نخست وزیر ایتالیا استعفا داد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۴    ۱۴۰۱/۴/۳۰ کد خبر: 170867 منبع: پرینت

ماریو دراگی، نخست‌وزیر ایتالیا روز پنجشنبه ۳۰ سرطان، از سمت خود استعفا داد. او به پارلمان کشورش گفته از سمت خود استعفا داده تا راه را برای برگزاری یک انتخابات تازه باز کند.
ریاست‌جمهوری ایتالیا اعلام کرده که آقای دراگی تا انتخاب نخست‌وزیر جدید، سرپرست دولت موقت خواهد بود.
دراگی هفته گذشته پس از اینکه یکی از اعضای ایتلاف حاکم، از دادن رای اعتماد به دولت خودداری کرد تصمیم به استعفا گرفت.

جنبش پنج ستاره با گرایش چپ، یکی از احزاب دولت ایتلافی ایتالیا است که با فرمان جدیدی از سوی دولت که هدف آن کاهش تورم و مبارزه با افزایش هزینه‌های انرژی بود، مخالفت داشت.
قانونگذاران ایتالیا به این فرمان رای اعتماد دادند، اما پنج ستاره این اقدام را تحریم کرد و باعث خشم دراگی و احزاب راست دولت ائتلافی شد.
به دنبال آن آقای دراگی گفت فقط در صورتی در نخست وزیری باقی می‌ماند که «حمایت گسترده را حفظ کند که در حال حاضر دیگر چنین نیست.»

هفته گذشته، رییس‌جمهور ایتالیا اولین استعفای آقای دراگی را رد کرد و از او خواست به امید اجتناب از انتخابات زودهنگام، مذاکرات بیشتری را با قانونگذاران برگزار کند تا رای اعتماد انجام شود.
با این حال جنبش پنج ستاره گفت که در رای اعتماد جدید شرکت نخواهد کرد. حزب لگا و حزب فورزا ایتالیا نیز رای اعتماد را تحریم کردند.
به دنبال آن هرچند آقای دراگی موفق به کسب رای اعتماد مجلس سنا شد، اما بی‌اعتنایی شرکای ایتلافی به باور نخست‌وزیر ایتالیا به معنای فروپاشی دولت بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نخست وزیر
ایتالیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است