سراج‌الدین حقانی محل اختفای الظواهری را نشان داد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۷    ۱۴۰۱/۵/۱۱ کد خبر: 170963 منبع: پرینت

رحمت‌الله نبیل؛ رییس سابق امنیت ملی می‌گوید که نخستین‌بار خبر حمله هوایی امریکا بر کابل را فاش کرده‌بود، مدعی شده که سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان پس از کشته‌شدن الظواهری؛ سرکرده شبکه القاعده از کابل فرار کرده‌است. آقای نبیل همچنین ادعا کرده که رهبر شبکه حقانی برای خارج‌شدن از لیست سیاه امریکا محل اختفای ایمن الظواهری را در اختیار امریکا قرار داد.

آقای نبیل در رشته توییت‌هایی به نقل از منابع خود گفته‌است که سراج‌الدین حقانی پس از حمله هوایی امریکا با «یک کاروان بزرگ مسلح» کابل را ترک کرده و به سمت ولسوالی چرخ لوگر حرکت کرده‌است.
به گفته نبیل، سرپرست وزارت داخله طالبان احتمالا پس از رسیدن به لوگر به سوی پکتیا؛ جایی که نفوذ بیش‌تری دارد، حرکت کرده‌است.

نبیل افزوده زمانی که امریکا الظواهری را هدف قرار داده، سراج‌الدین حقانی؛ میزبان گفتگوهای صلح میان تحریک طالبان پاکستان و هیات رسمی ۱۲ نفره این کشور در وزیر اکبرخان کابل بوده‌است.
او به نقل از منابعی گفته‌است که مهمانخانه شخصی حقانی در نزدیکی محل سکونت الظواهری قرار داشته و گفته‌است که خانه مورد هدف حمله پهپادی امریکا نیز متعلق به سراج‌الدین حقانی بوده‌است.

نبیل همچنین گفته‌است که سراج‌الدین حقانی با وساطت جنرال قمر باجوه؛ فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان و نیز سازمان جاسوسی آی‌اس‌آی، سعی در احیای روابط با امریکا و خارج‌کردن نام‌اش از لیست سیاه امریکا داشته‌است.
رییس سابق امنیت ملی گفته‌است که او برای دستیابی به این اهداف آدرس محل اختفای الظواهری را در اختیار امریکا قرار داده‌است.
به گفته نبیل احتمالا تنها سراج‌الدین حقانی و شبکه حقانی در پناه دادن به الظواهری نقش داشته‌اند.
به گفته او بقیه اعضای طالبان به رهبری ملا برادر و ملا یعقوب به همان اندازه که از به رسمیت شناختن توسط جامعه جهانی نگران بودند از افزایش قدرت شبکه حقانی نیز نگران اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سراج‌الدین حقانی
اختفای الظواهری
نظرات بینندگان:

>>>   مار مار را میخورد و اژدها هردویشان را

>>>   بعد از این چه غوغایی در افغانستان شود
بازبیاد جنگهای تنظیمی و پارچه پارچه شدن قوای مسلح شبه نظامی در در اوایل دهه هفتاد افتادم.
حالی هرگروپ از خودش پایگاهی دارد وپشتیبانی
واین خاک نفرین شده پر شده از تفگچه بدستان بی مغز وخردی که خودشان هم نمی دانند برای چه وظیفه می جنگند؟ خدا به مردم بیچاره رحمی کند

>>>   یعنی فکر میکنی که سراج الدین حقانی انور سادات افغانستان شده است؟
انور سادات نیز بعد ازین که رییس جمهور مصر شد،با وساطت جیمی کارتر،رییس جمهور وقت امریکا پیمان صلح را با اسراییل امضا کرد و صحرای سینا را که جز خاک مصر بود و اسراییل در جنگ با اعراب آن را اشغال کرده بود دوباره به مصر بود و روابط مصر و اسراییل خوب شد،اما روابط اسراییل با بقیه کشور های عربی متشنج باقی ماند.
حالا سراج الدین جقانی نیز همام سیاست انوریادات را میخواهد پیاده کند و خود را از لست سیاه امریکا میخواهد جدا کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است