کرن دیکر سرپرست سفارت امریکا در افغانستان شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۵    ۱۴۰۱/۵/۱۰ کد خبر: 170946 منبع: پرینت

سفارت ایالات متحده برای افغانستان اعلام کرد که کرن دیکر، مسوول برنامه تخلیه و اسکان مجدد همکاران محلی امریکا در افغانستان، به عنوان سرپرست سفارت این کشور برای افغانستان گماشته شده است.
او جانشین یان مک‌کری می‌شود که روز یکشنبه همزمان با اعلام پایان ماموریت خود در یک رشته توییت از طالبان به خاطر «بسته ماندن مکاتب متوسطه دخترانه، گزارش‌های موثق در مورد نقض حقوق بشر از جمله بدترشدن آزادی رسانه‌ها و محدود شدن حقوق زنان افغان» انتقاد کرد.

با این حال، مک‌کری افزود که «ما با شرکای خویش کار خود را برای کمک به ثبات اقتصادی [افغانستان]ادامه می‌دهیم.»
خانم دیکر تجربه چندین سال کار در افغانستان را دارد. از جمله، او از ۲۰۱۸ الی ۲۰۲۰ معاون سفیر امریکا در کابل بود. قبل از آن از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ در شرق افغانستان کار می‌کرد.

پس از سقوط حکومت پیشین، ایالات متحده سفارت خود را در افغانستان بست و آن را به دوحه، پایتخت قطر انتقال داد؛ جایی که مقامات امریکایی به طور مرتب با نمایندگان طالبان روی مسایل مختلف، از جمله دسترسی طالبان به ذخایر ارزی مسدود شده بانک مرکزی افغانستان گفتگو کرده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفارت آمریکا
دیکر
نظرات بینندگان:

>>>   دستور از امریکا است و اطاعت از طالبان.

>>>   این برایتان عجیب نیست که تاهنوز امریکا در کشوری تحت سلطه طالبان ضدغرب وامریکا سفارتخانه دارد وسرپرست سفارت خانه گاه بیگاه طالبان را اخطار میده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است