اخراج بیش از ۴۶۰۰ مهاجر افغان از ایران طی یک هفته
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۲    ۱۴۰۱/۴/۱۱ کد خبر: 170707 منبع: پرینت

منابع محلی در نیمروز می‌گویند که در یک هفته گذشته بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ مهاجر افغان از ایران اخراج شده و از طریق نیمروز وارد افغانستان شده‌اند.
به گزارش شفقنا، منابع محلی در ولایت نیمروز روز پنج‌شنبه، ۹ سرطان، می‌گویند که مجموع افراد اخراج‌شده از ایران در یک هفته اخیر شامل ۱۶۸ خانواده و ۴ هزار تن به‌گونه انفرادی می‌شوند.

ایران اخیراً اعلام کرده است که روند ثبت و توزیع کارت اقامت به شهروندان افغانستان را به پایان رسانده و سر از روز شنبه نیروهای نظامی آن عده از شهروندان افغانستان را که فاقد کارت اقامت هستند، شناسایی و اخراج خواهند کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اخراج ایران
مهاجر ایران
نظرات بینندگان:

>>>   اوراق شناسایی یا همان تذکره افغانی ندارند

>>>   لطفا کارت های اقامت تان را جمع کنید و همه مهاجرین ما را یکجا بفرستید تا گوش شما و خاطر ما جمع شود . این به نفع افغانستان است که همه مهاجرین بیایند و خانه و کاشانه خود را دوباره بسازند تا رونق به افغانستان برگردد. همین فعلا هوا گرم است همه شان را بفرستید و بعدا نامردی کرده در زمستان ازیت شان نکنید . افرین به جرمنی که از همه دنیا مهاجر انجا است به همه شان خانه و تحصیل و بیمه و پول رایگان میدهد .

>>>   نظر دهنده دوم
تازه رد مرز شدی؟
ولی مگه پشتونها هم تحصیل میکنند
چون رابطه مردم ایران با مهاجرین خوب بود ولی زمانیکه پای پشتوتهای جنایتکار به ایران باز شد نگاه منفی به مهاجرین شروع شد
همین الان بقیه پشتونهاا شرشان را از ایران کم کنند دیگر مشکلی نیست

>>>   افرین به جرمنی که از همه دنیا مهاجر انجا است به همه شان خانه و تحصیل و بیمه و پول رایگان میدهد ./// بوی کباب شنیده ای! از ای خبرها نیست بیادر. خر داغ می کنند و کباب نمی دهند.از جرمنی نژادپرست تر نیست. شک داری؟ به جرمنی مهاجرشو و تا آخر عمر تحقیر بشو.

>>>   افرین به جرمنی ما هم میخواهیم همه افغان ها به جرمنی بروند اما جرمنی قبلا پول ایجاد دیوار سراسری در مرز ترکیه را پرداخته که احد الناسی به انجا نرود برای جرمنی هم یا باید تحصیلات درست داشته باشی یا پول یا دیپورت میشوی یا مثل انگیس میفرستندت روندا و گنگو

>>>   نظر دهنده دوم
افراد غیر قانونی هستند به کشورشان برگردانده می شوند

>>>   اگر آلمان با افغانستان مرز مشترک داشت تا الان مرزش را با دیوارهای ده متری مسدود میکرد
واقعا توقع دارند چهل سال هر روز بیان ایران

>>>   می دانیم که ایران دروضعیت بداقتصادی وتحریم بسر می برد و برای مردم خودش مشکلات فراوان دارد
ازدولت ایران انتظار میرود در این زمان که مردم افغانستان با آمدن طالبان آدمکش به هرسو مهاجر میشوند از ردمرز کردن چشم پوشی کنند. مردم ما اگر اجبار نداشتند کشورشان را ترک نمی کردند. به امید بازگشت مردم به سرزمین زیبای افغانستلن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است