افغانستان مستقل است و فرمایش را نمی‌پذیرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۶    ۱۴۰۱/۴/۱۱ کد خبر: 170709 منبع: پرینت

مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی قبل از ظهر روز جمعه (۱۰ سرطان) در نشست بزرگ عالمان دین در خیمه لوی جرگه حضور یافت.
رهبر امارت اسلامی دقایقی پس از حضور در محل برگزاری نشست، به سخنرانی‌ پرداخت و به مسایل زیادی اشاره کرد.

پیروزی امارت اسلامی، جایگاه عالمان دین، نظام اسلامی، امنیت، عدالت، جنگ‌های سال‌های گذشته، مذاکرات صلح، حکومتداری اسلامی، سرمایه‌گذاری، رشوه، فساد، زورگویی و عملکرد کشورهای بیرونی در برابر افغانستان از نکات کلیدی بود که او یاد کرد.
به گزارش طلوع، مولوی هبت‌الله اطز جنگ‌های سالل‌وهای پسین به عنوان جنگ "عقیده و شریعت" یاد کرد و افزود که این جنگ به هدف خاموش ساختن صدای شریعت بود که تاکنون ادامه دارد.

مولوی هبت‌الله آخندزاده همچنان گفته است که این نظام، حاصل قربانی‌های مجاهدین است و حکومت کنونی در افغانستان به گونه مستقل کار می‌کند و فرمایش خارجی‌ها را نمی‌پذیرد. به باور او، یک کشور زمانی پیشرفت کرده می‌تواند که مستقل باشد و افغانستان حالا یک کشور مستقل است.
او در پیوند به موضوع قصاص و تطبیق حدود شرعی گفته است که اگر امارت اسلامی حدود شرعی را عملی سازد، با واکنش‌های زیادی در سطح جهان روبه‌رو خواهد شد.

در ادامه سخنان‌اش، رهبر امارت اسلامی از تلفات مردم در سال‌های گذشته یاد کرد و تاکید کرد که کشتار و قتل افغان‌ها در اهداف نیروهای امارت اسلامی جای نداشته و ندارد و اما کسانی که در جریان عملیات و حمله‌های نیروهای امارت
اسلامی در جریان سال‌های گذشته تلف شده اند، خودشان را سپر نیروهای خارجی قرار داده بودند.

آقای آخندزاده بی آنکه از کسی نام ببرد، گفته است که همه‌ی افراد با استفاده از فرمان عفو عمومی می‌توانند به کشور بیایند، اما به کسی صلاحیت و مسوولیت داده نخواهد شد.
رهبر امارت اسلامی افزوده است که کشور های خارجی برای برآورده کردن اهداف شان به دنبال دسیسه سازی استند.

او در رابطه به شیوه حکومتداری گفته است که عالمان دین و افراد متدین در در بدنه حکومت قرار دارند و افرادی باید در بدنه حکومت باشند که فساد، رشوه‌خوری، زورگویی، سمت‌پرستی و قوم‌پرستی را خاتمه دهند.
و اما رهبر امارت اسلامی در سخنان‌اش در باره آموزش دختران و حقوق زنان هیچ گونه اشاره‌ی نداشت.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هبت الله
افغانستان مستقل
نظرات بینندگان:

>>>   افغانستان مستقل است و فرمایش را نمی‌پذیرد/// مرغ پخته در دیگ قاه قاه به خنده افتید و خندید و خندید تا گوز شتر ترکید!! افغانستان خانوم کی مستقل بیده که حالا؟ انگلیس 170 سال پیش (در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار_ شاه الدنگ و غربزده و خانم باز و بیعرضه ایران) تکه ای از شرق خراسان را جدا کرد و نام جعلی "افغانستان" را بالای آن گذاشت و کشور را بدست غلامان خود یعنی پشتون ها داد. بنائا" نام افغانستان هم یک نام انگلیسی است و اینها تاریخ است و کسی منکر شده نمی تواند.بعد از انگلیس ها شوهر روسی آمد و بعد از شوهر روسی نوبه 20 سال بغل شوهر امریکایی رسید. حالا هم نوبه شوهر گدای پاکستانی چتلستانی شده. افغانستان و استقلال؟!!!!!!!! انگلیس نطفه افغانستان ره با غلامی و مستعمره گی منعقد کرد. هرکه از استقلال افغانستان گپ مفت بزند شتر مه گنده می گوزد. اگر می توانی جلوی "شتر گوز" را بگیر یا مزخرف نگو تا شتر تیز ندهد! افتاد؟!

>>>   این را خو راست می گوید به دول کفار باید نه رخسید

>>>   استقلال افغانستان در شکم نظامیان پاکستان است و باد آن از دهان رهبر طالبان بیرون میشود که افغانستان و جهان را بویناک کرده است.

>>>   افغانستان تحت اشغال تروریستهاست

>>>   پس بایید در قصه به رسمت شناخته شدن هم نباشد

>>>   اگر مستقل است چرا زغال و سنگ لاجورد و سنگ مرمر افغانستان را لاری های پوپک دار پاکستان میبرد

>>>   رییس ای اس ای هم به همین خاطر کابل امده بود که به جهان بگویید افغانستان مستقل است

>>>   ملا خفت الله می فرماید: کسانی که در جریان عملیات و حمله‌های نیروهای امارت اسلامی در جریان سال‌های گذشته تلف شده اند، خودشان را سپر نیروهای خارجی قرار داده بودند. درعمرتان سخن به این دروغ شنیده بودید؟.... بگذارید ده سالی از این همه حوادث انتحاری بگذرد وپس از آن دروغ بگویید ....ها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است