حنفی: اطاعت از ملا هبت‌الله وجیبه ملی هر فرد است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۲    ۱۴۰۱/۵/۹ کد خبر: 170939 منبع: پرینت

وزیر امر به معروف طالبان در جوزجان گفت اطاعت از ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر این گروه «وجیبه ملی» هر فرد است.
به گزارش باختر، خالد حنفی تاکید کرده که طالبان با تطبیق شریعت، جوانان را ذهنیت‌سازی خواهد کرد. او گفته «اشغالگران» در ۲۰ سال گذشته ذهن جوانان را غربی بار آورده است.
خالد حنفی هفته گذشته نیز در سفر به بامیان گفت که «ذهن جوانان از نگاه اخلاقی منحرف و مفسد» شده است.
سرپرست وزارت امر به معروف طالبان هفته گذشته در دیدار با شماری از علمای دینی و مسئولان محلی طالبان در بامیان گفته بود که این گروه فرهنگ غربی را از جامعه به ویژه از مکاتب و دانشگاه‌های افغانستان حذف و فرهنگ «ناب اسلامی» را جایگزین خواهد کرد.

در جریان نزدیک به یک سال گذشته، حکومت طالبان همواره با وضع مقررات سخت‌گیرانه تلاش کرده است نوع خاصی از قرائت که این گروه از دین اسلام دارد، آن را در جامعه عملی کند. در این مدت، طالبان ضمن اعمال محدودیت شدید بر زنان، به ویژه محرومیت دختران از آموزش، کار و سفر، پوشش برقع/چادری را برای زنان اجباری کرده و تراشیدن ریش و موی را برای مردان نیز منع کرده است.

خالد حنفی در مراسمی در شهر شبرغان، مرکز ولایت جوزجان گفته است: «انسان زمانی به مقصد و مرام حقیقی زندگی خود می‌رسد که مطابق اصول و اساساتی دین عمل کند.»
او در این مراسم تاکید کرده است که «رعایت امر بالمعروف و نهی عن المنکر ضامن سلامتی جامعه از هرنوع انحرافات و بی‌بند و باری‌هاست.»
این مقام طالبان «حفاظت از نظام اسلامی و پیروی از دساتیر و اساسات دین اسلام» را برای هر فرد جامعه «فرض» دانسته است.
خالد حنفی ضمن آنکه اطاعت از رهبر طالبان را وجیبه ملی همه دانسته گفته است به خاطر «آزادی افغانستان از دست ابر قدرت و استعمارگران باید شکرگزار باشیم.»
سرپرست وزارت امر به معروف طالبان اخیراً گفته بود که برای استقرار «نظام اسلامی»، فرمان‌های بیشتر صادر خواهد شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا هبت‌الله
وجیبه ملی
نظرات بینندگان:

>>>   مگر نوکری و غلامی شما بارکش های چرکستان کافی نیست؟؟؟
آتش‌خاوری

>>>   وزارت معروف بی نیکر اول بیاید فرهنگ ناب اسلامی و اصول و اساسات اسلامی را تعریف و به صورت مکتوب در دسترس مردم قرار بدهد تا نقشه راه معلوم شود.
اگر پیراهن و تنبان و لنگی و ریش منظور باشد این یک فرهنگ محلی و منطقوی است که به جز پاکستان و افغانستان در دیگر کشور های اسلامی رایج نیست.

>>>   کدام هبت الله ؟؟؟؟؟
مردم فقط کون اش را دیده اند چون پشت است و رخ اش چانب پاکستان است وقبله اش امریکا

>>>   زمانه چو به ناکسان راضی شد، چند ملا شپشی رهبر و قاضی شد
در این قرن 21 سرنوشت کشور و مردم ما بدستان ملا ديوبندي های بیسواد که بجز چند حدیث و آیت چیزی دیگر در کله و چنته قرار ندارند، قرار گرفته است. این خائنین منافع ای اس ای و پاکستان بر منافع علیای کشور ما ترجیح می دهند و فاقد هر نوع اراده و نیت خدمت به به کشور خود اند. بستن مدارس دخترانه به هدایت و امر مستقیم رهبران ای اس ای صورت می گیرد تا مردم در جهل و نادانی قرار داشته باشندو دست پاکستان بیشتر در اداره و تعیین سرنوشت کشور ما باز باشد.
شمس تمنا

>>>   تیم دختران ایران در مسابقات جهانی تکواندو در بلغاریا مقام قهرمانی جهانی را کسب کردند و دختران افغانستان حق مکتب رفتن و کار کردن و مدیریت زندگی خود را ندارند.
ببین تفاوت ره از کجاست تا به کجا
در حالیکه آنجا هم ملا حاکم است و اینجا هم
آنجا ملای عاقل است و اینجا ملای بی عقل.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است