اعتراف بریتانیا به اشتباه در روند تخلیه از افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۴۰۱/۵/۸ کد خبر: 170933 منبع: پرینت

وزارت خارجه بریتانیا به اشتباهاتش در‌ خروج از افغانستان اعتراف کرده و اعلام کرده است نمی‌تواند به افغان‌هایی که با بخش‌های ملکی با نیروهای بریتانیایی کمک کردند، مسکن فراهم کند.
روزنامه «گاردین»، به نقل از مقام‌های بریتانیایی نوشته است تشخیص این‌که آیا افغان‌هایی که در برنامه‌های غیرنظامی مانند شورای بریتانیا کار می‌کردند، واقعاً در معرض خطر طالبان هستند یا خیر، دشوار است.

در همین حال، مقام‌های بریتانیایی افزوده‌اند که پیشرفت کُند در رسیده‌گی به پرونده‌ها در سال جاری به دلیل تعداد بالای درخواست‌های رد شده و همچنین پرونده‌های حقوقی درخواست‌دهنده‌گان بوده‌ است.
تاکنون تنها به پنج هزار افغانستانی اجازه ورود به بریتانیا داده شده است و ۱۵ هزار تن دیگر در زمان سقوط کابل در سال گذشته تخلیه شده‌اند.

از سوی دیگر‌، برخی از خانواده‌های همکار در بخش‌های ملکی بریتانیا به گاردین گفته‌اند که برخی از اعضای خانواده‌های‌شان کشته شده‌اند و آنان در پناهگاه‌های زیرزمینی به سر می‌برند، با این حال هنوز جوابی در مورد تخلیه‌‌شان به آنان داده نشده است.

وزارت امور خارجه بریتانیا گفته است که طرح تخلیه همکاران ملکی این کشور در افغانستان که مستقیماً از سوی دولت بریتانیا استخدام نشده‌اند، کاستی‌های زیادی داشته است و‌ بدون بررسی این‌ کاستی‌ها اولویت‌بندی شده‌اند.
این در حالی است که صدها کارمند بریتانیایی هنوز در انتظار تخلیه از افغانستان هستند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراف بریتانیا
تخلیه افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   حالا دانستیکه اشتباه کدی؟
مردم افغانستان را با این سیاست احمقانه به چاه تاریک وعمیق جهل ونادانی انداختید. سالها کشور را به قهقرا بردید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است