افزایش اختطاف دختران غیرمسلمان در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۹    ۱۴۰۱/۵/۳۱ کد خبر: 171102 منبع: پرینت

آمار اختطاف زنان و دختران جوان غیرمسلمان در پاکستان با گذشت هر روز افزایش می‌یابد؛ آدم ربایان همواره تلاش می‌کنند که این قربانیان را مجبور به ازدواج اسلامی کنند.
به گزارش دویچه وله، سازمان امدادی «کلیسا در حال اضطرار» با استناد از اطلاعات «مرکز عدالت اجتماعی» که یک نهاد مستقل در پاکستان است، به تازگی در شهر مونشن آلمان گفته است که دختران و زنان جوان که پیروان ادیان دیگر‌اند به گونه فزاینده ربوده می‌شوند و ربایندگان آنان را مجبور می‌کنند که به دین اسلام بگرایند و «ازدواج اسلامی» کنند.

براساس اطلاعات خبرگزاری کاتولیک (کی ان ای)، سازمان‌های حقوق بشر در پاکستان سالانه حدود ۱۰۰۰ مورد آدم ربایی و تغییر مذهب اجباری دختران و زنان را ثبت می‌کنند. بنابر این تعداد موارد گزارش نشده می‌تواند به طور قابل توجه بیشتر باشد.
به گفته منبع، مسیحیان، هندوها و اعضای مذهب سیک به ویژه تحت تأثیر این امر قرار دارند. نهاد «کلیسا در حال اضطرار» گفته است که تعداد این موارد به ویژه در ایالت پنجاب افزایش یافته است.

گفته می‌شود که دختران را معمولاً در جریان روز از جاده‌ها می‌ربایند. آدم ربایان سپس برای انجام نکاح، سراغ روحانیون محلی افراطی می‌روند که آنها، این گونه ازدواج‌ها را توجیه‌پذیر می‌دانند.
منبع می‌افزاید، پولیس پاکستان با تأخیر به شکایت‌های مردم رسیدگی می‌کند یا اصلاً رسیدگی نمی‌کند، همین امر در پرونده‌های محاکم نیز صدق می‌نماید. علاوه بر این، بسیاری از خانواده‌ها توانایی پرداخت مشاوره حقوقی را ندارند.

طبق اطلاعات، مسیحیان اقلیتی حدود دو درصد بیش از ۲۰۰ میلیون نفر جمعیت را در پاکستان تشکیل می‌دهند. تعداد مسلمانان حدود ۹۶ درصد است.
با این حال، در گذشته نزدیک، محاکم پاکستان بارها به نفع دختران و زنان ربوده شده حکم کرده‌اند.
وضعیت قانونی روشن است: سن ازدواج برای دختران در پاکستان ۱۶ سال و برای پسران ۱۸ سال است. در ایالت سند در جنوب شرق کشور، حکومت تعیین کرده است که دختران نیز برای ازدواج باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند. این امر ازدواج کودکان را به یک جرم قابل مجازات تبدیل کرده است.

به مناسبت «روز بین‌المللی یادبود قربانیان اعمال خشونت‌آمیز مبتنی بر مذهب یا اعتقاد» (۲۲ اگست)، نهاد «کلیسا در حال اضطرار» پرونده صبا مسیح ۱۵ ساله اهل فیصل‌آباد را مستند می‌کند. صبا در راه رفتن به محل کار ربوده شده بود. او به این سازمان امدادی گفته است که آدم ربا یا ریکشا کنارم متوقف شد. دو همدست او که سوار بر موتورسایکل بودند به او کمک کردند تا او مرا به داخل ریکشا بکشد.
صبا گفت: «بعد دستمالی روی صورتم گذاشتند که آلوده به مواد کیمیایی بود و من از حال رفتم.»
او در شهری که ۲۰۰ کیلومتر دور‌تر از محل واقعه بود بیدار شد. آدم ربا همسایه مسلمان او بود. وقتی پدر و مادرش به پولیس مراجعه کردند، ماموران به آنها گفتند که دخترشان با آدم ربا ازدواج کرده است و باید منتظر «عقد اسلامی» باشند. در این میان، صبا دوباره به حمایت یک سازمان امدادی کاتولیک آزاد شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختران غیرمسلمان
دختران پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است