارد این رقم افزایش یابد.
پیش از این مقامات طالبان گفته بودند که در نتیجۀ زلزله در ولایت پکتیکا، ننگرهار و خوست بیش از ۱۰۰۰ نفر جان باخته و بیش از ۱۵۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.
این زلزلهٔ که شدت آن به حساب ریکتر ۶.۱ درجه بود اوایل صبح چهارشنبه،‌ نه تنها افغانستان، بلکه بخش های از پاکستان را نیز تکان داده است.
طالبان گفته اند که ولسوالی های برمل، زیروک، نکی و کیان در ولایت پکتیکا بیشترین آسیب ناشی از این زلزله را متحمل شده اند.

سازمان حفاظت از کودکان از نهادهای بین‌المللی خواست که کمک‌های بشری شانرا نه تنها برای آسیب‌دیدگان زلزله، بلکه برای ۱۸ میلیون کودک و بزرگسالی که در آستانهٔ گرسنگی قرار دارند، افزایش بدهند.
آقای نیامندی افزود که از زمان تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، «ما در حال افزایش پاسخگویی برای حمایت از تعداد فزاینده کودکان نیازمند هستیم. ما خدمات صحی، تغذیه، آموزش، حفاظت از کودکان، سرپناه، آب، بهداشت، امنیت غذایی و حمایت معیشتی را برای کودکان فراهم می‌کنیم.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کودک
زلزله
نظرات بینندگان:

>>>   اگر طالبان فهم مدیریتی و مدیریت سالم داشته باشند فاجعه قابل کنترل است.

>>>   "او علاوه کرد که هنگامی که این کودکان از بستگان شان جدا می شوند «در معرض خطر بیشتر بهره برداری و سو استفاده قرار می گیرند.»" بلکل درست است و بدون شک ذخیره یی برای انتحاری هایی طالبان و داعش‌ خواهند بود.
آتش‌خاوری

>>>   بلخاب را دریابید!!!!!
بلا های طبیعی را چاره صبر است و همیاری و کمک و همدلی ، اما هجوم وحشیانه فاشیست های طالب بر مظلوم ترین انسان های وطنم را چاره جز مقاومت و ایستادگی و اتحاد در مقابل وحشیان طالب چه چیز دیگری میتواند باشد؟؟؟؟؟
بلخاب و اندراب و پنجشیر و ورسج و کاپیسا را تنها نگذارید و پیش از اینکه دیر شود در گوشه گوشه کشور جبهات ضد طالب را ایجاد کنید تا فشار از شانه های مقاومت گران دلیر برداشته شود.
هر کجا طالب را دیدید مانند مار سرش را با سنگ بکوبید که ترحم بر گرگ تیز دندان جفا باشد به حق گوسفندان.

>>>   برای طالبان مهم نیست آنان را به مدارس انتحاری پاکستان میفرستد تا تروریست انتحاری برای تخریب جهان و منطقه تربیت کند. این پلان پاکستان، امریکا و انگلیس است.

>>>   جواب پشتونها به طالب باید این باشد:::::؟؟؟؟؟
این کودکان برای آی اس آی پاکستان و سی آی ای امریکا و طالبان یک فرصت است تا آنان را در مدارس افراطی و سلفی درس انتحاری بدهند و توسط آن تمام منطقه و جهان را در وحشت و ترور و انتحار عرق کنند. وای بر مردم بیچاره و بیسواد پشتون که قربانی اهداف شوم طالبان و اردوی پاکستان شده اند و بدستور طالبان به نسل کشی دیگر اقوام غیرپشتون میروند باید برای طالبان بگویند که ما هموطنان خود را که هزاره، تاجیک و ازبک اند قتل عام نمکنیم طالب تو وحشی، جاهل و تروریست و افراطی استی دست از سر قوم قربانی پشتون بردار و دوباره به پاکستان برگرد.

>>>   بلی هم وطن
طالبان آدم کش را چه به انسانیت
بنام طالیب آمدن چپاوال کند آدم بکشد سر جدا کند
بچه بازی کند چرس بکشد این قوم آبو جهل برای
خراب کاری آمدند هزاران حیف نام انسان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است