ناسا موشک جدیدی را به فضا می‌فرستد
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۱    ۱۴۰۱/۶/۷ کد خبر: 171159 منبع: پرینت

ناسا موشک جدیدی را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد ماه، به فضا می‌فرستد.
ناسا، آژانس فضایی امریکا در حال شمارش معکوس برای پرتاب موشک جدید خود به فضااست تا بتواند اطلاعات بیشتر در مورد ماه جمع‌آوری کند.
اس‌ال‌اس، قدرتمندترین وسیله نقلیه‌ای است که تاکنون توسط ناسا ساخته شده است.
این موشک ساعت ۰۸:۳۳ به وقت محلی روز دوشنبه از مرکز فضایی کندی پرواز می‌کند.
ناسا با رها سازی این موشک به فضا، یک کپسول آزمایشی به نام "اریون" را در دور از زمین به حرکت در خواهد آورد.
این فضاپیما، بر روی قوس بزرگی به دور ماه خواهد چرخید ​و پس از شش هفته، به خانه باز می‌گردد تا در اقیانوس آرام به زمین بنشیند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناسا
موشک
نظرات بینندگان:

>>>   کره زمین در نظام شمسی تا بحال یگانه جایی است که حیات در آن وجود دارد و انسانها منحیث یک موجود زنده با عقل و هوش بیشتر در آن زندگی میکنند.
در مهتاب و دیگر سیارات نظام شمس حیات وجود ندارد و زندگی در آنها یا امکان پذیر نیست و اگر هم باشد،خیلی دشوار برای بشر خواهد بود و آن شرایطی که در زمین برای زندگی بشر و دیگر موجودات حیه فراهم است و به آسانی درینجا زندگی میکنند و تولید مثل میکنند،در دیگر سیارات امکان پذیر نیست.
بعضی ها میگویند که ما در مهتاب یک پایگاه برای استخراج معادن آن میسازیم.
انتقال یک کیلو گرام بار به استیشن فضایی که حاوی آب و مواد خوراکه است،هزاران دلار مصرف دارد.
اگر ما یک کیلوگرام آهن را از مهتاب استخراج کنیم و به زمین انتقال بدهیم.حد اقل پانزده هزار دلار خرج میبر دارد.
دولت امریکا این یک کیلو گرام آهن را به مشتریان در روی زمین به پنجاه سنت بفروش میرساند و مثل تجارت ملا نصرالدین به او تجار آهن کره ماه خطاب خواهند کرد.
از نظام شمس که خارج شویم،ستاره بعدی الفا سنتاوریو است که حدود چهار سال نوری فاصله دارد که حدود سی و شش تریلیون کیلومتر میشود و سفر به آن با امکانات امروزی، در صورتی که انرژی کافی برای این سفر و آب و مواد خوراکه کافی برای سر نشینان این سفینه وجود داشته باشد.هفتاد هزار سال زمان ضرورت دارد. یعنی تقریباً چهار هزار نسل درین سفینه تولد شوند و برای حرکت سفینه انرژی کافی و برای خود آب و نان کافی داشته باشند و در داخل سفینه نیز هقتاد هزار سال با هم جنگ نکنند و به سفر ادامه بدهند.
علاوه برآن در سفینه قوه جاذبه وجود ندارد و عضلات وجود به تحلیل میروند و یا نسل اول و یا هم نسل دوم درین سفینه معلول بدنیا می آیند.
الفا سنتاوریو از دو ستاره تشکیل شده است که بدور هم میچرخند و در آنجا نیز حیات وجود ندارد.
بنأ کره زمین یگانه سیاره برای حیات بشر است و آن را حفظ کنید و محیط زیست آن را خراب نکنید و بخاطر خود خواهی های بیجا،ابرقدرت ها با یکدیگر جنگ نکنند و از سلاح های هستوی و کیمیاوی و بیولوژیکی در مقابل هم استفاده نکنند و سلاح های اتمی و کیمیاوی و بیولوژیکی خود را از بین ببرند و در امور یکدیگر تحت نام آزادی و دموکراسی و حقوق بشر گفته،مداخله نکنند و یکدیگر را تهدید نکنند و مثل انسان در آن زندگی کنید.
شما فقط همین یک کره زمین را در اختیار دارید که تنها از شما نیست،بلکه از تمام موجودات زنده است که در آن زندگی میکنند.
بنأ در حفظ آن و نگهداری آن کوشش کنید.

>>>   روسای جمهور حمال امریکا و نتانیاهوی اسرائیلی و "بن اره" عرعرستانی را در مهتاب چال کنید تا مردم زمین از ای وحوش در امان باشند.(اشرف غنی دزد و خلیلزاد خائن را همراهشان کنید)

>>>   کرزی مداری و ملا هبت يادتان نرود که با خود ببرید تا بی دلقک و بی ملا نمانید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است