ایتالیا مسیری برای ورود پناهندگان افغان باز کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۸    ۱۴۰۱/۵/۴ کد خبر: 170903 منبع: پرینت

وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که نخستین گروه پناهندگان افغان که شامل ۳۰۰ نفر می‌شود، در چارچوب طرح «دهلیز بشردوستانه» از ایران و پاکستان وارد ایتالیا شدند.
این دهلیز زمینه ورود پناهجویان بیشتری را به این کشور فراهم می‌کند که از ترس طالبان از افغانستان فرار کرده اند.
وزارت خارجه ایتالیا اعلام کرد که هدف از این طرح، کمک به «پناهجویان و افغان‌های تحت پیگرد است تا زندگی با کرامت و امن در اینجا در آینده داشته باشند» که با آمدن طالبان در افغانستان از آنان گرفته شده است.

حکومت ایتالیا در چارچوب این طرح که در همکاری با سازمان‌های خیریه ایتالیایی و بین المللی ایجاد شده، قصد دارد به اسکان ۱۲۰۰ مهاجر افغان از کشورهای ایران و پاکستان و دیگر کشورهای همسایه افغانستان در ایتالیا کمک کند. در این طرح اسکان، اولویت با زنان و کودکان افغان است.
به نقل از اسوشیتدپرس، شمار پناهندگان افغان که از طریق قاچاق وارد ایتالیا می‌شوند، در حال افزایش است. بنا به آمار سازمان ملل، امسال ۳۲۸۰ پناهجوی افغان از مسیر دریا خود را به این کشور رسانده اند. به گفته این سازمان، حالا افغان‌ها رقم غالب پناهجویانی را تشکیل می‌دهند که مسیر خطرناک دریایی را برای ورود به اروپا در پیش می‌گیرند.

حکومت ایتالیا می‌گوید که در چند سال گذشته کوشیده است تا مسیرهای قانونی ورود را برای پناهندگان ایجاد کند تا آنان مجبور به سفرهای خطرناک قاچاقی نشوند. اما، شمار کمی از این پناهجویان توانسته اند که از مسیر مورد نظر ایتالیا خود را به این کشور برسانند.
مقامات ایتالیایی می‌گویند که در ۲ روز گذشته بیش از ۱۱۰۰ پناهجو را در دریای مدیترانه از غرق شدن نجات دادند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتالیا
پناهندگان افغان
نظرات بینندگان:

>>>   شاد باد کشور بشر دوست ایتالیا
ناشاد باد انهایکه به حقوق بشری
و حقوق پناهندگان احترام و اعتنا نه دارند .
حاجی علم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است