بازی طالبان با کارت داعش
داعش در اصل خود طالب است. داعشی در افغانستان وجود ندارد، زیر نام داعش بهره‌برداری از منابع اطلاعاتی، پولی، تبلیغاتی و سیاسی صورت گرفته و میگیرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۴۰۱/۵/۳ کد خبر: 170894 منبع: پرینت

ریاست عمومی استخبارات طالبان اعلام کرد که این ریاست یک عضو فعال داعش را بازداشت کرده که می‌خواسته با جلیقه‌ انتحاری به یک مسجد اهل تشیع در کابل حمله کند.
این اولین بار نیست که طالبان زیر نام داعش، افسران حکومت پیشین، چهره‌های ضد طالبانی و هسته‌های مقاومت را بازداشت می‌کنند و برچسب داعش می‌زنند.
در گذشته نیز افسران حکومت پیشین، علاوه بر برچسب داعش، زیر نام دزد، اخلال‌گر نظم و آدم‌ ربا بازداشت و حتی در مواردی کشته شده و اجساد آن‌ها در محضر عام به نمایش گذاشته شده است.

طالبان با این کار در واقع در تلاش ایجاد رعب و وحشت در دل مردم، سرکوب رقبای داخلی خود زیر نام داعش و ایجاد راه‌های تفاهم با کشور‌های همسایه، منطقه و جهان هستند. اما این‌که این گروه با چنین ترفند استخباراتی و با چنین ظرافت و دقت‌بینی در پی چیست، شک و تردید‌هایی را به وجود آورده است. اگر دقت کنیم، با توجه با عملکرد طالبان در نحوه خاص مدیریتی، تردید‌ها بر‌انگیخته می‌شود که نباید از آن اغماض کرد و بدون توجه گذشت. در این مورد دو شک و شبهه وجود دارد که قابل بحث است.

اول: داعشی در افغانستان وجود ندارد و آن‌چه هست، زیر نام داعش بهره‌برداری از منابع اطلاعاتی، پولی و سیاسی است که هم نظام پیشین و هم رژیم طالبان از آن استفاده تبلیغاتی کرده و آن را به‌عنوان یک هیولای بزرگ نشان داده و می‌دهند.
داعش در اصل خود طالب است. وجه اشتراک فکری و ایدیولوژیک میان طالب و داعش بسیار، ولی تمایز عملکردی اندک‌ است.

طالبان می‌خواهند با این ترفند استخباراتی، توجه عام مردم را از نوع حکومت فاشیستی و مستبد‌شان منحرف سازند و به دنیا نشان دهند که در مبارزه بر ضد داعش جدی هستند. طالبان با این رویکرد نه‌تنها منافع اقتصادی و سیاسی را نصیب می‌شوند، بل زیر نام مبارزه با داعش، رقبای داخلی خود را محو کرده و خطر ناشی از آن‌ها را کم می‌سازند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   داعش وجودندارد
داعش یکی ازگروپ های زیر طالبان است

>>>   داغش= شبکه حقانی

>>>   طالب و داعش دو روی یک سکه

>>>   تفاوت داعش و طالبان در رنگ پرچم شان است و بس و طالبان هر وقت جنایتی را مرتکب می شود از عنوان داعش استفاده می کند

>>>   خود طالب بنام داعش هم فعاليت ميكند طالب تروريست است انتحاري است به طالب اعتماد نكنيد مكتب ها به روي دختر ها بسته است زنها در خانه كار نميكنند پول نيست هيچ كاري طالب ندارد بدون امر معروف شان بالاي زنان قانون وضع ميكنند مرگ به تمام كشور هاي كه با طالب تروريست معامله ميكنه در يك ميز با تروريستها مذاكره ميكنند

>>>   امروز طالبان برای کشتن مخالفان خود از اهرم داعش استفاده می کنند. هرنیروی که دربرابر طالب ایستاده شود به نان داعش آنان را می کشند.

>>>   بلی طالب وداعش دو روی یک سکه و روشن تر و معنی دار تر ازان دو لبه ء یک تیغ تظلم است.
م.رستم استوار

>>>   Malek Sitez
سلطان محمد فاتح هفتمین سلطان امپراتوری عثمانیان در سده پانزدهم میلادی، یکی از پردستاوردترین رهبران دودمان عثمانی بود. او وقتی از خویش‌خوری و تبارگرایی جنرال در ارتش به تنگ آمد، دستور داد تا گروهی از جوانان برده را از بالکان به قسطنطنیه (استانبول امروزی) بیاورند. او به این جوانان حق و اجازه‌ی ازدواج نداد و خود به آن‌ها تربیت نظامی و اصول فرمان‌برداری را درس داد. سپس آنان را در سمت‌های مهم مقرر کرد تا جلو فساد را برچیند. آنان نه فرزندی داشتند تا امتیاز گیرند، نه اقاربی از هم‌سر تا قدرت و منصب را فدای روی آ‌ن‌ها سازد.
ویژگی‌های دولت‌های معاصر این‌‌ها هستند:
قدرت سیاسی مالکیت شخصی نیست.
قدرت سیاسی ملکیت خویشاوندی نیست.
قدرت سیاسی مالکیت تباری رهبران نیست.
قدرت سیاسی مالکیت متعهدین سلیقه های و چاپلوسان رهبران نیست.
و بلاخره قدرت سیاسی مالکیت رایگان نیست که رهبران آن‌را خیرات کنند.
مالک اصلی قدرت سیاسی آنانی‌ هستند که برایش جان می‌دهند و با کار خود اقتصاد را به بار می‌آورند، یعنی مردم.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است