سه گروه دیگر از افغان‌ها میتوانند به آمریکا مهاجرت کنند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۶    ۱۴۰۱/۴/۱۳ کد خبر: 170728 منبع: پرینت

دولت آمریکا سه مورد جدید معافیت از تحریم را برای افغان‌هایی که به طور داوطلبانه در «فعالیت‌های تروریستی» نقش نداشته‌اند اعلام کرد تا از این پس درخواست آنها برای مهاجرت به ایالات متحده یا صدور روادید این کشور به طور خودکار رد نشود.
به گزارش یورونیوز، واشنگتن به طور کلی کلیه افرادی را که عضو «سازمان تروریستی» هستند یا در «فعالیت‌هایی تروریستی» نقش داشته‌اند از ورود به خاک آمریکا منع کرده است. دامنه وسیع تعریف «فعالیت تروریستی» باعث می‌شد تا بسیاری از افغان‌ها در عمل شامل این تحریم شوند.

وزارتخانه‌های امنیت ملی و خارجه ایالات متحده اکنون سه مورد جدید از این تحریم‌ها را برای افغان‌ها اعلام کرده‌اند. معافیت‌های تحریمی جدید در عمل به آن دسته از افغان‌ها که در طول دوره حکومت طالبان در بخش دولتی کار کرده‌اند امکان می‌دهد تا درخواست خود برای مهاجرت به آمریکا یا صدور روادید این کشور را ارایه کنند.

علاوه بر این افرادی که برای امور عادی مانند دریافت گذرنامه، عبور از ایست‌های بازرسی یا موارد مشابه وجهی را به حکومت طالبان پرداخته‌اند شامل تحریم‌های مرتبط با «فعالیت تروریستی» نخواهند شد. یکی دیگر از موارد معافیتی نیز به آن دسته از افغان‌ها بر می‌گردد که با حکومت طالبان مبارزه کرده‌اند.
آمریکا از زمان به قدرت رسیدن طالبان تاکنون بیش از ۷۹ هزار افغان را در خاک خود پذیرفته است. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود به دنبال وخامت وضع اقتصادی و اجتماعی در افغانستان شمار پناهجویان از این کشور افزایش یابد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت آمریکا
افغانها
نظرات بینندگان:

>>>   لیونی جرگه.
جریان صحبت یک افغان بایک امریکایی.
افغان:امریکای ناجوان.نیم افغانستان رابمباردکردید،مگرنمیتوانستیددرجریان سه روزکه لیونی جرگه درجریان بود یکی دوبمب رابلای خیمه وحشت میانداختید.خداوراستی ده هاهزارافغان بیرق امریکا به دست تن کیو،تن کیو گفته درهمه سرک هاپایین وبالامیدویدند.
امریکایی:واقعا که همه افغانها بیعقل اند.طالبان چشم وامیدماهستند،کدام احمق خودقصدا چشم خودراکورمیکند،ماحاکمیت رامطابق توافق دوهه باانها سپرده ایم ودرمقابل طالبان متعهد اند که باترتیب وتنظیم گروپهای تروریستی ایران،چین وروسیه رامختل کنند.برعکس تصورشمادرجریان ان سه روزجفن پرانی ولیلا،لیلا گفتن پنتاگون وسی ای ای هردوازفاصله دورمتوجه تامین امنیت لیونی جرگه بودند.
نوید ندا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است