طنز سیاسی؛ بی‌بی‌گل نیوز
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۶    ۱۴۰۱/۵/۲۲ کد خبر: 171013 منبع: پرینت

این موسیچه بی‌گناه و ما ملت ناسپاس!
در آخرین مصاحبه اشرف غنی با ای‌بی‌ان (یا اشرف‌غنی - بی‌بی‌گل نیوز) فهمیدیم که مردم افغانستان نادانسته آقای غنی را مورد غضب و نفرین قرار می‌دهند. غنی در سقوط کشور به کام اژدهای طالب هیچ نقشی نداشته و تازه قربانی هم واقع شده است.

در این مصاحبه برای ما ثابت شد که تمام معاملات پنهانی با طالبان کار خلیلزاد بوده؛ تمام بی‌کفایتی سیاسی کار داکتر عبدالله بوده؛ تمام فساد را کرزی و تیمش کرده؛ تمام بی‌درایتی و بی‌کفایتی در مدیریت نیروهای امنیتی کار مجاهدین بوده؛ همه مقرری‌های فراقانونی کار آمریکا بوده و تمام دور زدن‌های قانون اساسی کار زرافه باغ‌وحش کابل بوده است.

ثابت شد که اعطای قراردادها به شرکت‌های لبنانی مربوط به برادر بی‌بی‌گل کار رمضان بشردوست بوده؛ زمین در جاده میدان‌هوایی کابل را جنرال قذافی به نرخ کاه به شرکت الکوزی داده بود و هزاران هزار جنگجوی طالب را عبدالرزاق وحیدی از زندان آزاد کرده بود.

این نیز ثابت شد که در هفت سال حکومت اشرف‌ غنی، با وجود اینکه هیچ کمک مالی از خارج نمی‌رسید، او توانسته بیشترین پروژه‌های نوسازی و بازسازی را در مناطق مرکزی اجرا کند. وی موفق شده، به جز «پکتیای بزرگ» و «ننگرهار بزرگ» که برایشان گفته شده بود صبر کنید، در تمام ولایات دیگر اقتصاد و امنیت را از خاک به افلاک ببرد. وی توانست شمال و غرب را به مسیر ترانزیت تجارت جهانی تبدیل کند. اشرف غن همچنین توانست بودجه کشور را از صادرات جلغوزه و گنده‌بغل که از طریق دهلیزهای هوایی به اروپا فرستاده می‌شد، تامین کند.

با وجود این‌ها، می‌بینم که مردم افغانستان راضی نیستند و هنوز تیر کین بلغم‌دار در دهان دارند و دنبال عکس آقای غنی می‌گردند. این نشان می‌دهد که مردم افغانستان ناسپاس هستند و قدر خدمتگار وطن را نمی‌دانند. حتی جوانان و زنانی که آقای غنی را تنها گذاشتند و برخلاف مردم اوکراین ازش حمایت لازم را نکردند حالا وی را مقصر وضعیت فعلی می‌دانند. این یعنی اوج سقوط اخلاقی زنان و جوانان.

خوب، جوانان که خام هستند. زنان که ظرفیت لازم برای قدردانی را ندارند و از آن‌ها نباید گله کرد. گوسفندان که زور خود را زدند تا جناب متفکر را دو بار رییس‌جمهور بسازند و ساختند. تنها کسانی که کاری نکردند و دست روی دست نشستند ما مردان بودیم. اکنون بر ما مردان غیور است تا با دسته گلی خدمت آقای غنی برویم و ازش پوزش بخواهیم، کفش‌هایش را برگردانیم و ازش تقاضا کنیم به وطن برگردد و فصل ناتمام امان‌الله خان را تمام کند. بر ماست که یک اردوی ملی ۳۰۰ هزاری بسازیم و چهل - پنجاه هزار کشته بدهیم تا آقایان غنی، اتمر، محب و فضلی برگردند و به کارهای باقی‌مانده‌شان برسند. بر ماست تا خلیلزاد و کرزی و داکتر عبدالله و هر کس دیگر که مخالف سیاست‌های «ملی» آقای غنی هست را از میان برداریم و بگذاریم ایشان بدون مزاحمت حکومت کند.

اگر این کار را نکنیم به زودی پشیمان خواهیم شد، زیرا کشورهای دیگر که اشرف غنی دارند با سرعت نور پیشرفت می‌کنند. به گفته آقای رید چلی پاودر، استاد دانشگاه یورک، نبود هر ساعت اشرف غنی در یک کشور به اندازه دو سال به پیشرفت و توسعه کشور ضربه می‌زند. و ما چه بدبختیم که یک سال می‌شود اشرف غنی نداریم.
هی تف بر ما!

انترنشنال


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طنز سیاسی
بی‌بی‌گل نیوز
نظرات بینندگان:

>>>   صحیح است
اشرف غنی در این مصاحبه فرافکنی کرد وتا توانست دیگران را متهم به معامله با غربیان کرد. چقدر یک انسان باید پست وذلیل باشد که روی خورشید حقیقت خاک بپاشد.
مردم یادشان نرفته که درسخنانت لاف وپتاق میزدی وامان الله خان را ریشخند میکردی ذلیلانه تر از امان الله خان فرار کردی
مردم یادشان نرفته آمریکا وغرب در بدل به رسمیت شناختن طالبان وعده به قدرت رسیدن دوباره تورا دادند
وبرای بار دوم با تقلب ازسوی بیادران غربی برای اتمام پلان خفت بار فروش وطن انتخاب شدی
مردم یادشان نرفته اولین نفری که در پذیرش مشارکت طالبان درحکومت صدا بلند کرد همی نفری بود که امروز دم از ازادگی وشجاعت میزند تو گویی تنها یک نفر در افغانستان وطن دوست بوده آن هم اشرف عنی است.
زندانیان طالب را کدام لوده از زندان آزاد کرد؟!
کدام قوم پرستی توافقنامه دوحه را بهترین راه حل مشکلات داخلی افغانستان می دانست؟!
کدام وطنفروشی به بهانه های دروغین مانند حفظ کشور و جلوگیری از تکرار تاریخ داکترنجیب و عدم مشروعیت بهه طالبان بزدلانه از کابل گریخت؟!
ای کاش مانند داکتر نجیب می ماندی واین ننگ ابدی را با خود همراه نمی ساختی
با اب زمزم هم پاک نخواهی شد ای جرثومه خیانت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است