مرز باج‌گیری طالبان به سرزمین وحی رسید
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۶    ۱۴۰۱/۴/۱۴ کد خبر: 170739 منبع: پرینت

چشم به خانه خدا، دست درجیب مردم؛ مرز باج‌گیری طالبان به سرزمین وحی رسید.

هم‌زمان با آغاز روند حج، منابع از تلاش طالبان برای باج‌گیری از سرمایه‌گذاران افغانستان در عربستان سعودی خبر می‌دهند. به گفته آنان، هم اکنون ده‌ها تن از طالبان و خانواده‌های‌شان به جای متقاضیان سال ۱۴۰۱، برای ادای حج به مکه رفته‌اند. در این میان، ملا برادر، معاون رییس‌الوزرای طالبان و برخی دیگر از اعضای برجسته این گروه به عربستان سعودی رفته‌اند تا درکنار ادای حج، با تاجران و سرمایه‌گذاران افغان دیدار کنند.

گفته می‌شود که مسوولان ولایتی طالبان نیز هر یک در سطح ولایت خود از تاجران و حتی کارگران زیر نام زکات و بودجه اعمار مسجد، پول جمع‌آوری می‌کنند. همچنان این طالبان از طریق نفوذی‌های‌شان به سرمایه‌گذاران می‌فهمانند که برای امنیت خانواده‌های‌شان و داشتن حمایت این گروه، باید به طالبان پول بپردازند.

یک منبع گفت که والی طالبان برای سمنگان تنها در یک مهمانی که در حج عمره وی ترتیب شده بود، به کمک یک نفوذی‌اش ۸۰ هزار دالر از مهاجران باج گرفته است. او و شمار زیادی از طالبان در سه ماه اخیر برای بار سوم به مکه رفته‌اند و هم اکنون سرگرم تشخیص افراد و گرفتن باج از آنان هستند.

یک عالم دین نیز تاکید دارد که در کنار حق‌تلفی طالبان در روند حج، اعضای این گروه تنها به هدف باج‌گیری و تامین مصارف‌شان به خانه خدا رفته‌اند.
گفتنی است که درکنار اعضای طالبان، شمار زیادی از خانواده‌های‌شان نیز در روزهای اخیر عازم مکه شده‌اند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
باج‌گیری طالبان
سرزمین وحی
نظرات بینندگان:

>>>   طالب ازادشده ازگوانتانموادعا میکندکه گویاپانزده سال بیگناه درزندان بوده.
ملاپشم اله!استقبال رهبری طالبان ازتودرمیدان هوایی نشان داد که توعضورهبری طالبان بودی وهستی.اینکه شماازنعمت تعقل به دورهستید،درست.ولی همه رانبایداحمق فکرکرد.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است