ایمن الظواهری، رهبر القاعده در افغانستان کشته شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۵:۰۲    ۱۴۰۱/۵/۱۱ کد خبر: 170960 منبع: پرینت

خبرگزاری اسوشیتدپرس به نقل از منابع خود گزارش داد که ایمن الظواهری، رهبر القاعده در جریان عملیات نظامی امریکا در افغانستان کشته شده است.
کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده ساعت ۷:۳۰ به وقت امریکا، در مورد یک «عملیات موفق ضدتروریستی» سخنرانی خواهد کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابعش گزارش داد که حمله طیاره بی‌سرنشین به الظواهری توسط سازمان استخبارات امریکا، سیا، انجام یافته است.
اسوشیتدپرس به نقل از مقامی در حکومت امریکا خبر داد که شماری از مقامات فعلی و سابق امریکایی بعد از ظهر یکشنبه از خبر کشته شدن الظواهری در جریان حمله طیاره بی سرنشین امریکایی در افغانستان آگاه شدند، اما حکومت امریکا تصمیم گرفت که اعلام این خبر را تا زمان تایید نهایی مرگ رهبر القاعده به تاخیر بیندازد.

طالبان خبر حمله یک پهباد امریکایی را بر منطقه شیرپور کابل در روز یکشنبه تایید نموده و آن را محکوم کرد. قبلاً، وزارت داخله طالبان در واکنش به شنیده شدن انفجار شدید در کابل اعلام کرده بود که ناشی از اصابت یک راکت به یک خانه خالی واقع در شیرپور است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایمن الظواهری
رهبر القاعده
نظرات بینندگان:

>>>   ایمن الظواهری، رهبر القاعده در افغانستان کشته شد، بگمان اغلب بعد از سفر هیئت رهبران مذهبی پاکستاني به کابل طالبان محل اختفای او را به امربکایی ها افشا کردند و حاضر شدند که او در بدل رفع تعزیراتو تحریم غرب و بدست آوردن پول بفروشند، غافل از اینکه با اینکار قبر خود را کندند. قتل بن لادن در نزدیکی مقر ای اس ای و ایمن ظواهري در کابل نماینگر، روابط تنکاتنگ ای اس ای پاکستان، طالبان و القاعده است.
شمس تمنا

>>>   هموطن عالیقدر!
ازمدت ۴۴ سال به اینطرف نظربه هدایت ملاهاعمل کردیم و هموطنان نازنین خودرا سربریدیم،دست بریدیم،سنگسارکردیم،مکتب،کودکستان ،شفاخانه ،پل پلچک وسرک وهزارها موسسات عام امنفعه دیگرراانفلاق دادیم وانفجاردادیم.نتیجه اخری به صدهاهزارکشته،یتیم وبیوه ومیلیونها مهاجر اکثرادانشمندان وتحصیل کرده ها واگاهان،فقرگسترده وسرتاسری درکشور؍رکوداقتصادی وبیکاری وانزوای بین المللی وهزارها پروبلم دیگر.
فکرنمیکنی که حالازمان ان رسیده تاهمه به پاخیزیم دست وگردن ان اوباشان جاهل راقطع وسنگسارش کنیم،بعد به مشوره خردمندان همه تعصبات احمقانه لسانی ،قومی ،دینی ومذهبی راکناربگذاریم ودست واستین برزنیم برای ابادی وعمران وطن دربدروخاک به سرخود.
عاقل

>>>   تبانی خوبی بود و توافق بسیار خوبی بود ، برای منافع کشور بسیار عالی بود ،
حبیب الله یوسف زی

>>>   خانه خالی شهر خالی شیر پور خالی رهبر القاعده خالی ایمن ظواهری خالی القاعده خالی.
بسیار جالب شد فلم حالا در خانه خالی رهبر القاعده است آیا در خانه های پر چی چیز ها باشد.
آریائی

>>>   کشته شدن ایمون الظاهریة را به برادران ایرانی تسلیت میگم

>>>   نمی دانم در افعانستان چه سیاست است هر هفته برای طالبان به میلون ها دالر می آید باز می گویند که ما غرب را شکست دادیم

>>>   خدا کند که این جانی هم به دیدار اسامه جنایتکار در اسفل السافلین رسید باشد، اگر کشته شده باشد اولین قسط قرض های طالبان چرکستانی به خدمات امریکا پرداخت شده است.
آتش‌خاوری

>>>   تمامش علم پوری است

>>>   برای امریکا جای خجالت است .
امریکا افغانستان و ۳۵ ملیون انسان افغانستانی را دست بسته تسلیم طالبان کرد و خودش فرار کرد و در توجیه عمل خود گفت طالبان در معاهده دوحه متعهد شده اند که ارتباط خود را با گروه های تروریستی قطع میکنند و اما بر عکس طالبان چون شیطان امریکا را فریب دادند و حال کابل و در نهایت تمام افغانستان شده است بستر پرورش تروریستان جهانی و منطقوی.
با کشتن ایمن ظواهری مشکل حل نمیشود شاید فردا یا پس فردا یک نام دیگری در مطبوعات درز میکند و میگویند رهبر جدید القاعده و باز همان آش است و همان کاسه.
بستر اصلی رشد تروریزم نظام طالبانی است و تفکر طالبانی.
با کشتن یک فرد و دو فرد شاید بایدن به اهداف انتخاباتی خود دست یابد اما جهان از شر تروریسم رهایی پیدا نمیکند.
راه حل
به محکمه کشاندن خلیلزاد وکمک به مردم افغانستان تا نظام جاهلانه طالبانی را از ریشه سرنگون سازند و در نهایت کوبیدن مشت محکم بر دهان افسار گسیخته پاکستان است که مشکل را حل میکند.
ریشه مقاومت در آب است و
تا ریشه در آب است
امید ثمر است

>>>   همی جا مالوم دار میشود که آمریکای هرزه ودروغگوست
مگر چندسال پیش دراخبار نگفتیدکه رهبر القاعده را کشتید؟ حالی یا خبرامروزتان دروغ است ویا ان خبر چندسال قبل. اوه مردم بی عقل بیدارشوید واین دروغها را پرسان کنید تا به صداقتوراستی برسید
خداوند حافظ امیرالمومنین ما باشد. انشالله تعالا
قاری قران
حاجی بشیر از اهل هرات

>>>   به حبیب الله یوسفزی:
مملکت در حقیقت ناموس مردمان است و حملات کشور خارجی ولو به جهت قتل مجرمان توهینی به دولت و ملت آن کشور است. اگر الظواهری عنصر نامطلوبی بود باید دولت افغانستان خود اقدام به اخراج یا اعدام او می کرد و اجازه دادن به آمریکا جهت قتل او در حقیقت نوعی وطن فروشی است.

>>>   دلم برایت می سوزد یوسفزی
آمریکا شما طالبان تروریست را تحقیر کرد حال میخواهی تحقیر خود را توجیه کنی اینجا مینویسی تبانی خوبی عالی بود ها ها ها ها ها
اگر هم تبانی بود که نیست مقامات ارشد طالب آن را می دانند نه تو چوچه تروریست

>>>   با سلام و درود خدمت وطندارهای عزیز
این حقیر بی مقدار بعد از عملیات انجام گرفته از کارشناسان و شقیقه شناسان مختلفی همچون دوکتور سعید صراف )دانشجوی دکترای لایپزیگ جرمانی( و انجنیر محمد حسین عطایی دولت آبادی دبیردائمی برادرفورد بریتانیا گفتگو و بحث های مهمی را مطرح کردیم.
این مسئله اخیر دارای ۳ وجه مختلفیست:
۱-آیا آمریکا برحق است؟
۲-آیا طالبان برحق است؟
۳-آیا القاعده ؟ آه و دیگر هیچ..
با احترام خدمت همه عزیزکانم
محمد صادق امینیان (دانشجوی دکترای راهسازی دانشگاه فنی وین اوستغایش)

>>>   حاجی بشیر
بچم او که کشتن بن لادن بود ای که حاله کشتن ایمن ظواهری هسته او رهبر قبلی بود ای رهبر فعلی بفرما طالب هست خبر نداره از هیچی مه که مدام مگم شما همه از بسوادی و بی عقلی به پشت طالب استاده مشن

>>>   پس چرا جسد وی را نشان نمی دهد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است