حنفی: حمله هواپیما خلاف موافقت‌نامه دوحه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۰    ۱۴۰۱/۵/۱۳ کد خبر: 170968 منبع: پرینت

عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرا می‌گوید که حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در کابل نقض حاکمیت ملی و موافقت‌نامه دوحه است.
آقای حنفی در کابل، بار دیگر اطمینان می‌دهد که خاک افغانستان در برابر هیچ کشوری کار گرفته نخواهد شد.
عبدالسلام حنفی، معاون دوم رییس الوزرا، گفت: «این موضوعات تا اکنون برای ما واضح نیست، فقط یک چیزی معلوم است که اینجا حمله هوایی شده است و این خلاف اصول بین‌الملل و خلاف توافقنامه دوحه است. در باره پالیسی امارت اسلامی بار بار به مردم گفته شده است که خاک ما بر ضد همسایگان استفاده نمی‌شود و این پالیسی امارت اسلامی است.»

از سویی هم، برخی از سیاستگران به این باور اند که حمله هوایی امریکا در کابل پیامدهای منفی بر روابط جامعه جهانی با افغانستان خواهد گذاشت.
به گزارش طلوع، سید اسحاق گیلانی، رهبر حزب نهضت همبستگی افغانستان، در این باره گفت: «همرای این چند چیز می‌شود، به رسمیت نشناختن امارت اسلامی حالا دیگر هزار درصد یقینی شد که کسی به رسمیت نشناسد، پولی را که امریکا یک مقدار نرمش نشان داده بود که پول افغانستان را بدهد، برای افغانستان پس او به صورت قطعی داده نمی‌شود.»

یکی از بندهای موافقت‌نامه دوحه پناه ندادن به گروه‌های هراس‌افگن همچون القاعده در افغانستان است. از همین رو، واشنگتن نیز کابل را به نقض این موافقت‌نامه متهم می‌سازد.
پس از حمله، کابل و واشنگتن یکدیگر را به نقض این موافقت‌نامه متهم کرده اند.
هواپیمای بی‌سرنشین امریکا به روز یک‌شنبه هفته روان خانه‌یی را در شیرپور شهر کابل هدف قرار داد. جوبایدن، رییس جمهور امریکا اعلام کرد که ایمن الظواهری، رهبر گروه القاعده در این حمله کشته شده است.
کابل هرچند حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکا در افغانستان را نکوهش کرد، اما در باره تلفات و کسیتی کشته شدگان چیزی نگفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حنفی
حمله هواپیما
نظرات بینندگان:

>>>   بعد از حادثه یازدهم سپتامبر،جورج بوش ادعا کرد که حادثه یازدهم سپتامبر توسط القاعده صورت گرفته است و رهبر آن اسامه بن لادن در افغانستان است و طالبان باید اسامه بن لادن را به ما تحویل کند.
طالبان گفتند که ما درین رمینه خودمان تحقیق میکنیم و خودمان محکمه دایر میکنیم و اگر او مجرم بود،خودمان به او جزا میدهیم.
جورج بوش به طالبان گفت که شما همراه من زبان درازی میکنید؟
حالا من جزای شما را میدهم.
موضوع را به پارلمان امریکا و شورای امنیت برد،هم در پارلمان امریکا به اتفاق آرا چه جمهوری خواهان و چه دموکرات ها و هم در شورای امنیت ملل متحد،چه دوستان و چه دشمنان امریکا،همه به اتفاق آرا رای دادند که امریکا به افغانستان حمله کند.
حتی جو بایدن که در آن زمان عضو مجلس سنا بود و از حزب مخالف جورج بوش یعنی دموکرات ها بود،گفت که ما ازین تصمیم رییس جمهور مان یعنی جورج بوش پشتیبانی قاطع میکنیم.
در نشرات تلویزیون های جهانی توسط پروگرام های کمپیوتری در افغانستان زیر زمینی هایی را در زیر کوه ها دیزاین و رسامی کردند که بن لادن در آنجا سیستم های مجهز با ماشین و آلات و کمپیوتر ها و سیستم های راکت های دور برد و نزدیک برد و خلاصه مثل همان فلم های تخیلی سفینه های فضایی و یا مانند شهر کابل جدید بود که کرزی دیزاین کرده بود و صد ها میلیون دلار پول بودجه آن را گرفت و در جیب خود زد و به الله گل مجاهد وظیفه داد که چند نفر را گرفته به ده سبز برود و مظاهره کند و بگوید که این زمین ها مال دهقانان ده سبز است و کسی اجازه ساخت شهر کابل جدید را در ده سبز ندارد.
بهر صورت جورج بوش به افغانستان حمله کرد و ماموران سی،آی،ای خبر شدند که قرارگاه بن لادن در زیر کوه توره بوره است.
به جورج بوش خبر دادند که ما قرارگاه توره بوره را کشف کردیم.شما چه امر میکنید؟
جورج بوش برای ماموران سی،آی.ای گفت:بسیار محطاطانه عمل کنید که بن لادن قبل از عملیات شما،راکت های قاره پیما خویش را از قرارگاهش فیر نکند.
ماموران سی،آی،ای داخل غار توره بوره شدند و دیدند که در آنجا یک توشک کهنه و یک بالشت کهنه و یک دانه تفدانی است.
با بسیار احتیاط به تف دانی نزدیک شدند که نشود که این دکمه راکت های قاره پیما بن لادن باشد و در اثر بی احتیاطی ما،با تماس به آن،راکت ها فیر شود.
به داخل تفدانی سیل کردند که یک مقدار ماده سبز همراه با تف در داخل آن وجود دارد.
آنها فکر کردند که این دکمه راکت های قاره پیما نیست،بلکه یک محتوا از نمونه برداری سلاح شیمیایی و یا بیولوژیکی بن لادن است.
عاجل امر برگشت دادند و همه بزودترین فرصت خود را از تفدانی دور کردند که نشود که سلاح بیولوژیکی باشد و به آنها سرایت کنند.
رفتند و کالا ها و ماسک های ضد عفونی و مکروبی را پوشیدند و تفدانی را با احتیاط زیاد بسته بندی کرده با خود بردند و در یک طیاره مخصوص به امریکا برای بررسی فرستادند و در آنجا معلوم شد که این مخلوطی از آب دهن و تنباکو است که در افغانستان آن را بنام تف تصوار یاد میکنند.
خلاصه بیست سال مکمل زدند و صد ها هزار نفر را کشتند و زخمی کردند و آواره کردند و در پاکستان بالای یک خانه عملیات کردند و گفتند در آنجا بن لادن بود و خلاصه چند رییس جمهور دیگر امریکا آمد و رفت و بالاخره نوبت جو بایدن،همان که ار عملیات رییس جمهور خویش یعنی جورج بوش قاطعانه دفاع کرده بود،چنین گفت:
بیست سال جنگ بس است،ما یک نسل امریکا را در جنگ افغانستان مصروف کردیم و نمیخواهیم که نسل دیگر نیز مصروف شوند.
اما این کمپنی های سلاح سازی امریکا و پنتاگون و مشاورین نظامی و سیاسی و دیپلوماسی امریکا،ماندن والا نیستند.
ادعا دارند که ایمن الطواهری را دریک خانه در شهر کابل قسمی توسط یک طیاره بی پیلوت با فیر راکت از بین بردند که ناخن باقیمانده اعضای موجود در خانه،حتی خون هم نشد.
راکت آمد در پیش ایمان الطواهری و پرسید:
انت الاسمک؟
او جواب داد:انا ایمان الطواهری.
راکت او را خفک کرد و بعد ازین که نفس ایمان الطواهری برآمد،راکت دوباره پرواز کرد و به طیاره بی پیلوت رفت و در جایی که نصب بود،دوباره خود را نصب کرد و طیاره بی پیلوت فضای کابل را ترک کرد.

>>>   طالبان چه وقت راست گفته اند که حالا بگویند دروغ گفتن در قران و سنت حرام و گناه است مسلمان دروغ نمیگوید.
دروغ گفتن و انکار حقایق خصلت و دیانت منافقین است .حربهء کند و زنگ زده ای
بی دینان و منافقان. منافق هم به خدا راست نیست و هم به مردم راست نیست
ایات ۶ الی ۱۶ البقر و سوره های مبارک دیگر النحل - المومنون - العنکبوت - الزمر - المجادله - الحشر
الصف - المنافقون و . . .
قاری نظام الدین

>>>   ملای بیچاره ، به تو چی؟؟؟
بگذار که بچه حقانی و بچه ملای کور دهن باز کنند ، تو که نه سر پیازی نه کون پیاز و نه هم بیخ گندنه.

>>>   در افغانستان ...های خواب رفته است
این شیاطین ها فقط سری مظلوم حگومت میکند

>>>   دخول تو به کابل هم خلاف توافقنامه است . بایید انتخابات میشد و حکومت فراگیر بوجود میامد بدون اینکه کسی کشته شود . نسل کشی تاجک ازبک هزاره هم خلاف توافقنامه است ولی غیر از پشتون کسی دیگری از عفو‌عمومی برخوردار نیست .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است