نشست شورای علما در تالار لوی جرگه برگزار می شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۴۰۱/۴/۶ کد خبر: 170673 منبع: پرینت

گفته می‌شود که در هفته روان نشستی زیرنام شورای علما در تالار لوی جرگه در کابل برگزار خواهد شد.
هرچند مسوولان حکومتی تاکنون در اینباره جزییات نداده اند، اما در مکتوبی که احتمالا از سوی دفتر رییس الوزرا پخش شده است هدف این نشست بسیج ساختن افغانان از سرتاسر کشور گفته شده است.
مسوولان حکومت کنونی این مکتوب را رد و یا تایید نمی‌کنند، اما عالمان دینی برگزاری این نشست را برای از میان برداشتن چالش‌های کنونی سودمند می‌دانند.

این در حالی‌است که پیش از این مقام‌های گوناگون حکومت سرپرست امارت اسلامی از برگزاری نشستی شبیه لوی جرگه سخن گفته اند.
به گزارش طلوع، عبدالمبين ماهر، امام مسجد جامع حاجی عبدالرحمان، گفت: «در این حالت که ما در چند پارچه‌گی قرار داریم امید است این نشست بتواند ما را به سوی یک پارچه‌گی سوق داده و دلهای هموطنان ما را گرم کند تا مردم ما دو باره به کشور بیایند.»
در باره شرکت کنندگان و زمان دقیق برگزاری نشست در این مکتوب چیزی گفته نشده است، اما گفته می‌شود که از هر ولسوالی سه تن یعنی دو عالم دین و یک بزرگ قوم شرکت خواهند کرد.

در همین حال، ریاست دانشگاه پولی تخنیک کابل نیز به علت برگزاری این نشست در تالار لوی جرگه دانشجویان را تا هفته آینده رخصت کرده است و خوابگاه این دانشگاه را به مهمانان ویژه این نشست اختصاص داده است.
شفیع امین زی، دانشجوی دانشگاه پلی تخنیک، گفت: «برای ما یک هفته رخصتی داده شده است و این رخصتی بخاطر برگزاری یک نشست در تالار لوی جرگه است و این رخصتی چه اکنون و چه در زمان جمهوریت به دانشجویان مشکل ساز بوده است.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای علما
لوی جرگه
نظرات بینندگان:

>>>   جالب.
مالویه جرگه دایرمیکنیم ومی کوشیم بااستفاده ازنظریات ودیدگاه های اعراب بیسوادوشترچران ... قبل مشکلات جنگ ۴۴ ساله وطن خویش را حل کنیم.جالب نیست؟
عاقل

>>>   یک پیشنهاد غریبانه.
اگریکی ازژورنالستان شفقت کندومصاحبه همزمان به دوریک میز بااقای جبارخیل وصدیق افغان ترتیب ودرباره حوادث ومسایل جاری کشورپرسان کند،بی اندازه جالب خواهدبود.علاوتا اگریک سوال این باشدکه جبارخیل درموردصدیق افغان چه فکرمیکندوبرعکس ان .قبول کنید ساعت هاخواهیم خندیدوجالب ترین گفت وشنود قرن برای افغانها خواهدبود.
خیراله خندان.

>>>   چرااین همه زلزله درافغانستان رخ میدهد؟(منبع بی بی سی فارسی)
جواب:خداوندهم احمقترین انسانهای روی زمین راجزا میدهد.همه ملل جهان شب وروزبخاطر پیشرفت وترقی تلاش میکنندواما مابخاطرپس رفت هزاران هموطن مظلوم وبیگناه خودراسرمیبریم وکودکستان ومکتب وشفاخانه خودرا حریق میسازیم وپل پلچک وسرک راانفجارمیدهیم.ماانگلیس وروس وامریکارا شکست نداده ایم.دیگربس کنیداین فکاهی های مضخرف ودلخراش را.مافقط علم ودانش،صلح وامنیت وترقی وپیشرفت رادروطن خودشکست داده ایم.
نوید نوایی

>>>   هرکسی که سهم بگیرد خونش به گردن خودش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است