افغانستان در صدر کشورهای ناامید جهان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۰۹    ۱۴۰۱/۴/۹ کد خبر: 170691 منبع: پرینت

بربنیاد نظرسنجی نهاد پژوهشی امریکایی "گالوپ"، شهروندان افغانستان بیشترین نگرانی و فشار روانی را در سال ۲۰۲۱ میلادی تجربه کرده اند.
این نظرسنجی گفته است که شهروندان افغانستان از نظر شاخص تجربه «نگرانی و حس منفی» در جهان در جایگاه نخست قرار گرفته اند.
بربنیاد یافته‌های این نهاد، هفتاد و چهار درصد مردم افغانستان اضطراب و فشار روانی را در سال پار تجربه کرده اند.

در گزارش گالوپ آمده است که ۸۰ درصد مردم افغانستان در سال پار میلادی نگران بودند و ۶۱ درصد مردم پس از حکومت سرپرست، هیجان و غم و اندوه داشته اند.
بلال کریمی معاون سخنگوی امارت اسلامی، گفت: «گزارش نهاد تحقیقاتی بنام گالوپ که گویا ۷۴ درصد مردم افغانستان با اضطراب و ناآرامی رو به‌رو استند، حقیقت ندارد. این گزارش مبتنی بر معلومات نادرست تهیه شده و جنبه پروپاگندی دارد. حقیقت این‌ست که بعد از حاکمیت امارت اسلامی، اکثریت هموطنان احساس امنیت و مالکیت می‌کنند و خوش استند.»

افغانستان در میان ۱۲۲ کشور جهان با ۵۹ امتیاز به جای عراق در صدر کشورهای ناامید جهان قرار گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کشورهای ناامید
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   نا امید شیطان است . من نمیدانم نویسنده این مضمون چگونه به خود اجازه داده تا یک ملت سربلند را شیطان خطاب کند . در حالیکه نفوس تمام ملت سربلند افغانستان مسلمان و امیدوار و ایمان دارند . چند فامیل هندو بود انهم رفت فعلا افغانستان یک کشور با نفوس صد درصد مسلمان است و کسی که ایمان دارد امیدوار است پس افغانستان یگانه کشور است که صد درصد مردم امیدوار دارد .
عبدالمتین

>>>   نظرسنجی های غربی سیاه نمایی می کنند. تنها هدف آن ها این است که بگویند ما مردم غرب خوشبخت و برتر هستیم و کشورهای دیگر بدبخت و پست هستند. وقتی ملتی قبول کرد که پایین تر از ملت های دیگر است استعدادهایش خاموش خواهد شد و داوطلبانه زنجیر بردگی خودش را به دست دشمن خواهد داد. در قرآن کریم آمده است: آیا ندیدید کسانی را که ادعا می کردند به خدا و رسولش ایمان آوردند و میخواهند طاغوت بینشان قضاوت کنند در حالی که فرمان دارند به آن کافر باشند.

>>>   بلی بردار امید دارند نابود شوند

>>>   عبد متین
اول گپ ره بفام باز تبصره کن.
شیطان نا امید از رحمت الهی است.
هیچ مسلمانی نا امید از رحمت الهی نیست.
اما
وقتی دهقانی بذری للمی میکارد و همان سال باران نمیشود پس بدون اینکه از رحمت الهی نا امید شود از یرداشت حاصل در همان سال نا امید میشود و حالا مردم وطن ما هم در صورت ادامه وضع موجود و حاکمیت جاهلانه طالبان از آینده خود نا امید هستند مگر اینکه خداوند رحم کند و این ملت را از شر طالب و شر شیطان نجات بدهد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است