دولت غنی ۳۵ میلیون دلار بدهی برق را نپرداخته است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۶    ۱۴۰۱/۵/۱ کد خبر: 170882 منبع: پرینت

وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان اعلام کرد حکومت اشرف غنی ۳۵ میلیون دلار بدهی برق وارداتی را به کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و ایران نپرداخته است.
«عبداللطیف منصور» وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان با اظهار اینکه تلاش می‌شود نهادهای انرژی، آب و برق در افغانستان در یک نهاد منسجم شود، گفت سه طرح در خصوص سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و تولید برق ایجاد شده که با اجرای آنها مشکلات تولید و تأمین برق در افغانستان تا حد زیادی رفع خواهد شد.
وی همچنین اظهار داشت به زودی پروژه‌ای به ارزش 3 میلیون دلار برای انتقال آب از پنجشیر به کابل آغاز می‌گردد که با اجرای آن آب آشامیدنی بهداشتی ساکنین شهر کابل تأمین خواهد شد.

منصور در یک نشست خبری گفت در دولت سابق 80 درصد پروژه‌های زیرساختی وزارت انرژی و آب توسط خارجی‌ها تأمین مالی می‌شد، اما اکنون تلاش می‌شود این پروژه‌ها از منابع داخلی و به همکاری بخش خصوصی تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.
وزیر انرژی و آب دولت موقت طالبان با اظهار اینکه حکومت «اشرف غنی» بیش از 35 میلیون دلار بدهی‌های برقی را به کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و ایران نپرداخته است، گفت بخشی از این قروض پرداخت شده و قراردادهای تأمین برق وارداتی نیز با کشورهای همسایه تمدید شده است.


کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دولت غنی
بدهی برق
نظرات بینندگان:

>>>   طلب برق بالای دوایر دولتی و افراد زورمند قدیم ‌بیشتر از ۳۵ ملیون دالر است.

>>>   اشرف غنی فراری و دزد متعصب باید مجازات شود.

>>>   درجنگ اوکراین و روسیه کشور های غربی سرمایه های اولیگارش های روسی را در خارج روسیه بلوک کردند،اما از اولینگارش های اوکرایینی را بلوک نکردند.
همچنان پول های دزدی شده رهبران دولت قبلی افغانستان را نیز در بانک های خارجی بلوک نکردند.در طی بیست سال گذشته رهبران دولتی افغانستان به مراتب پول زیادتر را از مجموع پول های بلوک شده توسط دولت امریکا دزدی کردند و به بانک های خارجی انتقال دادند.
اما هیچ کس و هیچ مرجعی نیست که پرسان کند که این همه پول ها را در کدام بانک ها گذاشتند و در کجا ها سرمایه گزاری کردند؟

>>>   خوب این "غل بابا" و چلی های "افغان ملتی اش" جایی نرفته اند و هنوز در روی زمین هستند، از انترپول رسمی کمک بگیرید تا پول از آنها پس گرفته شود اگر گپ روی سند است و نه برای پنهان کردن غارت (میبخشید، غنیمت) های خودتان!!!!
آتش خاوری

>>>   اشرف غنی (غل بابا) انقدر دزدی و خیانت کرده که مردم حیران مانده اند کدام انرا زود تر یاد داشت کنند

>>>   اگر واقعا دولت اسلامی است باید خانه های بلند پایه دولت سابق را به فروش رسانند چرا که تمام پول های دولت بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است