رینا امیری از گفتگو با طالبان خودداری کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۲۳    ۱۴۰۱/۴/۱۲ کد خبر: 170719 منبع: پرینت

نماینده ویژه امریکا در بخش حقوق بشر و بانوان برای افغانستان به نشانه اعتراض در برابر آن‌چه که از سوی او رعایت نشدن حقوق بشر به ویژه حقوق بانوان در افغانستان می‌گوید، در گفتگوها میان نمایندگان ایالات متحده امریکا و امارت اسلامی در دوحه شرکت نکرده است.
همزمان با این، وزارت خارجه ایالات متحده، در خبرنامه‌ای اعلام کرد که رعایت حقوق بشری مردم افغانستان و عادی سازی روابط با امریکا پیوند مستقیم دارد.

رینا امیری، نماینده ویژه امریکا برای برای زنان و حقوق بشر در افغانستان در صفحه تویترش نگاشته است که از شرکت در نشست میان نماینده‌گان ایالات متحده امریکا و طالبان در دوحه خودداری کرده است.
بانو امیری می‌گوید تا هنگامی که در باره رعایت حقوق بشری در افغانستان به ویژه حقوق بانوان گام‌های مشخصی برداشته نشده اند در دیدارها با نماینده‌گان طالبان شرکت نخواهد کرد.
بانو امیری گفته است: «زمانی آماده تعامل و دیدار با سران طالبان هستم که آنان گام مثبتی را برای رعایت حقوق بشری افغانها از جمله حقوق زنان بردارند.»

در همین حال، وزارت خارجه ایالات متحده امریکا در خبرنامه‌یی بر بازگشایی مکتب‌های دختران تاکید می‌ورزد.
در این خبرنامه آمده است که هیأت امریکایی در دیدار با طالبان در دوحه در باره آموزش و پرورش، پیکار با هراس‌افگنی، پیکار با مواد مخدر و مسایل حقوق بشری گفتگو کرده اند.

در بخشی از اعلامیه آمده است: «گسترش محدودیت‌ها بر بانوان و دختران افغان از سوی طالبان، تمرکز اصلی مقام‌های امریکایی بوده است. ایالات متحده از خواسته‌های مردم افغانستان برای بازگشایی مکتب‌های دختران و رفتن زنان به کار که بتوانند در رشد اقتصادی کشور کمک کنند و آزادانه سفر کنند و دیدگاه‌های شان را همگانی بسازند.»
نماینده ویژه امریکا، برای افغانستان گفته است که رعایت مسایل حقوق بشری در افغانستان تنها راهی است که می تواند روابط میان کابل و واشنگتن را عادی بسازد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه می‌گوید که افغانستان به جهان اطمینان می‌دهد که از خاکش در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
ضیا احمد تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه، گفت: «امیرخان متقی با اشاره به توافق‌نامه دوحه، گفته است که حکومت نو بر تعهدات داده شده، ایستاد است و به هیچ کسی اجازه داده نمی‌شود تا از خاک افغانستان به ضرر همسایه‌ها و کشورهای دیگر جهان استفاده کند.»

پیش ازاین، وزارت خارجه کشورگفته بود که امیرخان متقی در دیدار با توماس وست، از واشنگتن خواسته است تا به بجای کارگیری از گزینه فشار، راه تعامل را با امارت اسلامی در پیش بگیرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رینا امیری
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   رینا نماینده آمریکا نیست مزدور این شیطان بزرگ است و هیچ اراده ای از خود ندارد این بایزی ها و خودداری ها توظئه شیطان بزرگ است. این چه نماینده ای است که خود آمریکا با تالبان یا طاغیان مذاکره می کند اما رینا نه ....؟

>>>   متاسفانه لاف و هم دروغ می گوید و بار بار از خاک کشور بر علیه همسایگان استفاده شده است

>>>   از حمارت طالبانی نباید توقع روش و بر خورد انسانی را داشت چه رسد به اسلامی اش.
در نشست ملاهای حمارت به صراحت اعلان کردند که مخالف نظام حمارتی را گردن میزنند در حالیکه از ۳۵ میلیون انسان افغانستانی کمتر از یک لک نفر اعضای حمارت هستند و جمع خانواده هایشان شاید چیزی معادل نیم ملیون طرفدار حمارت باشد اما بیشتر از ۳۴ ملیون انسان افغانستانی مخالف حمارت طالبانی است.

>>>   رینا امیری دیگر کیست ؟؟ خواهر اندر خلیل زاد است . به همان پیمانه که خلیل زاد منافع امریکا را در نظر دارد ، رینا امیری نیز با موازی به حفظ منافع امریکا عمل می کند مگر همین امریکایی ها نبودند که چنین بلای بی درمان را بر مردم بلا کشیده افغانستان نازل کردند ؟؟ مگر آمدن طالبان به توافق امریکا صورت نگرفت ، آیا امریکا با قرار داد دوحه زمینه قدرت گیری طالبان را فراهم نساخت ؟ پس رینا امیری کیست ؟ یکی از همان لاشخوران امریکایی ست .

>>>   این خانم میخواهد که از کاسه ترشی مربای آلوبالو را مزه کند.
آتش خاوری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است