وعده همکاری اقتصادی پاکستان با افغانستان...!
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۴۰۱/۵/۹ کد خبر: 170940 منبع: پرینت

پاکستان با افغانستان در بخش‌های بازرگانی و اقتصادی به ویژه آغاز کار پروژه‌های تاپی، کاسا یک هزار و تاپ همکاری می‌کند.
وزیر خارجه پاکستان در حاشیه نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه کشور دیدار کرد و خواهان همکاری‌های بیشتر بازرگانی و اقتصادی شده است.

در خبرنامه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «وزیر خارجه پاکستان بر تعهدات کشورش در خصوص روابط منطقه یی و پروژه‌های تاسیسات عامه، از جمله پروژه تاپی، کاسا یک هزار و تاپ تاکید کرده و افزوده که پاکستان برای پشتیبانی از تعاملات دوجانبه با افغانستان و تسهیل کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی گام‌هایی را برداشته است.»
دریا خان بهیر، آگاه مسایل اقتصادی در اینباره گفت: «از جانب اقتصادی باعث ایجاد شغل، افزایش سطح درآمد، تولید انرژی و همچنان زمینه سازی می‌شود، بخاطر سرمایه گذاری‌های کوچک و بزرگ خارجی.»

از سوی هم، سرپرست وزارت خارجه کشور در دیدار با رییس اداره امور ازبیکستان گفته است که در بخش ترانزیت و زراعت تسهیلات بیشتر را فراهم خواهند ساخت.
در این دیدار ازبیکستان تعهد کرده است که در آغاز همین هفته، کارهای سروی راه‌آهن ترانس افغان را در خاک افغانستان آغاز خواهد شد.
وزارت خارجه کشور در خبرنامه‌ای اعلام کرد که سرپرست این وزارت با رییس اداره امور ازبیکستان دیدار کرده است و در باره ترانزیت و زراعت میان افغانستان و ازبیکستان و نیز در باره راه آهن ازبیکستان، افغانستان و پاکستان گفت‌وگو کرده است.

بخت‌ الرحمان شرافت، رییس اداره راه‌آهن، گفت: «نشست تاشکند نشست خوب بود. در مجموع بخش زیادی نشست تاشکند در باره این پروژه بود؛ در جریان نشست ازبیکستان به این پروژه (ترانس افغانستان یا کاسا) اشاره کرد و همچنان نماینده چین به این پروژه اشاره داشت.»
اخیرا تاشکند میزبان نشستی در باره افغانستان بود و پس از آن در نشست وزیران خارجه سازمان همکاری‌های شانگهای در تاشکند نیز به مسایل افغانستان پرداخته شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
همکاری پاکستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   او مردم بخدا م که سقوط دولت قبلی توسط پاکستان وامریکا بود که در این سقوط غنی هم دست داشت شما فکر کنید اگر دست امریکا نباشد چطور در هر هفته ۲۰ میلون دالر به بانک مرکزی می رسد فقط همو خرک و همو درک است در آنجا نه اسلام بود ونه دیگر کدام چیزی دیگر فقط جنگ بالای چوکی بود

>>>   وزیر خارجه طالبان اگر زیر پای پاکستانی ها نخوابیده پیش از هر موضوع دیگر مشکل صادرات میوه تازه را با پاکستان حل کند و بعد خط ریل و گپ های کلان دیگر.
روزانه ۶۰۰ لاری ذغال سنگ روانه پاکستان میشود اما یک لاری میوه تازه فصلی را پاکستان اجازه ورود نمیدهد.
حکومت طالبان یعنی غلام های پاکستان
یکی و خلاص


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است