تصویب قانون خصی کردن مجرمان جنسی در پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۴    ۱۴۰۱/۶/۱ کد خبر: 171113 منبع: پرینت

پارلمان پاکستان قانون خصی کردن مجرمان جنسی را تصویب کرد.
پاکستان که به بیشترین تجاوز علیه زنان شهرت دارد حالا قانونی را میخواهد تصویب کند. پارلمان پاکستان قانونی را تصویب کرده است که به خصی کردن کیمیایی برخی متجاوزان جنسی جواز می‌دهد. این قانون قبلاً مورد انتقادهای مدافعان حقوق بشر قرارگرفته بود.

براساس قانون جدید مجازات، در آینده عاملان متکرر تجاوز جنسی در پاکستان با استفاده از مواد کیمیایی خطی یا اخته می‌شوند. براساس این قانون قرار است در آینده به متجاوزان متکررجنسی، کسانی که مرتکب تجاوز جنسی گروهی می‌شوند و پدوفیل‌ها دارویی داده شود که میل جنسی را در آن‌ها از بین می‌برد.

پاکستان: جنجال در پی عقیم کردن متجاوزان جنسی؛
طرح این قانون در ماه دسامبر سال گذشته به دستور رییس جمهور پاکستان، در همان زمان توسط گروه‌های مدافع حقوق بشر و کارشناسان حقوق مورد انتقاد قرار گرفت. این قانون روز چهارشنبه توسط پارلمان تصویب گردید. این قانون در واکنش به چندین مورد تجاوز گروهی جنسی وضع گردید که در این کشور واقع در جنوب آسیا بار بار سبب انزجار و اعتراض‌های مردم گردیده اند.

گفته میشود تجاوز جنسی درپاکستان آنقدر زیاد شده که رسیدگی به هزاران پرونده تجاوزجنسی رسیدگی همچنان نا تکمیل مانده است.
پاکستان در بین کشورهای اسلامی بیشترین آمار تجاوز جنسی را دارد.
درگزارش دیگری آمده است، که انتشار خبر تجاوز جنسی گروهی بر یک زن در قطاری در پاکستان خشم مردم را برانگیخته است. در پیوند به خبر تجاوز گروهی که یک هفته پیش در رسانه‌ها منتشر شد، سه مرد به شمول مسوول بررسی‌کننده بلیط قطار به تجاوز بر یک زن ۲۵ ساله متهم شده‌اند.

پاکستان شدیدترین قانون را در مورد تجاوز جنسی وضع کرد.
قانون جدید در رابطه با تجاوز جنسی در پاکستان محاکم را قادر می سازد که حکم خصی ساختن برخی از متجاوزان جنسی به وسیله مواد کیمیایی را صادر کنند.
فعالان و حقوق دانان این اقدام را ناکافی می دانند. پاکستان در مبارزه برای جلوگیری تجاوز علیه زنان و دختران در پاکستان عاجز مانده است.
گفته می شود در خیلی از شهرهای پاکستان تاریک شدن هوا دختران و زنان از ترس تجاوز جنسی از خانه بیرون نمی شوند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجرمان جنسی
پاکستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است