جمعیت اروپا در ۲ سال گذشته کاهش یافته است
 
تاریخ انتشار:   ۰۶:۵۸    ۱۴۰۱/۴/۲۱ کد خبر: 170806 منبع: پرینت

جمعیت قاره اروپا در دو سال گذشته کوچکتر شده است.
دلایل این کاهش، نرخ پایین زاد و ولد، مرگ بیش از ۲ میلیون نفر به علت کرونا و کاهش مهاجرت به این اتحادیه در دوران همه گیری کووید۱۹ بوده است.
به نقل از رویترز، در یک دهه گذشته میزان مرگ و میر نسبت به نرخ تولد در این اتحادیه بیشتر بوده است. مقامات کشورهای اروپایی تلاش کرده اند که با افزایش میزان مهاجرت، کمبود جمعیت را جبران کنند، ولی با وقوع همه گیری کرونا این تلاش‌ها به بن بست خورده است.

در این مورد، سازمان آمار اتحادیه اروپا اعلام کرد: «نرخ مهاجرت در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نتوانست که تغییر منفی طبیعی[در رشد جمعیت] را جبران کند. به این علت، کل جمعیت اروپا روند نزولی را پیموده است.»
این سازمان پیش بینی می‌کند که روند کاهش جمعیت در اروپا به دلیل افزایش جمعیت سالخورده و نرخ پایین زاد و ولد در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت.
سازمان آمار افزود: «اگر این روند ادامه داشته باشد، افزایش یا افول نرخ جمعیت رابطه نزدیک با میزان نرخ مهاجرت به اتحادیه اروپا خواهد داشت.»

رشد جمعیت در میان ۲۷ کشور اتحادیه اروپا متفاوت بوده است. در حالیکه کشورهای پولند، رومانیا و ایتالیا بزرگترین رقم کاهش نرخ جمعیت را داشته اند، کشورهای فرانسه، هالند و سویدن شاهد افزایش جمعیت خود بوده اند.
بنا به آمار رسمی، شمار ساکنان اتحادیه اروپا در ۲۰۲۲ به ۴۴۶ میلیون نفر می‌رسد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جمعیت اروپا
اتحادیه اروپا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است