چین: امریکا عامل ایجاد بحران در منطقه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۰۶    ۱۴۰۱/۵/۱۵ کد خبر: 170980 منبع: پرینت

سخنگوی وزارت امور خارجه چین دیروز می‌گوید که سیاست‌های امریکا در منطقه عامل ایجاد بحران است.
به گزارش شفقنا، هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی در پکن از اقدامات تحریک آمیز امریکا انتقاد کرده و گفت: دلیل رویدادهایی که منجر به تنش در تنگه تایوان شد، مشخص است. ایالات متحده طرفی است که بدون هیچ دلیلی بحران را در منطقه ایجاد و با اقدامات تحریک‌آمیز به آن دامن می‌زند.

وی در پاسخ به انتقادات واشنگتن درمورد رزمایش چین در اطراف جزیره گفت: وضعیت فعلی کاملا به دلیل رفتار رییس مجلس نمایندگان و سایر سیاستمداران امریکایی است. چنین اظهاراتی داستان «لباس جدید پادشاه» را در ذهن تداعی می‌کند. زمان آن فرا رسیده که امریکا به رفتار متکبرانه، خودخواهانه، ریاکارانه و خودکامه خود پایان دهد.
هوآ با تاکید بر اینکه موضوع مربوط به حاکمیت و تمامیت ارضی چین است، اذعان داشت: اگر ایالتی از امریکا جدا و خود را کشوری مستقل اعلام کند و یک کشور خارجی به آن سلاح بفروشد و از آن حمایت سیاسی کند، آیا دولت امریکا و مردم اجازه چنین چیزی را می دهند؟

گفتنی است نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا دوشنبه شب به همراه هیاتی 5 نفره وارد تایوان شد. این سفر که دو هفته است در مورد آن گمانه زنی می‌شد، باعث تنش بین امریکا و چین شده است
وزارت امور خارجه چین بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد.
این وزارتخانه اعلام کرد سفر پلوسی که علی‌رغم مخالفت و اعتراض چین صورت گرفته، نقض جدی اصل «چین واحد» و تعهدات سه بیانیه مشترک که اساس روابط دیپلماتیک امریکا و چین را تشکیل می‌دهد، است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین امریکا
ایجاد بحران
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است