کرزی: مکاتب دخترانه به دستور پاکستان مسدود است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۵    ۱۴۰۱/۵/۱۵ کد خبر: 170979 منبع: پرینت

حامد کرزی گفته است که مکاتب دخترانه افغانستان به دستور پاکستان مسدود شده است.
آقای کرزی در گفتگو با مجله آلمانی «اشپیگل» گفته است که: «ممنوعیت رفتن دختران به مکتب، مبتنی بر احکام اسلام نیست، بلکه این کار به دستور کشور همسایه، پاکستان، صورت می‌گیرد.»

رییس جمهور پیشین افغانستان افزوده که: «هدف پاکستان، یک افغانستان بی‌دفاع، ضعیف، و فقیر است که از سوی آن هیچ مشکلی ] برای پاکستان[ متصور نباشد.»
وی در گفتگو با مجله اشپیگل بر ضرورت آموزش دختران و دسترسی آنها به علم و سواد، تأکید کرده است و گفته است که: «بدون زنان تحصیل کرده ما یک کشور مرده هستیم.»

آقای کرزی با اشاره به پیامدهای ناگوار عدم دسترسی دختران به آموزش و تحصیل، گفته که: «محرم ساختن دختران از آموزش و تحصیل، به معنی یک افغانستان منزوی است که نمی‌تواند روی پای خود بایستد.»
وی در این مصاحبه گفته است که «صداهای با نفوذی» در درون طالبان نیز وجود دارد که از حضور دختران در مکاتب، حمایت می‌کند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی0مکاتب دخترانه
نظرات بینندگان:

>>>   به کرزی چه میتوان گفت جز اینکه خجالت بکش و از ملت عذر بخواه که به طالب برادر گفتی و جنایات طالب را چشم پوشی کردی و برای طالب مراکز تعلیم نظامی در لوگر و باقی ولایات ساختی و از طالب کمک گرفتی تا ستون های جهاد و مقاومت را به خاک و خون بکشی و حال آنکه میدانستی طالب لشکر نیابتی پاکستنا است و مهم نیست که برادرش خوانی یا دشمن اش دانی ، طالب همان کند که اربابش پاکستان دستور دهد و حالا ذلیلانه می آیی و از بیچارگی خود مینالی ، خداوند از این بیشتر ذلیل ات بسازد که ملت و وطن را دودسته به پاکستان تقدیم کردی و با قاتل پدر مودت و برادری کردی و حرمت خون پدر را زیر پا کردی ، شرمت باد کرزی شرمت باد.

>>>   جاوید راد
سر دسته تمام بدبختی ها و بیچارگی های مردم افغانستان که متحمل جنگ خون ریزی و آوارگی شدن حامد کرزی لعنتی است.
کرزی رییس مافیای و باند وحشی گیری، وطن فروشی، ناموس فروشی، کشتن ها، انتحاری ها و برادران ناراضی....... است. این بیشعور جانی باز طالبانی که خون مردم را می‌مکند را وطن پرست، مهین پرست، عاشق وطن، توصیف کرده: ای تف به ذات تک تک ای لاشخورهای چوکی پرست و قوم گرا.
خبرنگار اشپیگل «گفته می‌شود که برخی از رهبران طالبان از پاکستان دستور می‌گیرند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می‌دهند خود را از اسلام آباد جدا کنند. آیا این درست است؟»
حامد کرزی «طالبان افغان هستند، با این‌ که در پاکستان تبعید بودند و از آن‌جا با ما جنگیدند. اما اکنون آن‌ها این‌جا هستند و بسیاری از آن‌ها میهن‌پرست هستند و می‌خواهند برای میهن خود کار کنند. من فقط می‌توانم این واقعیت را تایید کنم که آن‌ها (طالبان) هرکاری بتوانند برای استقلال و حاکمیت واقعی در راستای منافع ملی انجام می‌دهند.»

>>>   طالبان میگویند که چه فایده که دختران افغان مکتب بخوانند.
خانم کرزی که فاکولته طب را خواند،به امید این که در یک شفاخانه کارمند و به مریضان خدمت کند،در عوض در چهاردیوالی خانه مصروف کارهای خانه شد.
کرزی برای دختران و خانم های دیگران مکتب و کار میخواهد،اما برای خانم خود کنج خانه.

>>>   کرزی در هر طرف خود را شریک می کند چطور پاکستان این را چیز نمی گوید

>>>   این بسته شدن مکتب ها از دست خود کرزی است . کرزی خودش طالبان را اورد و از همین خاطر طالبان کرزی را نمیکشند در حالیکه عسکر اردوی او را میکشند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است