حملات هدفمند بالای هزاره ها مصداق نسل کشی
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۴    ۱۴۰۱/۵/۱۹ کد خبر: 170999 منبع: پرینت

اگر حملات هدفمند و سریالی بالای هزاره ها مصداق نسل کشی و جنایت علیه بشریت نباشد دیگر اصلا در جهان جنایت و نسل کشی وجود ندارد!

بدون شک و شبهه هیج قومی در جهان مانند هزاره ها در اندازه بیش از یک قرن در معرض تبعیض، حذف، کوچ های اجباری و نسل کشی هدفمند نبوده چون هزاره ها را از زایشگاه شروع تا مکاتب، دانشگاه ها، زیارتگاه ها، مساجد، تکایا، سالون های ورزشی، عروسی، کورس های آمادگی، راه ها، شاهراه ها و حتی خانه ها و کارخانه ها هدف حملات انتحاری قرار می دهند و از همه بدتر اینکه کشتار هزاره ها را توجیه می کنند و چه بسا که قربانیان جنایت را مسوول می‌دانند.

سازمان عفو بین‌الملل در واکنش به حملات اخیر در غرب کابل گفته است که "حملات سیستماتیک" بر هزاره‌‌‌ها در افغانستان ممکن است جنایت علیه بشریت باشد و باید صریحا محکوم شود.
این سازمان گفته که طالبان مسوول اند که تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از غیرنظامیان در افغانستان انجام دهند.

حسن علی عدالت


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حملات هدفمند
نسل کشی
نظرات بینندگان:

>>>   برادر افغانستان یعنی سرزمین قبایل افغان هزارستان خود ات را بردار و فرار کن نی تو افغان هستی نه انها تو را از خود میدانند

>>>   بقیه اقوام غیر افغان کجا بروند بردار عزیز؟ تاجیکها، ازبکها،ترکمنها، بلوچها،اعراب،سادات،گجر،گواری،بیات،ایماق،قزلباش،پشه ای، نورستانی،جوگی،هندو و سیک،قرقیز، اینها کجا شوند؟ چرا در قرن بیست و یک منطق و شعور و عقل ما اینقدر نمی رسد که در یک کشور چند قومیتی که هیچ قومی اکثریت مطلق را ندارد، مردم باید سعی کنند، با مسالمت کنار هم زندگی کنند در حال حاظر دل مردم افغانستان به خاطر تسلط طالبان به اندازه کافی داغدار و خونین هست حداقل در فضای مجازی به جای این نمک پاشیدن بر زخم مردم و پیام های نفاق انگیز به همدیگر روحیه، انرژی مثبت بدهیم.

>>>   افغانستان ، این اسم از کی آمده ؟قبل از آن این منطقه جغرافیایی چه اسمی داشته؟ اگر بگوییم که افغانستان سرزمین قبایل افغان است پس دیگر اقوام افغانستان چی میشوند؟ فقط هزاره ها باید فرار کنند و فقط هزاره ها از افغانستان نیستند؟ اگر تمام درد شما شباهت هزاره ها با اقوام آسیای شرقی است باید بگوییم هزاره هاتنها قومی نیستند در افغانستان که با دیکر اقوام و یا ملیت ها شباهت دارند برای مثال قوم محترم اعراب افغانستان خود رابازماندگان سپاه اعراب میدانند که در درزمان خلافت خلیفه سوم عثمان به افغانستان آمدند یا قوم محترم سادات که خود را از نسل پیامبر ص میدانند یا قوم محترم پامیری و قرقیز هم از لحاظ چهره به اقوام آسیای شرقی شباهت دارند هم چنین قوم محترم بلوچ هم در سه کشور پاکستان افغانستان و ایران زندگی میکند، حالا شما بگید بلوچ ها افغانستان باید کجا شوند یا قوم شریف ترکمن باید کجا شود ؟ یا قوم محترم هندو؟ هندوهای افغانستان جز قبایل افغان حساب میشوند؟ یا قوم محترم تاجیک از جمله اقوام افغان هست؟ در ایران در شهر مشهد یک قوم به اسم خاوری زندگی می کند که آنها هم از شاخه های قوم هزاره است ولی آنها خود را از ایران میدانند و کدام ایرانی دیگر نگفته که تو از ایران نیستی چرا ما در افغانستان یاد نمی گیریم که همدیگر را متهم به خارجی و بیگانه بودن نکنیم، کدام قوم صاحب افغانستان است همه باید باشند فعلا که زیر سایه طالبان بقیه به حاشیه رفته حکومت تک قومی و تک حزبی آنها به سر کار است، اگر قلیل تاجیک و ازبک و هزاره در کار است که هیچکدام هیچ صلاحیت ندارند و کدام قدرت خاص و یا اختیار ندارند عروسک های خیمه شب بازی هستند برای فریب عوام، اقوام متعدد به زیبایی و تنوع فرهنگ افغانستان کمک میکنند این یک مزیت و حسن است نه عیب، کی این را میفهمیم. دلیل هزاره ستیزی شما چیست؟ چرا هزاره ها باید از افغانستان بروند؟ درست است که اسم کشور یعنی سرزمین افغانها، ولی غیر افانها دیگر مثل قوم محترم پشتون در ایک محدوده سالهای سال زندگی کردند اکنون افغانستان وطن همه اقوامی که در آن زندکی میکنند و هیچ کس حق ندارد بگوید که فلان قوم از افغانستان نیست و باید برود کسی حق از این را نداره مالکیت زمین برای هیچ شخص خاصی نیست. مالکیت افغانستان هم برای کدام قوم و یا شخص خاص نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است