چگونه روسیه را نابود کنیم
بزرگترین آسیب پذیری روسیه، اقتصاد آن است که به دلیل وابستگی شدید آن به صادرات نفت و گاز شکل میگیرد. هدف این است که اروپا را به کاهش واردات گاز طبیعی روسیه ملزم سازتد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۴۰۱/۴/۵ کد خبر: 170665 منبع: پرینت

در رثای برنامهٔ شرکت «رند» برای نابودی روسیه!
اخیرأ وبگاه معروف گلوبال ریسرچ مقاله ای را به قلم مانلیو دینوچی که به تاریخ ۲۵ ماه می ۲۰۱۹ تحت عنوان "چگونه روسیه را نابود کنیم" انتشار یافته و در آن خلاصه ای از گزارش شرکت Rand تحت عنوان "توسعه بیش از حد وعدم تعادل روسیه" تجلی یافته است به نشر سپرده است.

در آغاز این نبشته گفته میشود:
حریف را مجبور کنیدبی پروا گسترش یابد تا تعادل او را از بین ببرید و سپس او را نابود کنید. این روایت میدان جودو نیست، بلکه طرحی است علیه روسیه که توسط شرکت رند، تأثیرگذارترین اندیشکده در ایالات متحده، به تاریخ ۲۵ ماه می سال ۲۰۱۹ تدوین گردید. رند با کارکنانی متشکل ازهزاران متخصص، خود را به عنوان معتبرترین منبع اطلاعاتی و تحلیل گر سیاسی در جهان، برای رهبران ایالات متحده و متحدین آن معرفی می کند.
شرکت رند به خود می بالد که در تدوین استراتژی بلندمدتی که ایالات متحده را قادر ساخت تا در جنگ سرد پیروز شود، از طریق وادارکردن اتحاد جماهیر شوروی به مصرف کردن منابع اقتصادی خود در رویارویی استراتژیک، مشارکت داشته است.
این مدل است که الهام بخش طرح جدید، گسترش بیش از حد و عدم تعادل روسیه، توسط شرکت رند تدوین شده بود.

به گفته تحلیلگران آنها، روسیه همچنان یک دشمن قدرتمند برای ایالات متحده در برخی ازبخش های اساسی است. برای مقابله با این دشمن، ایالات متحده و متحدین ان باید یک استراتژی بلندمدت مشترک را دنبال کنند که از آسیب پذیری های روسیه سوء استفاده کند. بنابراین رند ابزارهای مختلفی را برای برهم زدن تعادل روسیه تجزیه و تحلیل می‌کند و برای هر کدام احتمال موفقیت، مزایا، هزینه و خطرات مربوط را برای ایالات متحده نشان می‌دهد.

تحلیلگران رند تخمین میزنند که بزرگترین آسیب پذیری روسیه، اقتصاد آن است که به دلیل وابستگی شدید آن به صادرات نفت و گاز شکل میگیرد. درآمد حاصل از این صادرات را میتوان با تقویت تحریم ها و افزایش صادرات انرژی آمریکا کاهش داد. هدف این است که اروپا را به کاهش واردات گاز طبیعی روسیه و جایگزینی آن با گاز طبیعی مایع که از طریق دریا از کشورهای دیگر منتقل می شود، ملزم سازد.
یکی دیگر از راه‌های بی‌ثبات کردن اقتصاد روسیه در بلندمدت، تشویق به مهاجرت کارکنان واجد شرایط، به‌ویژه جوانان روس با سطح تحصیلات بالا است.

در بخش ژیوپلیتیک، تسلیح اوکراین به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا از نقطه مرکزی آسیب‌پذیری بیرونی روسیه بهره‌برداری کند، اما این باید به دقت محاسبه شود تا روسیه بدون لغزش در یک درگیری بزرگ که در آن پیروز خواهد شد، تحت فشار قرار گیرد.
در بخش نظامی، ایالات متحده می تواند با افزایش تعداد نیروهای زمینی از کشورهای ناتو که در یک عملکرد ضد روسیه کار میکنند، از مزایای بالا، باهزینه و خطرات کم برخوردار شود.
ایالات متحده می تواند از احتمال موفقیت بالا و مزایای بالا، با خطرات متوسط برخوردار باشد، به ویژه با سرمایه گذاری عمدتاًدر بمب افگن های استراتژیک و موشک های تهاجمی دوربرد علیه روسیه.
خروج از معاهده «راکت های میان برد» و استقرار موشک‌های هسته‌ای میان‌برد جدید در اروپابا نشانه گیری سمت روسیه که احتمالاً با موفقیت بالایی منجر می‌شود، اما خطرات زیادی نیز به همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری تحلیلگر رند مبتنی براین رویکرد است که سنجش هر گزینه برای به دست آوردن اهداف مورد نظر، روسیه با پرداخت سخت ترین قیمت در یک رویارویی به پایان می رسد. اما ایالات متحده همچنین باید منابع عظیمی را سرمایه گذاری کند که برای اهداف دیگر در دسترس نخواهد بود. این همچنین هشدار قبلی در مورد افزایش عمده در بخش هزینه های نظامی ایالات متحده و ناتو است که به ضرر بودجه های اجتماعی است.
این آینده ای است که توسط شرکت رند، تأثیرگذارترین اندیشکده Deep State، به عبارت دیگر مرکز زیرزمینی قدرت واقعی تحت کنترل الیگارشی های اقتصادی، مالی و نظامی برنامه ریزی شده است که اهداف استراتژیک را تعیین می کند. نه تنها در ایالات متحده آمریکا بلکه در کل جهان غرب.

«گزینه‌های» تعیین‌شده توسط این طرح، در واقع، انواعی از همان استراتژی جنگی هستند، که بهای این قربانی‌ها و ریسک‌ها راملت ها می پردازند.
امابه باور این قلم، نتایج جنگ میدانی و بازتاب سیاسی آن در اوکراین، حفظ ثبات اقتصادی روسیه،تحریم های وضع شده اقتصادی بالای روسیه و اثرات مخرب و مضاعف این تحریم ها بالای جوامع غربی، غرب وجهان را به بحران بزرگ گرفتار ساخته است. مزید برآن ابعاد و گستره روز افزون انفلاسیون مالی در جوامع غربی نشان میدهد که شرکت رند در تنظیم رویکرد ها در محاسبات و پیشبینی های خود در برنامهٔ نابودی روسیه دچار خطای بزرگ محاسباتی گردید.
اینکه از این خطا ها و شکست های بزرگ سران کاخ سفید چگونه و چه زمانی درس تلخی را باید فراگرفت هنوز معلوم نیست.

همطراز با آن مجموعه ای از رخداد ها و چیدمان پازل های سیاسی فروپاشی دولت افغانستان و تسلیمی آن برای پاکستان و نیروهای نیابتی آن گواه بر این امر است که در نتیجه تغییر استراتژی آمریکا در محور افغانستان، لاجرم این جنایت قرن در افغانستان اتفاق افتاد. از یکسو شرکت رند با سازوبرگ بزرگ سیاسی و اطلاعاتی به مثابه ستون اصلی دیپ استیت و یا دولت پنهان آمریکا نقش برنامه ساز استراتژیک ایالات متحده آمریکا را بدوش داشته و از سوی دیگر زلمی خلیلزاد، طراح و مامور سقوط جمهوری افغانستان عضو بلند پایه ای این شرکت بوده بنابران بعید بنظر می رسد تا فروپاشی دولت افغانستان بوسیله خلیلزاد-غنی و شرکا، از قبل توسط این شرکت برنامه ریزی نگردیده باشد. تجسم خشت خام در عمارت «رند» یکی دیگر از دلایل مهندسی فروپاشی سقوط نظام افغانستان توسط برنامه های این شرکت است که تاحال گل های فراوانی را به آب داده است.

با احترام بی پایان
عارف عرفان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
روسیه
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   در پشتو یک متل است که میگویند:ژرنده که دپلار ده،هم په وار ده.
جنگ های امریکا و شوروی قبلی یا روسیه فعلی در خارج از مرز هایشان به نوبت است.
امریکا در ویتنام.
شوروی در افغانستان.
امریکا در عراق.
روسیه در چیچین و قفقاز.
امریکا در افغانستان و عراق.
روسیه در سوریه و اوکراین.
بنأ یکی شان که عقب نشینی کرد،دیگرش می فهمد که حریف خسته شده است،بنأ حمله میکند.مثل رینگ بوکس واری.

>>>   این یک خواب و خیال است. چین و روسیه در حال حاضر اقتصاد جهان را و قدرت نظامی جهان را در دست دارند و روز بروز اضافه و قوی تر میشوند.

>>>   روسیه نابود شدنی نیست چون منابع غنی دارد. نیمی از آب شیرین جهان در روسیه است. بزرگ ترین ذخایر انرژی جهان در روسیه است. ۱۵۰ سال قبل خیلی قبل از جنگ های جهانی و انقلاب مارکسیستی، آلکسی دوتوکویل وزیر خارجه فرانسه در آخرین برگ از کتاب تحلیل دموکراسی نوشت: در دو سوی جهان دو امپراتوری پدید آمد در حالی همه‌ی توجه ها به سمت دیگر بود. آمریکا و روسیه. هر کدام از این دو امپراتوری از مسیری متفاوت پیش می روند و تقدیر شده است که هر کدام سرنوشت نیمی از زمین را در دست داشته باشند.

>>>   همین حالا خو امریکا به پای بوسی عرب های جاهل میرود نه روسیه!!!

>>>   پس چه باید کرد؟
مقاومت را باید باید سبک ، چالاک و چریکی ساخت.
جغرافیای مقاومت را باید به گونه پراگنده و دور از هم تکثیر کرد.
هدف باید در نهایت ضربه بدون تلفات و کمترین مصرف باشد.
تعداد دفعات ضربه را باید بالا برد و محلات ضربه را دور از هم باید انتخاب کرد.
تا حد ممکن باید تلاش شود تا سر مار کوبیده شود
در پیرامون جغرافیای استراتژیک مقاومت هسته های کوچک ضربتی و متکثر ایجاد شود تا در مواقع حمله هجومی طالبان بتوانند اخلال کند و دشمن را وادار به عقب نشینی کنند یا به محاصره بکشانند.
در مناطق مرکزی و جنوب غربی و شرقی و شمال شرقی بیشترین هسته های ضربتی و متحرک باید ایجاد شود.

>>>   روزی مردم جهان به این نتیجه خواهند رسید که ریشه مشکلات بشر از 2 چیز است: 1_از رژیم های شرور و سفاک انگلوساکسون یعنی انگلیس و امریکا و 2_صهیونیسم چه در امریکا و چه در اسرائیل.
#رژیم سفاک امریکا را خلع سلاح کنید.
#رژیم سفاک انگلیس را خلع سلاح کنید.
#رژیم سفاک اسرائیل را خلع سلاح کنید.

>>>   روسیه و دیکتاتور پوتین و هر دیکتاتور دیگری بخاطر عدم انطباقش با آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و مدرنیته، جهان آزاد و دموکراسی را تهدید و دشمن خود و حاکمیتش می داند . لذا پوتین و رژیمش با حمله و هجوم به اکرائن گور و مزار خود را کنده است و دیر و یا زود در چاهی که خود کنده است، دفن و مدفون خواهد شد. عدم توان تغییر و اصلاح و انطباق دیکتاتورها با آزادی و دموکراسی مسیر سرنگونی آنان را همراه و مهیا و حتمی و تسریع می سازد. تسریع به معنی شتاب دادن و از کلمهً سریع است

>>>   روسیه و دیکتاتور پوتین و هر دیکتاتور دیگری بخاطر عدم انطباقش با آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و مدرنیته، جهان آزاد و دموکراسی را تهدید و دشمن خود و حاکمیتش می داند/// از عقل خداداد بکار بگیر بیادر. روسیه دیکتاتور است یا رژیم سفاک و خونخور امریکا که صرف در 20 سال کشورهای اسلامی 1_عراق و 2_افغانستان و 3_سوریه و 4_لیبیا و 5_صومال و 6_یمن و 7_لبنان ره ویران کرد؟ روسیه 7 کشور اسلامی را ویران کرد؟ هر گپ مفت مزدوران "افغانستان عنترآشغال" را که نباید قبول کرد. اینها مزدور عربستان و "بن سلاخ" استند همو که خاشقچی را دستور داد تا اره کردند. کدام دیموکراسی؟ کدام حقوق بشر؟ جنایات اسرائیل در فلسطین را نمی بینی؟ اینها که قصه پنجصد سال قبل نیست.

>>>   هفتاد فیصد مردم روسیه طرفدار پوتین استند
کدام اهمیتی برایشان دموکراسی ندارد
به خاطری که می دانند دموکراسی یعنی نفوذ غربیها در احزاب سیاسی و درگیری و پایان روسیه

>>>   جهان را خطرِ نابودي تهديد ميكرد
درجه ي حرارت و دماي كٰره ي زمين خيلي بلند رفته بود
اروپاي پير يكي پي دگر كارخانه هاي برقِ اتمي و ذغالِ سنگ شانرا ميبستند
ماليات وضع شده بر توليدِ گازهاي گٰلخانه يي و ذغالِ سنگ ميلياردها دالر را از هند ، چين و روسيه به كيسه هاي انگوساكسون ها ريخت
حتي ميخواستند گاوها را بكشند و گوشت اش را حرام اعلام كٰنند. ( گوز ميزد و گازِ اضافي توليد ميكرد ) .
ميلياردهاي دگر را براي ساختنِ دستگاهاي بادي توليد برق خرچ كردند
سبز ها چهار نعله بسوي گرفتنِ قدرت مي تاختند
در جرمني آن وزيره ي سبز شولتس را بر تختِ صدارت نشاند
توليدِ گاز ، مصرفِ ذغالِ سنگ را براي كشورها همرديفِ جنايت و اقدم براي نابودي ي بشر ساخته بودند . ...
اما براي خفك كردنِ روسيه نجاتِ بشريت و جهان را يكباره فراموش كردند !
اين دگر مهم نبود كه چه بر سرِجهان ميايد روسيه را بايد به زانو در آرند
مهر و لاك را از دروازه هاي بسته ي معادنِ ذغالِ نگ برداشتند .
معادن و فابريكات پس فعال شٰدند بگذار دماي اتومسفير بالا رود اما روسيه بايد بغلطد !
حتي گريتا تومبرگ ( آن دختركِ عصبي و مكتب گريز ) را نفرِ پوتين و جاسوسِ روسيه خواندند !
چه حافظه ي كوتاهي دارند اين ستراتيژيست هاي دموكرات !
يا كه مردمشان را خيالِ خر كرده اند ؟ !
نیاز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است