خوش باوری و طمع!
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۴۰۱/۴/۱۲ کد خبر: 170721 منبع: پرینت

برخی از رهبران سیاسی ما طی ده ماه گذشته، محتاطانه، مبهم و چند پهلو با طالبان برخورد کرده و به لطف و عنایت این گروه چشم دوخته بودند. با برگزاری جرگهٔ امارتی و دعوت نکردن از اینان، آخرین امیدهایشان رنگ باخت و لحن و نشانه های رفتاری شان نیز در حال دگرگون شدن است.
یکی از اینان که زمزمهٔ بازگشتش به کابل بلند تر شده می رفت، پس از دریافت پیام منفی طالبان، جرگهٔ این گروه را« درون امارتی» خواند و برای اولین بار اشارهٔ ظریفی هم به فاجعهٔ بلخاب کرد.

یکی دیگر، عکس پروفایلش را با خاطرهٔ تاریخی مقاومت مزین ساخت و دیگری، گفت که «موضوعات اساسی » در جرگهٔ طالبان مطرح نشده و «انتقاد از امیرالمؤمنین هم جایز است» شخصیت سیاسی دیگری که انتظار داشت همچون پیری قابل احترام وارد جرگه شود، گلایهٔ ظریف و دردمندانه ای کرد!
به نظرم این رهبران خیلی خوش باور، ساده اندیش و مضحکانه به لطف و عنایت « امارت» چشم دوخته بوده اند! طالبان، راه و برنامه و سیاست روشن دارند و چنان که گفتند: بمب اتم هم نمی تواند آن ها را از این راه باز دارد، چه برسد به خواهش و نرمش و کرنش!

بهتر است این رهبران سیاسی تا دیر نشده با وضاحت و قاطعیت موقف بگیرند و با مردم که از عمق دل در حال فرار از طالبان و پیوستن به سنگرهای مقاومت هستند، همراه شوند.

سانچارکی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طمع رهبران
رهبران سیاسی
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این رهبران ، عقل و منطق و مسوولیت پذیری مردمی می داشتند ، سرنوشت افغانستان بصورت مستقیم به دست پاکستان نمی افتاد . جرگه ( درون امارتی ) در واقع جرگه دکته شده و مشخص شده از سوی پاکستان بود و اما مگر بیست سال گذشته همین افرادی که در نوشته بالا مدنظر شما هستند ، در قدرت و اقتدار نبودند ؟ البته که بودند اما بیش از دیگران ، خود این افراد ، چپاولگر ، دزد ، غارتگر و بدون اندیشه و تفکر مردمی بودند . اگر این ها اندکی راجع به وطن و مردم احساس مسوولیت می کردند ، بیست سال ، عمر کمی نیست که فقر برچیده شود ، ایجاد کار شود و نیروی قدرتمند ملی به وجود بیاید !!!! خیلی بیهوده خواهد بود اگر که به این افرادی که تجارب تلخ و وحشتناکی را به مردم میراث گذاشتند ، امید بست . ممنون

>>>   جوانان مقاومتگر در تمام کشور حماسه آفریدند.
منتظر خبر های بسیار داغ و عالی و امید آفرین باشید.
بگیل های جمهوری وارداتی بهتر است وصیت نامه بنویسند و از خدا و ملت طلب بخشش کنند چون در هر حال دیگر جایی در بین ملت ندارند.
امروز که روز ایستادگی و مقاومت است این بگیل ها در کنار مردم نیستند و فردا رهبران جوان مقاومت و مقاومتگران جوان اند که تصمیم گیرنده خواهند بود نه بگیلان فراری یا گلبیدین دیکتاتور و فرصت طلب و نوکر پاکستان.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است