حمله هواپیماهای بی سرنشین به شهر کابل
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۴۰۱/۵/۱۰ کد خبر: 170950 منبع: پرینت

کابل بامداد روز یک‌شنبه گواه چندین انفجار بود. شماری از پایتخت‌نشینان می‌گویند که صدای سه انفجار را شنیده اند.
به گزارش طلوع، احمد میلاد، باشنده کابل، گفت: «صبح وقتی در سرک شورا بودم و می‌خواستم پوهنتون بروم، صدای دو انفجار پی‌هم را شنیدم.»
رامز محمد، باشنده کابل، می‌گوید: «من حوالی صبح صدای انفجار را شنیدم و بسیار ناراحت و مایوس شدم؛ از امارت اسلامی می‌خواهم که صلح و آرامی را به مردم ما بیاورد.»

در همین حال، رحمت الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی افغانستان در توییترش نوشته است که یک هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی بامداد امروز پناه‌گاه‌های داعش را در بخش‌های از کابل آماج حمله قرار داده است.
رحمت الله نبیل گفت: «بر بنیاد یک ماده توافق‌نامه دوحه امریکا، طالبان را در مبارزه با شاخه خراسان داعش همکاری می‌کند و بر بنیاد معلومات منابع، طیاره‌های بی‌سرنشین امریکا در حریم هوایی کابل دیده شده اند و بخش‌های گونه‌گون را در کابل هدف قرار داده اند به احتمال زیاد این هواپیماها پناه‌گاه‌های داعش را هدف قرار داده اند.»

اما وزارت امور داخله ادعای آقای نبیل را درباره حمله هواپیمای بی‌سرنشین در کابل رد می‌کند.
سخنگوی این وزارت می‌گوید که بامداد امروز یک موشک بر یک خانه در شیرپور برخورد کرد و تلفاتی ندارد.
عبدالنافع تکور، سخنگوی وزارت داخله، گفت: «صبح امروز حوالی ساعت شش بجه در مربوطات حوزه دهم امنیتی کابل، در منطقه شیرپور کابل به یک خانه راکت اصابت کرده است، این راکت تلفات بخاطری نداشته که خانه خالی بود و کسی در آن زنده‌گی نمی‌کرد.»

شماری از خبرنگاران با انتقاد از نهادهای امنیتی می‌گویند که به خبرنگاران اجازه پوشش رویدادهای امنیتی داده نمی‌شود.
مصطفی شهریار، خبرنگار، گفت: «متاسفانه وقتی که یک حادثه‌ رخ می‌دهد از طرف نیروهای امنیتی امارت اسلامی برای خبرنگاران اجازه ورود به محل رویداد داده نمی‌شود.»
کابل روز جمعه نیز گواه یک انفجار بود. انفجار روز جمعه در ورزشگاه کرکت‌ رخ داد و مقام‌های امنیتی کشته شدن دو تن و زخمی شدن دوازده تن دیگر را در آن رویداد تایید کرده اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حمله هواپیماها
شهر کابل
نظرات بینندگان:

>>>   باگذشت یکسال چراحداقل توافق میان طالبان وغرب بوجودنمی اید؟
جواب روشن است. طالبان تحت هیچ نوع شرایط حاضربه عدول ازشریعت نیستندوغربی هم حاضر به عدول از عقلانیت. مثال بسته ماندن یابازگشایی مکاتب دخترانه بالاتر ازصنف ششم.
عاقل

>>>   هر که باد کشت طوفان درو میکند ، هنوز فصل درو نرسیده باید منتظر ماند.

>>>   نبیل مهره سوخته است گپهایش هم بی معنا داعش در افغانستان وجود ندارد داعش و طالب و هم القاعده همگیشان یکی است فقط نظر به موقعیت و زمان لباس را تغیر و تبدیل میکنند طالب در افغانستان همه کاره است و حالا که از گروه تروریستی به کشور ارتقا کرده اند دیگر همه گروهای تروریستی از طالبان اطاعت خواهد کرد

>>>   جناب عاقل نا عاقل!
کدام شریعت؟ آیا شریعت همین است که دست زنان را از کار بگیر و دختران از مکتب محروم کن؟
آیا شریعت لت و کوب و تحقیر و توهین است؟
سمسور از لغمان

>>>   دومی گل گفتی واین درو نیست بلکه "خیشاوه " پیش از درواست.
آتش خاوری

>>>   طالبان هیچ گاه به شریعت اعتقاد ندارند! صرفا از شریعت بخاطر اهداف شوم قبیله ای ومافیایی خود سو استفاده می‌کنند! اما کشورهای غربی وهمسایهای دور ونزدیک‌نیز بعضی مواقع بخاطرمنافع سیاسی واقتصادی خویش با طالبان از در معامله ومماشات وارد می‌شوند!

>>>   جناب نظردهنده چهارم(عاقل ناعاقل).
اری شریعت همین است که باید دروازه های مکتب بسته وزنان اجازه کارخارج منزل ندارند.مگر توشریعت رابهترازکسانی میدانی که همه عمران به تعلیمات دینی سپری شده منظورم طالبان است؟ انچه تاامروز طالب انجام داده ویاهم دراینده انجام خواهدداد یک ملی مترازشریعت انحراف نداشته ونخواهدداشت.اینکه جنابعالی معلومات دینی ندارید مشکل خودتان است.یک مردوچهارزن هم حکم شرعت است یاابتکارطالب؟صدقه خداشوم.
عاقل

>>>   انقدر همگی درگیر کشته شدن این ملعون رهبر القاعده شدیم که کمتر کسی میپرسد هواپیمای بی سرنشین از کجا امد و به کجا رفت پاکستان که تکذیب کرده که هواپیما از خاک او بلند شده باشد احتمالات زیاد است یکیش پایگاهی مخفی در خاک افغانستان است امید که چنین نباشد

>>>   پاکستان تکذیب کرد و تو هم باور کردی.

>>>   بله باور کردم چون پاکستان مثل افغانستان نیست هرکه از راه رسید اشغال کند و جازه تحرک نظامی داشته باشد این ملک بی صاحب ماست که هر کشوری پایگاه میزند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است