متقی: افغانستان مرکز همکاری اقتصادی منطقه میشود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۷    ۱۴۰۱/۵/۵ کد خبر: 170912 منبع: پرینت

امیر خان متقی وزیر خارجه طالبان در نشست تاشکند طی سخنانی تاکید کرد که افغانستان می‌خواهد «عملا به چهارراه آسیا تبدیل شود» و در این راستا طالبان «امنیت قابل اعتماد، اراده سیاسی جدی و ساختار اداری شفاف امارت اسلامی زمینه را برای دستیابی به این هدف مساعد کرده است». به گفته او «افغانستان نزدیک‌ترین و ارزان‌ترین راه تجارت بین آسیای مرکزی و جنوبی است.»

وزیر خارجه طالبان گفت: «پس از چندین دهه بی‌ثباتی در افغانستان، امارت اسلامی (نامی که طالبان به حکومت خود داده است)، عزم راسخ دارد که افغانستان را به مرکز صلح، ثبات و همکاری اقتصادی در منطقه تبدیل کند. ثبات در افغانستان نه تنها تضمین‌کننده ثبات در منطقه است، بلکه کلید شکوفایی و توسعه اقتصادی منطقه نیز هست.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همکاری اقتصادی
متقی طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   ای ... نمیر بهار می آید خربزه و خیار می آید .

>>>   بیچاره متقی
هنوز هم خواب است.

>>>   وقتی میخواهی چهارراه باشی ولی میدان میشوی که همه دورت بزنند 😅

>>>   اگر در واخان پاکستان تونل زد ویا انرا اشغال کرد دیگر افغانستان اهمیت چهار راه بودن بین پاکستان و اسیای مرکزی را از دست میدهد . اهمیت چهار راه بودن افغانستان در همین است که بین پاکستان و کشور های جماهیر شوروی سابق قرار دارد . فعلا سیاست پاکستان در قبال افغانستان اشکار شده و هدف اصلی پاکستان از این همه مداخله در افغانستان راه یافتن به کشور های اسیای مرکزی است تا پوقانه و جرنگانه خود را به انها هم بفروشد و در مقابل از انها نفت و گاز ارزان بخرد و به افغانستان ترانزیت ندهد .
چون پاکستان با هند و بنگله دیش و ایران هم هم مرز است هرسه کشور همسایه پاکستان با پاکستان مناسبات تجاری خوب ندارند پس یگانه راه نجات پاکستان صدور پوقانه جرنگانه به افغانستان و از طریق افغانستان به اسیای میانه است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است