درگیری در بلخاب ادامه دارد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۴۰۱/۴/۴ کد خبر: 170657 منبع: پرینت

طالبان حمله بر نیروهای "جبهه مردمی" طرفدار مولوی مهدی مجاهد را از سمت ولسوالی دره‌صوف بالای سمنگان در منطقه‌ی "گلورز" نیز آغاز کرده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، همزمان با این، منابع می‌گویند که درگیری در ساحه‌ی "قم‌کوتل" جریان دارد و طالبان از ولایت بامیان نیروی پشتیبانی به این ولسوالی اعزام کرده‌اند.
یک منبع از ولسوالی بلخاب به روزنامه اطلاعات روز گفت که در ساعات نخست درگیری میان طالبان و نیروهای مولوی مهدی در منطقه‌ی "گلورز" به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.
او آمار مشخص تلفات طالبان در این منطقه را ده کشته و نزدیک به ۲۰ زخمی گفت و افزود که به نیروهای مولوی مهدی به‌دلیل این که با جغرافیای منطقه آشنایی دارند، آسیبی نرسیده است.

با این حال، او گفت که ساحه‌ی "قم‌کوتل" امروز چندین بار میان دو طرف دست به دست شده و اکنون نیز درگیری جریان دارد.
منبع مدعی شد که در جریان درگیری‌های امروز در ساحه‌ی "قم‌کوتل" به طالبان تلفات سنگین وارد شده و ده‌ها جنگ‌جوی این گروه کشته و زخمی شده‌اند. او افزود که از نیروهای طرفدار مولوی مهدی نیز در ساحه‌ی "قم‌کوتل" دو کشته و سه زخمی گزارش شده است.
این در حالی است که از حمله‌ی طالبان بر ولسوالی بلخاب که به هدف سرکوب مولوی مهدی، فرمانده‌ی ناراضی و هزاره‌تبار این گروه آغاز شده، دو روز می‌گذرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بلخاب
مولوی مهدی
نظرات بینندگان:

>>>   هر گروهی که در جنگ بلخاب برحق است الله(ج) کامیاب وپیروز وسر بلند داشته باشند هم در دونیا وهم در آخرت.
هرکه ناحق است روسیا گردد هم در دونیا وهم در آخرت به آبروی خون شهدای صدر اسلام تاکنون.

>>>   Sarwar Hussaini
مولوی مهدی همان است که دوشادوش طالبان علیه اردوی ملی افغانستان می جنگید و خون آنها را به زمین می ریخت. از نظر من جرم مولوی مهدی سنگین تر از طالبان پشتون است. چرا که طالبان با سقوط جمهوریت، حد اقل سلطه قومی را بدست آوردند اما مولوی مهدی کمک کرد تا تمام دست آوردهای بیست ساله قوم و مردمش به باد فنا برود.
دیگران در مورد دموکراسی و مردمسالاری هرچه می گویند بگویند اما برای اقلیت های قومی و مذهبی، حکومت دموکراتیک و غیر دینی بهترین و ایده‌آل ترین نوع حکومت است.
من هیچ شانسی برای پیروزی مولوی مهدی در بلخاب نمی بینم. طالبان پنجشیر را ظرف چند روز اشغال کردند با آنکه پنجشیر سنگر خیلی محکمتر با امکانات و تجهیزات بیشتر بود. بلخاب که آسانتر است. اگر فکر می کنید طالبان می گذارند بلخاب یک جزیره قدرت باقی بماند اشتباه می کنید. در این میان به حال جوانانی باید تاسف کرد که به ناحق کشته می شوند.

>>>   Hasan Ali Adalat
طالب اصلی و طالب بدل !
فاروق وردک باوجود دزدی هفتصد میلیون دالر نماد از طالب اصلی و اسلام سوچه است و مولوی مهدی مجاهد با وجود که سیزده سال در صفوف طالبان و برای طالبان جنگیده است طالب ناچل ، بدل و هزاره است باید سرکوب شود .
البته نوبت تصفیه طالبان تاجیک تبار و اوزبیک تبار هم می رسد ، خوب است که از تاریخ عبرت بگیرند و در جهت خطای تاریخ قرار نگیرند ، طالبان تاجیک نباید نقش یاسین ضیاء را در کشتار هزاره ها ایفا کنند و طالبان اوزبیک باید آبا و اجدادی شان را در جنگ امیر عبدالرحمن به یاد آورند که نه تنها فتوای جنگ و قتل عام علیه هزاره ها را قبول نکردند بلکه با هزاره ها کمک کردند .
هرکه از تاریخ عبرت نگیرد تاریخ بالای آن تکرار می شود .
طالبان جنگ را به خاطر تصفیه قومی تحمیل می کنند در حالی که هیچ کسی به شمول مولوی مهدی خواهان جنگ نیست و طلب حق در هیچ دین و آیینی به معنای جنگ نیست .

>>>   آفرین بر مولوی مهدی تنها راه گرفتن حق مبارزه است

>>>   بلخاب را دریابید!!!!!
بلا های طبیعی را چاره صبر است و همیاری و کمک و همدلی ، اما هجوم وحشیانه فاشیست های طالب بر مظلوم ترین انسان های وطنم را چاره جز مقاومت و ایستادگی و اتحاد در مقابل وحشیان طالب چه چیز دیگری میتواند باشد؟؟؟؟؟
بلخاب و اندراب و پنجشیر و ورسج و کاپیسا را تنها نگذارید و پیش از اینکه دیر شود در گوشه گوشه کشور جبهات ضد طالب را ایجاد کنید تا فشار از شانه های مقاومت گران دلیر برداشته شود.
هر کجا طالب را دیدید مانند مار سرش را با سنگ بکوبید که ترحم بر گرگ تیز دندان جفا باشد به حق گوسفندان.

>>>   تمام اقوام غیر پشتون اگر طالب هستند و یا ضد طالب همه با هم اتحاد کنند تا کشور را از شر چوچه های پاکستان نجات بدهیم.
پاکستان مثل سالهای ۹۰ همه را با همه میجنگاند و در نهایت یک افغانستان مفلوج و بد بخت را تحت تسلط خود در می آورد.
پس طالب را باید نابود کرد.

>>>   مهم این نیست که مولوی مهدی پیروز میشود یا شکست میخورد، مهم این است که هسته های مقاومت ک آزادی خواهی و ابراز نفرت از طالب و حاکمیت جاهلانه طالبی روز به روز گسترده میشود و در نهایت این لشکر جهل و حماقت را به زانو در می آورد.

>>>   جنگ مولوی مجاهد با طالبان جنگ داخلی تنظیم طالبان است جنگ میان یک فرمانده شورش کرده طالبان و بقیه طالبان این جنگ ارتباطی با قوم و مذهب خاصی ندارد و تنها قدرت طلبی باعث ان است به هیچ عنوان هیچ ادم عاقلی در این جنگ طرف کسی را نمیگیرد و خون خوداش را برای دنیای کس دیگری نمیدهد از باشندگان عادی بلخاب هیچ کس نباید قربانی جنگ این دو بشوند چون از پایه ارتباطی با مردم بلخاب ندارد

>>>   آن زمان مسعود مقاومت میکرد هزاره در حال معامله با طالب کدام اهمیتی به پنجشیر نمیداد خال می گویند به خاطری که در بلخاب جنگ هزاره و اوغو شروع شده ما اطفالمان را لبه جنگ طالب روان کنیم تا مردار شوند مگر فشار از بالای هزاره بر داشته شود و سپر بلای هزاره شویم
طوری که دیده می شود می گوید زلزله زدگان را که زیر آوار مانده اند و یا آواره شدند رها کنند فقط صبر کنند تا خود اجساد از زیر خاک بیرون بیایند!!!
اگر در هزاره جات شما هم زلزله می آمد میگفتی چاره کار صبر است؟هزاره هیچکس دیگر برای شما کدام اهمیتی نمی دهد این جنگ هزاره است
چاره کار شما هم صبر است هزاره

>>>   طالبان هزاره ها را قتل عام میکنند لیکن نماینده رهبر ایران عمل طالبان را تحسین میکند و به دفاع از گروه تروریستی طالبان علیه مردم شیعه هزاره شعار میدهد. این چه سیاست کثیف و احمقانه ملانصرالدینی است که طالب قاتل و تروریست انتحاری از مردم مظلوم هزاره در نزد ایران بهتر و خوب تر اس. نلعنت به این سیاست شیطانی و احمقانه.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است