ملا یعقوب برای رهایی یک قاچاقبر به قطر سفر کرده بود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۹    ۱۴۰۱/۵/۱۸ کد خبر: 170994 منبع: پرینت

نیویارک تایمز گزارش داد که ملا یعقوب مجاهد ماه جولای در یک سفر اعلام ناشده، به دوحه رفت و در دیدار با نماینده امریکا برای افغانستان، روی رهایی بشیر نورزی، قاچاقبر بزرگ افغان و از حامیان مالی سابق طالبان که در ایالات متحده زندانی است، بحث کرد.
به گزارش انترنشنال، به نقل از این روزنامه، ملا یعقوب در دیدار با تام وست، ضمن بحث روی مسائل دیگر، خواهان رهایی نورزی در بدل مارک فریچس، گروگان امریکایی شده است که در سال ۲۰۲۰ توسط طالبان در افغانستان ربوده شد.
طالبان و تام وست از ابراز نظر در باره این ملاقات امتناع کردند.

این نخستین بار نیست که طالبان بر ایالات متحده برای رهایی نورزی فشار می‌آورند. نشریه فارن پالیسی در ماه جدی ۱۴۰۰ گزارش داد که طالبان تهدید کرده بودند تا زمانی که نورزی آزاد نشود، به تخلیه شهروندان امریکا و سایر افراد واجد شرایط از افغانستان اجازه نخواهند داد.

بشیر نورزی، از قاچاقبران عمده مواد مخدر در افغانستان است که با استفاده از فروش مواد مخدر، طالبان را کمک مالی و تسلیحاتی می‌کرد. او در سال ۲۰۰۵ در نیویارک بازداشت و به حبس ابد در این کشور محکوم شد.
فارن پالیسی به نقل از منابع خود گفت که گروه طالبان گفته است بدون رهایی نورزی، مارک فریچس را آزاد نخواهد کرد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملا یعقوب
قاچاقچی
نظرات بینندگان:

>>>   مبارک است. ما که از پیش می دانستیم این طالبان مردمان لندغر و بدماشی استند

>>>   ایا میدانیدچراخوارو فقیروذلیل شدیم؟
جامعه با۹۹٬۹ فیصدکله های یخ زده و تاخرعقلی پیشرفته،اگاه ودانا وبادرک وبامسولیت راکافرخواندیم و ازخودوازجامعه بیرون راندیم. پست ترین ها وبی کفایت ترین هارا رهبرخواندیم وعقب شان ایستادیم، انهاییکه نه توانایی رهبری راسالم داشتندونه جزمنافع خود وفامیل شان، وطن ومیهن وترقی و پیشرفت برایشان مفهوم نداشت. پس ازماست که برماست.
بشیربشارت

>>>   کدام ملیشه پاکستانی بلند پایه تا به امروز در قاچاق دست ندارد و چطور امرار معاش میکنند و چطور فامیل های شان در مملکت خود شان چرکستان و ممالک عربی زندگی مرفه و پر از شان و شوکت دارند تنها با بودن مفتی ملا اینقدر شان و شوکت پیدا نمیشود امروز روزی است که از رزق حلال کسی ملیونر نمیشود در طوا این بیست سال از هر دو طرق را دیدیم

>>>   طالبان به نام طالب اند شما را به خدا اگر آنها واقعا مسلمان باشند از زمانیکه در افعانستان آمده اند کدام قانون را مراعات کرده اند کدام عدالت الهی را تطبیق کرده اند شما در شهر ببینید هر کس هر کاری که کرد می کند اول شما فکر کنید کرایه موتر های توسی بینی هر کرایه که سواری والا را بگوید باید پرداخت کند اگر تیل قیمت شده رنج و خو نشده است که کرایه را دوچند می گرد خداوند عمر دولت ظلم را کنند کند

>>>   بدماشی ولندغری کار یومیه غربگراهایی چون اشرف غنی است. امارات اسلامی به خواست خداوند ودر پناه امیرالمومنین جهان اسلام با انجام زیرساخت ها وگرفتن طلب خود از کشورهای همسایه وهمچنان فروش سنگ های قیمتی معادن اقتصادی پررونق در کشورمان ایجاد کرده که نیازی به سرخم کردن پیش بیگانه وقاچاق مواد مخدر نیست. طالبان از روزی که حاکم شدند اعلام کردند که کشت خشخاش ممنوع است قاچاق مواد مخدر وظیفه مافیای غرب به شمول ایرانی هاست. بی جهت بر برادران پاک ما تهمت نزنید.
القاری القران: حاجی بشیر از هرات

>>>   بچه ملای ....در پهلوی دیگر مسایل برای تداوی بواسیر و دیگر تکلیف های صحی اش مورد معاینه قرار گرفت و.........

>>>   حاجی بشیر من یک افغانستانی والبته از هراتم البته واقعا از هراتم نه مثل پشتون ها و پاکستانی هایی که خودرا هراتی جا میزنند واقعا که حسادت شما به ایران تمامی ندارد بسوزید که به لطف خدا و رهبر فهمیش خاری در چشم شما دشمنان خدا و اسلام شده

>>>   حاجی بشیر پشتونهای ناقل در هرات است
الله تعالی را شکر که ایرانیها شما را منحیث آدم به حساب نمی آورند و همه دنیا می داند کشت و قاچاق مواد مخدر کار پشتونهاست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است