رهبر طالبان: فیصله‌ها باید بر اساس شریعت انجام شود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۴۰۱/۵/۷ کد خبر: 170921 منبع: پرینت

در خبرنامه‌ای که در باره‌ی دیدار مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی پخش شده، آمده است که پس از این تمامی فیصله‌ها در کشور باید بر بنیاد شریعت اسلامی باشند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی ناوقت روز چهارشنبه در خبرنامه‌یی از دیدار رهبر امارت اسلامی با شماری از والیان خبر داد، بربنیاد خبرنامه، هبت‌الله آخندزاده به والیان گفته است که قوانین بشری اعتبار ندارند و آنچه که از سوی رهبری امارت اسلامی تصمیم گرفته می‌شود، عملی خواهد بود.

خبرنامه به نقل از مولوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر امارت اسلامی افغانستان، گفته است: «دربیست سال گذشته بر ضد نظام اسلامی و شریعت تبلیغات زیاد شده است، اکنون قوانینی که از طرف مردم ساخته شده است، قابل اجرا نیستند.»
رهبر امارت اسلامی در نشست با والیان افزوده است که در حکومت سرپرست تنها و تنها قوانین شرعی اجرایی استند و راه حل تمامی مشکلات در شریعت است.

به نقل از رهبر امارت اسلامی در خبرنامه آمده است که تمامی حقوق شرعی زنان داده شود و دستور شش ماده‌ای پیشین او در این زمینه بگونه کامل باید عملی شود. در بخشی از فرمان شش ماده‌ای رهبر امارت اسلامی آمده است که "زنان مال نیستند و باید بر بنیاد قوانین شرعی با آنان رفتار شود."
پیش از این رهبر امارت اسلامی پخش اتهام‌های ثابت نشده را در برابر مقام‌های حکومت ممنوع گفته بود و افزوده بود که مسوولیت تمامی شهروندان و رسانه‌ها است تا بربنیاد این دستور عمل کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رهبر طالبان
شریعت
نظرات بینندگان:

>>>   امیرالمومنین نیروی حاکم همیشه در سخنانی که از او نقل می‌شود، رک‌ و پوست‌کنده ایدیولوژی دینی توتالیتر و غیر دمکراتیک این گروه را توضیح می‌دهد. از آن‌جایی که او با شگرد‌های روابط عمومی آشنا نیست، به آن باور ندارد و با مخاطب جهانی سخن نمی‌گوید، ایدیولوژی دینی‌اش به روشنی در گفتارش بازتاب می‌یابد. به نقل از او گزارش شده است که در جلسه‌ی والیانش گفته است که آنان خادمان دین اند و حاکمان شرع و باید آن‌چیزی را اجرا کنند که شریعت می‌گوید نه آن‌چیزی را که خواست مردم است. او گفته است که مردم و بالطبع نماینده‌‌گان آنان صلاحیت قانون‌گذاری ندارند و رژیمی که او در راس آن قرار دارد، جمهوری نیست. امیرالمومنین نیروی حاکم گفته است که در ۲۰ سال گذشته مردم به « جمهوریت» «دعوت» می‌شدند. این سخنان نشان می‌دهد که از دید نیروی حاکم، برگزاری انتخابات عمومی، انتخاب زعیم دولت و قانون‌گذاران و دفاع از حق رای یک دین دیگر است، و کسی که به آن «دعوت» می‌کند، مبلغ دین جدید می‌باشد که باید سربه‌نیست شود. آنان دمکراسی را دینی می‌دانند که رقیب آیین خودشان است. آدم تعجب می‌کند که چرا یک عده قبل از سقوط تصور می‌کردند که این‌ها از این عقاید خود می‌گذرند و حکومت مشارکتی می‌سازند.
فردوس کاوش

>>>   قوانین دینی در رژیم طالبان مشخص است.
آیات قرآنی،احادیث نبوی و در جاهایی که توسط آیات قرآنی و احادیث نبوی مشخص نشود،اجماع علما است که با برداشت از آیات قرآنی و احادیث نبوی مشخص میشود.

>>>   پس ازین به بعد بجای طیاره و موتر از شتر استفاده کنید و موبایل هایتان را هم بشکنانید، میز و چوکی ها را هم برای آتش تنور استفاده کنید و دوشک بیاندازید، ساعت نپوشید، بجای پطلون لنگ بزنید و شال سفید بپوشید و .....هزاران دیگر که زاده تمدن بشر و دانش انسان هاست بدور اندازید (مانند قوانین مدنی) زیر هیچ یک درین عرب بازی ها وجود ندارند و از همین سبب همه تکنالوژی عرب هایی لوده را بادارن غربی شان تهیه میکنند.
اگر خود این چوکره هایی جاهل چرکستان پوره از "اساس شریعت خود" پیروی میکنند پس با نشان دادن آنچه گفتم نشان دهند که به گپ خود استاده هستند. سر از فردا بجای موتر با خر به دفتر هایتان بروید. "دا گز دا میدان"
"عقل نه جان در عذاب"
آتش خاوری

>>>   از این ملای غایب باید پرسید که قانون ترافیک هوای و زمینی ، قانون بیمه، قوانین کار قانون مالیات بر عایدات قانون گمرکات قانون معاشات مامورین دولت قانون بانک ها قانون واردات و صادرات قانون نورم و استندرد قانون محابس و ده ها و صد ها قوانین دیگر را از کدام کتاب فقهی میتوان استخراج کرد؟؟؟

>>>   کمک های موسسات خیریه به هزاره ها را لندغر ها و دزدان حمارت سلاخی ، دزدی میکنند . شریعت در کجاست ؟ عدالت کجاست ؟ چند لندغر و اوباش بنام طالب جمع شده ولی در حقیقت همان چهل دزدان لنگی دار و ریش دار استند و رهبر چهل دزدان از شریعت و عدالت گپ میزند . برویید همان پشتونیزم‌ و دزد پروری تان را بیرقی اعلان کنید تا از شریعت گپ زده و‌پشتونیزم و دزدی را زیر نقاب شریعت عملی کردن .،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است