ویران سازی نشانه‌گذاری پاکستان در واخان بدخشان
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۵    ۱۴۰۱/۵/۶ کد خبر: 170918 منبع: پرینت

ویدیوهایی در رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که چند تن از افراد مسلح که خود را نیروهای امارت اسلامی معرفی می‌کنند، ظاهراً نشانه‌های سرحدی را در واخان بدخشان از ‏بین می‌برند.
آنچه ادعا شده است، پاکستان آن نشانه‌های سرحدی را در خاک افغانستان ساخته است.
در یکی از این نشانه‌ها که از سوی این افراد تخریب می‌شود، پاکستان و در زیر آن ۲۰۲۱ نوشته شده است.

‏در ویدیوی دیگر ثبت کننده ادعا دارد که گویا پاکستان با این کار ظاهرا تلاش دارد یگانه منبع آب در این منطقه را تصرف کند.
طلوع‌نیوز زمان دقیق ثبت و محل این ویدیوها را تایید کرده نمی‌تواند.

همچنان منابع رسمی نیز تاکنون در رابطه به این ویدیوها چیزی نگفته اند. این ویدیوها زمانی به نشر رسیده اند که امارت اسلامی هم به تازه‌گی گزارش‌های سازش با پاکستان بر سر دهلیز واخان را رد کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشانه‌گذاری پاکستان
واخان بدخشان
نظرات بینندگان:

>>>   مردم بدخشان چه طالب و غیر طالب هشیار باشید که پاکستان در صدد قبضه بر بدخشان است و جدا سازی این ولایت از بدنه افغانستان.

>>>   اوه مردم لوده این طالب رانشناختید هنوز که خاک میفروشد وبرای فضای فیس بوکی تبلیغات درست می کند که ما از کلگی شما وطن دوست تراستیم
فریب نخورید که این قوم کدام عرق وحس وطن پرستی ندارد

>>>   خاک فروشی به چرکستان مبارک سران خیانتکار طالبان

>>>   اشنای قدیم
چهل سال قبل از امروز ببرک کارمل در یک مصاحبه ای با خبر نگار انگلیسی خبر نگار را اشنای قدیم خطاب کرد. منظور ببرک کارمل سه بار مصافحه مردم افغنستان با انگلیسها بود. اگر مردم افغانستان مثل اجداد شان اعم از تاجیک پشتون هزاره ایماق و ازبیک با هم یکجا میبودند اختلافات سیاسی و قومی را کنار میگذاشتند امروز نوبت ان نمیرسید که افغانستان انچه را که دکتور نجیب الله پیشبینی کرده بود یعنی تبدیل لفغانستان به صوبه پنجم پاکستان نمیرسید. اشنای قدیم افغانستان که دشمن واقعی مردم افغانستان در روح پاکستان ظاهر گردیده است. اما حالا چنین شد . رهبران تنظیمها از اغاز جنگ داخلی افغانستان بنام دفاع از اسلام عنان خود و کشور را در کف جواسیس پنجابی گذاشتند و خود شان صاحب ثروت شدند در عوض زمینه را برای غلامی هر چه سریعتر افغانستان مساعد گردانیدند.
در شرایط فعلی طالبان که پدر و مادر شان پاکستانی ها استند اختیارات کشور را دودسته به پنجابی ها واگذار گردیدند. هیچ رسانه ای رسمی حق انتقاد از پاکستان را ندارد.هیچ کسی نام پاکستان را جز به نیکی نمیتواند بزبان راند.
پروسه جداسازی مناطق جنوبی خط سرحدی میان دو کشور از طریق نصب سیم خاردار با مقاومت مردم محل و طالبان محل مواجه شد زمانیکه رهبری طالبان از قضایا واقف گردیدند موضوع را به نفع پاکستانی ها خاموش ساختند.
در این جای شک نیست که در میان طالبان هستند انعده ای که از محل بوده و با مردم پیوند خونی و منطقوی دارند . از منافع مردم محل دفاع میکنند
اما هر گاهی که منازعه ای رخ میدهد وزارت داخله طالبان که بدست شبکه ای حقانی است و طرفدار بی چون چرای پاکستان اند برای سرکوب مردم محفل بنام یاغی و باغی طالبان انطرف خط را استخدام و به مناطقی که منازعات بوجود امده است اعزام میدارند. این طالبان با وحشت عجیبی به سرکوب مردان و زنان و زده مال و جان شان را لیلام میکنند.
پاکستان همکار نزدیک کشور لجام گسیخته و دشمن واقعی توده های مردم یعنی جمهوری خلق چین است.همه میدانیم که چین در طول تاریخ مرتکب جنایات در جنگهای ویتنام گردیده و مدافع حکومت فاشیستی پولپوت در کامبوج بوده است. چینایی ها به خاطر اختلافات با شوروی هر جا که پای شوروی دخیل بوده و چین در کنار امپریالیزم قرار داشته است.
در قضایای افغاننستان چنین بوده است. با امدن قوای شوروی در افغانستان کشور نامنهاد کمونیستی چین در کنار غرب و امریکا و بر ضد منافع علیای مردم افغانستان قرار گرفت. به مخالفین دولت سلاح داد کمک های نظامی کرد...
در جنگ بیست ساله ای اخیر یا جمهوری اسلامی ایران یکجا دست به تقویه نظامی طالبان علیه امریکا زدند. طی بیست سال هزاران جوان ما بدست طالبان و حمایت گران خارجی انها شهید شدند شهر ها ویران گردید مردم اواره ای جنگ شدند فلهذا چین و ایران نیز مسوولین شماره یک در بدبختی افغانستان یکجا با دزدان داخلی میباشد.
اکنون چین به خاطر منابع سرشار طبیعی افغانستان به حمایت از امارتی های افغانی در برابر امریکایی برخاسته است.
پاکستان با پیروی از سیاستهای کثیف چین ماوویست با افغانستان معامله میکند. چین همواره از ضعفها و مشکلات داخلی هندوستان استفاده کرده و بار ها داخل خاک هند شده و چند کیلو متر از خاک هند را تصرف کرده است . چنین تجاوزات نخستین و اخرین نخواهد بود. پاکستان نیز با استفاده
از موقعیت نا مناسب و موقف ضعیف سیاسی نظامی و اقتصادی افغانستان دست به تجاوزات در خاک افغانستان میزند و به یقین که پلانهای بزرگتر برای تصرف نقاط کلیدید در سرحدات دوکشور را در سر دارد.
اگر ما همچنان به اختلافات زبانی قومی خود ادامه دهیم با گذشت هر روز یک بلست از خاک ما از دست ما میرود...تا اینکه افغانستان رسما صوبه پنجم پاکستان اعلام خواهد شد. و حنای بعد از عید بیفایده خواهد بود.
حنظله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است