۳۶۳ پناهجوی افغان دیگر از ترکیه اخراج شدند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۸    ۱۴۰۱/۴/۱۳ کد خبر: 170726 منبع: پرینت

ترکیه ۳۶۳ مهاجر افغانستانی دیگر را نیز از «ادیرنه» به استانبول منتقل کرد تا به کشورشان بازگرداند.
به گزارش آناتولی، ترکیه ۳۶۳ نفر دیگر از اتباع افغانستان که به صورت غیرقانونی وارد این کشور شده بودند را شناسایی کرده و قرار است به کشورشان بازگرداند.

بر این اساس، فعالیت ها برای استرداد مهاجران افغانستانی که در تاریخ های مختلف باداشت شده و موقتاً در مراکز استرداد اتباع خارجی در سراسر ترکیه اقامت می کنند، همچنان ادامه دارد.
در این راستا، ۳۶۳ مهاجر تبعه افغانستان پس از طی مراحل قانونی از ادیرنه به استانبول منتقل شده و با هواپیما به افغانستان اعزام خواهند شد.

اخراج مهاجران افغانستانی از ترکیه در حالی به انجام می رسد که این کشور مدعی پذیرش تعداد کثیری از مهاجران بوده و درخواست هایی را نیز برای دریافت کمک های مالی از نهادهای بین المللی و اتحادیه اروپا ارائه کرده است.
در همین ارتباط، سازمان عفو بین ‎ الملل پیشتر با انتشار گزارشی به مناسبت روز جهانی پناهندگان، اعلام کرد که بحران پناه‌جویان افغانستان، یکی از بزرگ ترین و طولانی ترین بحران ها در جهان به شمار می آید.

عفو بین الملل در این گزارش آورده است که هم اکنون بیش از ۶ میلیون شهروند افغانستانی به علت درگیری ها، خشونت و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه شان شده اند که از این میان ۳.۵ میلیون نفر آواره داخلی و ۲.۶ میلیون نفر دیگر آوارگانی هستند که در کشورهای دیگر به سر می برند و مجبور به مهاجرت شده اند.
این نهاد عنوان کرده که بحران انسانی در افغانستان پس از تحولات سیاسی اخیر در این کشور و قدرت گرفتن در سال ۲۰۲۱ تشدید شده است.
بنابراین گزارش، پناهندگان افغانستانی در برخی از کشورهای مقصد از حقوق شان بر اساس قوانین بین المللی برخوردار نیستند و با تبعیض و خشونت مواجه اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجوی افغان
ترکیه
نظرات بینندگان:

>>>   باید کشور ترکیه همه مهاجرین افغانستانی غیرقانونی را به افغانستان برگرداند اصلا همگیشان وحشی هستند یک اطاق کرایه می کنند مانند حیوانات داخل یک اطاق بیست یا سی نفر زندگی میکنند وقتی هم که روز باز شد میبراید در خیابانها و زنها و دخترهای مردم را به اشکال مختلف آزار و اذیت میکنند اینها وقتی جانشان در افغانستان در ختر است چرا مجردی به ترکیه و دیگر کشورها مهاجرت می کنند چرا زن و بچه های خود را با خود نمیاورند باید همه کشورها جوانان مجرد افغانستانی را به افغانستان برگردانند پیش خواهران و مادرانشان تا از خواهر و مادر خود سرپرستی کنند و در ضمن برای خواهر و مادر کسی دیگر مضاحمت ایجاد نکنند.
شیلا

>>>   خدا کند که همه غیر قانونی را دولت ترکیه واپس نماید

>>>   انشاالله همه مهاجرین برمیگردند و وطن اباد میشود . امیدواریم همه کشور های جهان مهاجرین را برگردانند تا وطن ما اباد شود . نیروی جوان و انرژی بشری افغانستان نبایید در کشور های بیگانه به مصرف برسد افغانستان به فرد فرد مردم خود ضرورت دارد و برای شان نهایت احترام میگذارد . زندگی در بین مردم خود در بین قوم خود در بین فامیل و دوستان خود بهتر از زندگی مهاجرت است . اینجا حویلی های تان خالی و شما دنبال اپارتمان در کشور های غریب میگردید . کاش روزی همه افغانها یکجا از همه دنیا برگردند و باهم با صلح و صفا و صمیمیت زندگی باهمی و خوشی را جشن بیگیرند و دیگر هیچ مهاجری در هیچ گوشه دنیا دور از وطن نداشته باشیم . دل های افغانها باهم نزدیک است خداوند سیاست مداران و دولت مداران را هدایت کند تا ریشه های تعصب های قومی و ظلم و ستم برچیده شود و اخوت و دوستی اقوام‌ شکل گیرد و کشور به سوی پیشرفت واقعی رهنمود شود .
وطن دوست

>>>   با تشکر از دولت ترکیه که مهاجرین ما را برگرداندند . خدا کند دیگران شان را هم اعم از اسناد دار و غیر اسناد دار همه شان را برگرداند تا شکوهمندی و جوش و خروش به وطن برگردد. همین قسم امید داریم سایر کشور ها هم مهاجرین ما را برگردانند و دیگر یک روز هم تحمل دوری مهاجرین خود را نداریم . همه مردم پشت شان دق شده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است