هنوز سخنان انصاری را فراموش نکرده ایم
انصاری چنان گستاخ شده بود که خودش امریت امر به معروف و نهی از منکر در منطقه گارزگاه ایجاد و حتی زندان نیز داشت. اکثریت مردم هرات وجود او را در شهر علم و دانش هرات نامناسب میدانستند 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۴۰۱/۶/۱۲ کد خبر: 171208 منبع: پرینت

هر کس باید جلو زبان خود را بگیرد. این زبان است که بالاخره سر را روی دار می برد.
با این نوشته موضوع انفجار در هرات را محکوم نموده و این بحث را خاتمه می دهم.

بنده اغلب به گازرگاه می رفتم و سحنان مولوی را می شندیم. خصوص زمانیکه ملاقات یک ساله طلاب مدارس دینی (تحت نام هفته وحدت) که از کشورهای پاکستان، تاجیکستان، اوذبکستان، ترکمستان، عربستان سعودی و دیگر کشورهای منتطقه با نظریات بسیار افراطگرایانه در هرات و در گازرگاه جمع می شدند با چند تن از دوستان میرفتیم و با آنها صحبت می کردیم واقعا تجمع های چنین افرادی در هرات باور نکردنی بود، که چطور ممکن است مقامات مسوول وقت چنین اجازه ای را برای مولوی داده باشند؟

بنده عاجر از دوستان هراتی خواهش دارم که از چنین ملاقات هایی بنویسند. بنده از نبودن چنین فردی در هرات شاید ناراخت نباشم و لی از ده ها همشهری من که امروز به خاک و خون افتاده اند به شدت متاثرم و اظهار غمشریکی خود را نسبت به کشته شدگان و زخمی ها و فامیل های شان ابراز می نمایم.

مجیب‌الرحمن انصاری از حامیان امارت اسلامی چندی پیش در نشست عالمان دین در تالار لوی جرگه سخنان تندی را در برابر مخالفان نظام کنونی مطرح کرد و آن سخنانش با واکنش‌های رو‌برو شد. مجیب الرحمن انصاری، گفت: «اگر کسی در مقابل این نظام کوچکترین حرکتی می‌کند، علما نشسته هستند مه از همه سنن و علمن خوردتر هستم. باید مجموع علما سرتاسری افغانستان به این نتیجه او این فتوا همه صدا بلند کند کسی که درمقابل حکومت اسلامی ما قد عالم میکند باید سر زده بشود او از بین برود.

آیا گفتن و عقیده داشتن به چنین سر زدن ها باعث خوشی مردم ما می باشد؟
ایا همه مردم افغانستان از حدود ۱۶ میلیون دختران که به مدرسه نمی روند و هزاران زن و مرد این کشور که بیکار شده اند و هزاران فامیل که کوچ اجباری شده اند این ها همه مخالفان طالبان هستند، پس به قول مولوی انصاری همه این هموطنان باید گردن زده شوند؟
پناه برخدا....

این سوال را باید نزد خود مان بیاندیشیم. تا زمانیکه مولوی انصاری زنده بود و با سخنان زننده خود صدها نه بلکه هزاران افغانستانی را ناراحت می ساخت، که اکثریت مردم هرات وجود او را در شهر علم و دانش هرات نامناسب میدانستند. حالا چطور شد این این ادم شهید و قهرمان و یکی از عالمان مشهور هرات معرفی میشود؟ این واقعا به خواجه عبدالله انصاری، عبدالرحمان جامی و علی شیر نوایی بی احترامی می باشد.

انصاری چنان گستاخ شده بود که خودش امریت امر به معروف و نهی از منکر را در منطقه گارزگاه ایجاد و به گفته بعضی ها زندان نیز داشت تا متخلفان را برای مجازات انجا نگاه دارد. آیا اطلاعیه های نوشته روی پارچه که مولوی انصاری در بعضی اماکن هرات و اطراف شهر نصب کرده بود باعث خشم و نفرت اکثریت قاطع مردان و زنان این ولایت هرات شده بود، فراموش شده است؟

بنده سخن خود را بدون رودرواسی می گویم این حقیقتی است که بعضی ها آنرا کتمان می کنند. (ما فراموش نکرده این که بعضی هراتی ها زمانیکه هر والی به هرات می امد با گل های منصوعی سر و دست می شکستند تا از اواستقبال کنند، هنوز یک ماه از امدن والی نگذشته بود علیه او گپ می ساختند...) از هموطنان عذر میخواهم اگر کسی را رنجانده ام چون گپ راست بی درد نیست.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انصاری
هرات
نظرات بینندگان:

>>>   کشته شدن انسان های بی گناه درد آور است نه کشته شدن افرادی افراطی متعصب با افکاری مملو از دهشت و وحشت مانند انصاری و اعوان و انصارش که انسانهای مخالف باور های شان را مهدورالدم می نامیدند.
نویسنده محترم مطلب فوق جناب منجم زاده رندانه با یاد آوری از کشته شدن اشخاص دور و بر این جاهل متعصب اظهار ناراحتی کرده و به خانواده های شان عرض تسلیت کرده است! واقعاًجای تعجب است اظهار همچون مطلب از ایشان.
آغای منجم زاده! کسانیکه با انصاری کشته شده اند یک مشت جهالِ بودند دست پرورده این جاسوس معلوم الحال که فردا مانند اون یا شاید بد تر از اون میشدند و باید از بین می رفتند و گرنه در آینده نه چندان دور ملیونها فرد این کشور را آواره و در بدر ممالک بیگانه میساختند صد ها هزار خانواده را به داغ فرزندانشان می نشاندند، بیا و به خاطر خدا رهروان این ... را تطهیر نکن و مردم دردمند کشور را به سر دو راهی تصمیم قرار ندهید راه این وطن فروشان و امثال آنان در هر پایه و مقامی که باشند مثل روز روشن است که با چال و استفاده از نیرنگ های دینی و مذهبی وطن ما را به حراج گذاشته و از مردم ما غلام و نوکر بیگانه خواهند ساخت چنانکه همین حالا هم دست درازی های اعراب ، پاکستان و غرب را به چشم سر می بینیم .

>>>   واقعیت متاسفانه همین است
مسعود

>>>   یک ضرب المثل است که میگه چاه کن در چاه است. خیلی با سرنوشت این مولوی هم خانی دارد، مولوی دامی را که برای دیگران پهن کرده بود خودش در همان دام گرفتار شد. شد کسیکه خودش را منفجر کرده از شاگردان شش آتشه همین مولوی انصاری بوده. نظرات و نوع تفکرش تکفیری و زننده بود که در همین اواخر فتوا داد مخالفین طالب باید گردن زده شود، بجز از یک عده پشتون ها باقی مردم افغانستام با طالب همسو نیست چون خاسته ها و نیازهای مردم را نمی تواند تأمین کند باید هفتاد فیصد مردم طبق این نظر باید گردن زده شود. اکنون در پنج شیر اندرابها و بلخاب مردم با چه وضعیتی دست و پنجه نرم میکنند خدا بداد مردم برسه.
حقگو

>>>   انالله واناالیه راجعون خدایش بیامرزد ورحمت کند
مردم هرات از پیر جوان عزادار این شخصیت بزرگ جهان اسلام شدند. خودم باربار به دست بوسی این مرد بزرگ وعالم دینی رفتم. در اخرین دیدار گفت حاج بشیر دل پاکی داری از الله بخواه که بعدمرگم من را دربهشت جای دهدومن بیخی گریان شدم......
الحاج بشیر. از هرات شهر اولیاالله

>>>   با شما موافقم جناب منجم زاده گرامی.

>>>   من یک هراتی استم وقتی کیشنیدم ملاصاهب کشته شده نارهت شدم ولی بزی گب پایش وخیم بودمردم رابه به کفرتبدیل کرده بوده پایی قدرت طالب ردهرات جان بهم شکست چون مردم هرات جان احترامش را زیاد دهشتن نفمیده بیچاره

>>>   آقای منجم زاده!
من در هرات درس خوانده و زنده گی کرده ام اما یادم نمی آید که فردی را با لباس دراز سفید و چادر به سر دیده باشم افرادی که با ملا مجیب ....کشته شدند همان اعتقاداتی را داشتند که ملا مجیب به آن ها تلقین کرده بود این کشته شده ها مثل ملا مجیب معتقد بودند که هرکسی که مخالف امارات اسلامی طالبانی است باید گردن زده شود پس دل تان هرگز برای چنین آدم های مفسد ، بدوی ، و تنگ نظر که جز گرذن زدن و کشتن مردم چیزی در سر ندارند ، نسوزد.
مجیبی که دیروز به ....واصل شد ، افراطی تر از حقانی ها بود او در شستشوی مغزی جوانان و کودکان هرات مهارت بخصوصی داشت . وی با طرح های ....خود ، هوای امارت هرات را در سر داشت چنانچه که اسماعیل خان خود را امیر هرات می دانست وی نیز تلاش داشت تا در هرات با پول سرشاری که از عربستان دریافت می کرد و با صدها تن شاگردان و پیروان عجیب الخلقه خود ، زمینه امیر شدنش را فراهم سازد . همین بود که حقانی های بدوی تحملش نکردند و در یک حرکت پر غوغا و خون آلود ، از صحنه زنده گی او را محو نمودند . شما انتظار داشته باشید این ...مزدور و نوکران پاکستان و ایران و عربستان سر همدیگر خود را خواهند خورد. آمین

>>>   انصاری رفت و دو مرید مخلص اش زاخیلوال و فاروق وردک هم تاب فراقش را نخواهند آورد.

>>>   مجموعه افراد و مولوی نماهای طالب بدانند که چنانچه مثل یک سال گذشته راه اسلام و عدالت و قیسط را رها ساخته و ملت افغانستان را این چنین زانو در گلوی شان گذاشته و ادامه دهند همین روز بر سر تک تک شان خواهند بود سرنویشت مجیب ....انصاری سر نویشت همه گروهک طالبان است

>>>   با یزید مشهور شود

>>>   افکار و نظریات نپخته وناسنجیده مرحوم مجیب الرحمان انصاری برای مردم افغانستان و همه جوامع اسلامی خطرناک و اختلاف انگیز بود.
این نوع افکار که هیچ سنخیتی با آموزه های دین مبین اسلام نداشت همون بهتر که نباشه.

>>>   ترانه و توهم انصاری
هست انصاری بدون آلت و تن در بهشت
حوریان تنها به لب‌هایش بسنده کی کنند
حوریان هفتاد تن درمانده و حیران شدند
تا چه کاری اندر آن‌جا با جناب وی کنند
نی‌ست کار حوریان نظاره‌کردن در بهشت
نی‌ست انصاف این‌که تنها روی او را «سَی» کنند
ای خدا، لطفی بکن، پیوند زن اعضای وی
تا جناب مولوی در جسم حوران قی کنند
گرچه مَی از دید ملا در جهان باشد حرام
لیک آن‌جا محشری از «اَنطهور» و می کنند
بعد از آن نه فکر دین است و نه ارزش‌های آن
بعد از آن نه فکر بانوان روم و ری کنند
عیش کامل می‌شود با کوثر و حوران مست
نی‌ست لازم در ره مقصد، منازل طی کنند
هر چه خواهد می‌شود آن‌جا فراهم زودِ زود
کی جناب مولوی انصار فکر شَی کنند
«ح. غم‌کش» ۱۴۰۱/۶/۱۳

>>>   عطا صفوی
تناقض گویی وفریب درتمامی ابعاد..!
نعیم وردک نماینده طالبان چندی قبل بصراحت اعلان کرد : ما مشکلی با اسرائیل نداریم". بدون تردید باید هم چنین بوده باشد واین کاملا واضع است که این گروه از هرنگاه درباطن امر نباید مشکلی هم با اسرایل داشته باشند و اینرا همه میدانند. ؛ ولی اینطرف هم مولوی مجیب انصاری که ازجمله حامیان طالبان بشمار میرفت ،شخصا وی درنماز جمعه درآخرین دقایق زندگی اظهار داشت : " من دین ودنیایی خودرا به رژیم طالبان میسپارم ".
خوب اگر چنین است پس این شعار های فریبنده ومضحک به ظاهر یهود ونصارا ستیزی مولوی مجیب برای چی بود ؟
زیراوی درحقیقت دین وآخرت خودرا به رژیم طالبان سپرده بود وطالبان هم هیچ مشکلی با یهود ونصارا نداشتند.

>>>   الحاج بشیر جان ملا مجیب که عاشق شهادت بود چرا پانزده محافظ داشت

>>>   جدای از این که مولوی انصاری یم فرد تندرو و نادان بود که باعث فتنه و نفاق میان هموطنان ما می شد ولی اگر ترورهای مولوی ها را در یکی دو سال اخیر در نظر گرفتهشود دیده میشه که طرح ترور مولوی های با ملیت تاجیک در افغانستان یک اصل بوده که از مولوی نیازی و مفلح شروع شد و به مولوی انصاری رسید و این یک طرح دامنه دار خواهد بود که هدفش اینست که در برابر پشتون ها به لحاظ مذهبی کسی نباشد که مردم بتوانند به آن اقتدا نمایند و این مسئله روزی دامن ازبک ها را هم خواهد گرفت و آن وقت تنها پشتون ها میمانند زیرا که هزاره ها به دلیل تفاوت مذهبی از اصل از این رقابت خارج اند و تاجیک ها و ازبک ها را با ترور از دور خارج می کنند.

>>>   بلی متاسفانه افغانستان از دست اشخاص ....و بی .....همچون انصاری به این وضع رسیده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است