اعتراف وزیر دفاع استرالیا به جنایت جنگی در افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۱    ۱۴۰۱/۴/۱۳ کد خبر: 170729 منبع: پرینت

وزیر دفاع جدید استرالیا با اعتراف به ارتکاب جنایت جنگی سربازان این کشور در افغانستان وعده داد این پرونده را به صورت جداگانه پیگیری کند.
به گزارش شفقنا؛ ریچارد مایلز؛ وزیر دفاع جدید استرالیا، در یک کنفرانس خبری اعتراف کرد که سربازان این کشور در جریان مأموریت خود در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شرم‌آور شده‌اند و محاکمه مجرمین ادامه دارد.
وی جنایات سربازان این کشور در افغانستان را تراژیک‌ترین و وحشتناک‌ترین پرونده در تاریخ ارتش استرالیا خوانده و تأکید کرده است که این پرونده باید به طور کامل بررسی و نهایی گردد و سپس مجرمین محاکمه شوند.

رسانه‌های استرالیایی در سال‌های اخیر گزارش‌های تحقیقی را منتشر کرده‌اند که ثابت می‌کند نیروهای استرالیایی در افغانستان مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و حداقل در ۳۹ قتل هولناک غیرنظامیان دست داشته‌اند و اسنادی در مورد شکنجه غیرنظامیان نیز منتشر شده بود.
قابل‌ذکر است که استرالیا سال گذشته نیز وعده داده بود که سربازانی که در افغانستان مرتکب جنایت جنگی شده‌اند را محاکمه می‌کند، اما تا کنون گام‌های عملی در این زمینه از سوی محاکم این کشور برداشته نشده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دفاع استرالیا
جنایت جنگی
نظرات بینندگان:

>>>   لیونی جرگه.
جریان صحبت یک افغان بایک امریکایی.
افغان:امریکای ناجوان.نیم افغانستان رابمباردکردید،مگرنمیتوانستیددرجریان سه روزکه لیونی جرگه درجریان بود یکی دوبمب رابلای خیمه وحشت میانداختید.خداوراستی ده هاهزارافغان بیرق امریکا به دست تن کیو،تن کیو گفته درهمه سرک هاپایین وبالامیدویدند.
امریکایی:واقعا که همه افغانها بیعقل اند.طالبان چشم وامیدماهستند،کدام احمق خودقصدا چشم خودراکورمیکند،ماحاکمیت رامطابق توافق دوهه باانها سپرده ایم ودرمقابل طالبان متعهد اند که باترتیب وتنظیم گروپهای تروریستی ایران،چین وروسیه رامختل کنند.برعکس تصورشمادرجریان ان سه روزجفن پرانی ولیلا،لیلا گفتن پنتاگون وسی ای ای هردوازفاصله دورمتوجه تامین امنیت لیونی جرگه بودند.
نوید ندا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است