طالبان از کارمندان آزمون عقیدتی می‌گیرند
وزارت امر به معروف طالبان از کارمندان دولت امتحان عقیدتی می‌گیرد. اداره دعوت و ارشاد موظف است برای کارکنان آموزش‌های دینی برگزار کند و بر فعالیت‌های روزانه کارمندان نظارت داشته باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۸    ۱۴۰۱/۶/۱۷ کد خبر: 171245 منبع: پرینت

طالبان از کارمندان وزارت مالیه آزمون عقیدتی می‌گیرند.
وزارت امر به معروف طالبان از کارمندان دولت امتحان عقیدتی می‌گیرد.
وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان برای کارمندان دولت در افغانستان آزمون عقیدتی برگزار می‌کند.

بر اساس نامه‌ای از «اداره دعوت و ارشاد» طالبان در وزارت مالیه (خزانه‌داری)، صادر شد، این نهاد از برگزاری آزمون عقیدتی برای تعدادی ازکارمندان وزارت مالیه خبر داد.
اداره دعوت و ارشاد سازمانی تازه‌تاسیس در بدنه نهادهای دولتی تحت کنترل طالبان است که از نمایندگان وزارت امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است. این نهاد موظف است برای کارکنان نهادهای تحت‌کنترل طالبان آموزش‌های دینی برگزار کند و بر فعالیت‌های روزانه کارمندان نظارت داشته باشد.

یک نهاد جامعه مدنی در کابل گفته است اگر بنا باشد طالبان یک ازمون با سواد بودن در سطح صنف هشتم را بدهند اکثریت شان ناکام خواهند ماند.
در نامه این نهاد آمده است: «اداره دعوت و ارشاد درنظر دارد برای اجرای مسوولیت محوله و تشویق و ترغیب کارمندان اداره یادشده آزمون عقیدتی بگیرد.
در این نامه، از تمام کارمندان بخش «بازرسی داخلی رسمی» وزارت مالیه درخواست شده است که برای آزمون آماده باشند.
در نامه هشدار داده شده است که اگر کسی در آزمون غیبت کند، محروم محسوب می‌شود.

فعالان حقوق بشر از جمله سازمان دیدبان حقوق بشر که اوضاع افغانستان را از نزدیک دنبال می‌کند، وزارت امر به معروف و شخص خالد حنفی را از جمله افرادی می‌داند که دختران و زنان افغانستان را از حق کار و تحصیل محروم کرده است.
دیدبان حقوق بشر تاکنون چندین بار ضمن محکوم کردن دستورهای محدودکننده وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تا محمد خالد حنفی را با تحریم و ممنوعیت از سفر، تحت فشار بگذارد تا از وضع قوانین سختگیرانه علیه زنان، دختران، رسانه‌ها، فعالان مدنی و مدافعان حقوق بشر دست بردارد.

طالبان در یک‌ سال گذشته، شمار زیادی از افرادی را که در دولت‌های پیشین افغانستان در ادارات دولتی استخدام شده بودند، اخراج کردند. بیشتر این افراد به دلایلی از جمله قومیت، مذهب و همسو نبودن با طالبان از کار اخراج شده‌اند و شماری دیگر به دلیل نبود بودجه و دریافت نکردن حقوق شغل شان را ترک کرده‌اند.
طالبان نگفته اند که این ازمون عقدتی بر مبنای فقه حنفی است یا جعفری؟‌ احتمالا طالبان می خواهد بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد شهروندان افغانستان را از کار در ادارت دولتی محرم نمایند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کارمندان
آزمون دینی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   آزمون عقیدتی یعنی چه؟؟؟؟؟؟
آیا بیعت با ملا هبت غایب هم جزء عقیده به حساب می آید؟؟؟؟؟
دانستن آمنت بالله و فهم معنی آن و قبول آن چوکات اصلی عقیده یک مسلمان است.
بیشتر از این بحث های تخصصی است که در حوزه مسلکی بین طلاب علوم دینی مطرح است و نه عام مردم و مامورین دولت.

>>>   افتخاربه ان نهاد جامعه مدنی کابل که گفته ازطالبان بایدامتحان سوادگرفته شود.
وا احمقو طالبانو!اگرکدام احمق میخواهد ملای مسجدی مقررشود،میشودازنزدش امتحان توهمات ۱۴۰۰ سال قبل اعراب بیسوادراپرسید.اماکسیکه درادارات دولتی کارمیکند شده میتواند که به این چرندیات عقیده نداشته باشداما یک مامورورزیده،اگاه وپاک نفس باشد.
عاقل

>>>   طالبان دانسته یا نادانسته عملا" پروسه همسان سازی شهروندان افغانستانی را در پیش گرفته اند.
از نظر طالبان باید دین و مذهب و عقیده و طرز فکر و نوع لباس و پوشش و شیوه حیات و زندگی و نوع برخورد اجتماعی و ووووووووووووو همه و همه چنان باید باشد که طالبان دستور میدهند و در نهایت یک روزی نحوه همخوابی زن و شوهر را هم به وسیله کمره های هوشمند زیر نظارت خواهند گرفت.
چنین عملکردی حتی در کوریای شمالی هم وجود ندارد .
از جانب دیگر این عملکرد های طالبان ناشی از عدم فهم و درک عمیق این موجودات از دین و حیات اجتماعی است.
نتیجه نهایی همچو اعمال نارضایتی سراسری مردم به خصوص با سوادان و شهرنشینان و مردمان دارای عقل و فهم است که باعث زوال زود هنگام طالبان و حاکمیت جاهلانه شان خواهد شد.

>>>   به جناب عاقل
اگر کمی دقت کنید در گفتارتان چندان تفاوتی با طالبان ندارد انها اصرار بی جا در دین و شما اصرار بی جا در بی دینی هر دو از یک ریشه اند جناب عاقل
شاید شماهم هنوز به حکومتی نرسیدید وگرنه مسلمانان را از دم تیغ میگذراندید مشکل شما و طالبان یکی است هر دو خیال میکنید هرچه تراوشات مغز شما می گوید بی کم و کاست صحیح است
پیامبر اسلام عزیز یک میلیارد مسلمان است این که شما چه اعتقادی دارید بماند برای خودتان اما در سایت هایی که اکثر مردم مسلمان هستند حق توهین به اعتقادات مسلمین را ندارید اینکه هربار شبهه ای مطرح میکنید و جواب نمیگیرید نشان از این نیست که کسی نمیتواند پاسخگوی مضخرفات شما باشد بلکه وقت انقدر عزیز است که کسی برای جواب دادن سوال هایی که هیچ بار معنایی ندارد هدر ندهد اگر شما شبهه دارید اسلام را نفهمیدید درک نکردید این سایت ها جای پاسخگویی به این قبیل سوال ها نیست اما یقین کنید برای تک تک سوالهایتان جواب قانع کننده است کافی است رجوع کنید به مرجع سوالات دینی نه سایت اخبار
اما اگر قصد شما شبهه اندازی برای جوانان است که ۱۲۰شبکه همکار دارید خیلی خود را به زحمت نیندازید
مشکل شما و همفکرانتان از جمله طالبان دراین است که خودرا هوشیار وعاقل و دیگر مردمان را چنان گوسفند میبینید در بین مسلمانان ما نخبه هایی داشتیم مثال زدنی از جمله ابن سینا که روزی شاگردش پرسید چرا با این همه دانش ادعای پیامبری نمیکنی ابن سینا کمی درنگ کرد و گفت به وقتش پاسخ تورا خواهم داد صبحدمی ابن سینا شاگردش را صدا کرد واز او ظرفی اب خواست شاگردش که مست خواب بود بلند نشد فردا ابن سینا به او گفت دیشب ظرف ابی از تو خواستم برای منی که استاد تو هستم محیا نکردی ولی هر روز صبح با یک اذان میلیون ها ادم به فرمان سالها پیش پیامبر به نماز می ایستند
جناب عاقل در انتها خدمت تان باید عرض کنم توهین به مقدسات یک میلیارد انسان نشانه روشنفکری نیست بیسواد کسی است که به خود اجازه میدهد ناسنجیده سخن بگوید نه پیامبر اسلام و متوهم ان کسی است که خیال میکندهمه چیز دان عالم است و تمام مسلمین عقلشان کم است و تنها شمایید که عاقل افریده شدید

>>>   آرمون عقیدتی:
بنده کی هستی؟
بنده خدا.
امت کی هستی؟
امت محمد مصطفی.
دوستدار کی هستی؟
دوستدار چهاریار باصفا.
چهاریار را بیان کن!
سرم خاک ره هرچهار سرور.
که هستند چهار یاران پیامبر.
نشینند چهار کنج حوض کوثر.
ابوبکر،عمر،عثمان و حیدر.

>>>   از عقیده اسلامی آزمون می گیرند ویا عقیده طالبی به نظر من عقیده طالبی ؟؟؟
انجنیر حبیب آریا از جرمنی

>>>   آزمون عقیدتی دیگر:
آمنت بالله و ملائکه و کتبه و رسوله و الیوم الاخر و بعثت بعد الموت.
ایمان آوردم به خدا و ملایک اش و کتاب هایش و پیغمبران اش و روز آخرت و زنده شدن اموات بعد از مرگ.
به همین ترتیب کلمه شهادت و دانستن نماز و اوقات نماز و رکعت های نماز و انواع نماز و نیت روزه و دعای افطاری و بسیار چیز های دیگر است که در مساجد برای اطفال و کسانی که جدیداً روی به آموزش دینی میتواند،شامل آن میشود.

>>>   عقیدتی کدام عقیده خود طالبان چوچه های انگلیس هستند اول خود شان را اصلاح کنند از زیر ششکم انگلیس بیرون شوند بعد بگویند عقیده دیگران را اصلاح می کنیم.
از پوند استر لینگ ملکه بریتانیا تغذیه می شوند.
حالا مادر شان وتغذیه گر شان هم مردار شد ببینیم چی می کنند.
ههههههههههههههه

>>>   از نظر من بهتر است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر یک لست معروفات و یک لست منکرات را ترتیب و نشر کند و این لست از طریق نشرات عامه و منابر مساجد بار ها و بار ها به خوانش گرفته شود و تشریح شود تا مردم وطنم آگاه شوند که منظور طالب از معروف چیست و از منکر چیست.
آنگاه برای محتسب هم ساده میشود که از عمل کردن به چه و عمل نکردن به چه نظارت کند و برای مردم هم خطوط سبز و سرخ واضح تر مبشود تا در زندان بزرگی به نام افغانستان چه باید بکنند و چه نباید بکنند.

>>>   بیچاره طالب سخت ذلیل است.

>>>   وزارت معروف بی نیکر چون کدام برنامه از پیش تدوین شده و منطقی ندارد هرشب یک چرتی میزنند و فردایش بی خریطه فایر میکنند .

>>>   بیچاره طالب
کنترول عقل اش دست پاکستان است.

>>>   عالیقدرنویسنده (به جناب عاقل)!
عرایض من.۱-(نوشتیددرگفتارمن تفاوت باطالب موجودنیست)غلط محظ.من به همه ادیان وحتاانهاییکه دین ندارنداحترام دارم ونوشته هایم گواه این مدعاست.ایاواقعا طالب ها چنین اند؟
۲-عالیقدر!اصرارمن دربی دینی نی بلکه دینداری توام باتعقل است درست ونادرست رابایدتفکیک کنیم.طورمثال شهادت دوزن معادل یک مرددرمحاکم، احماقت مطلق.
۳-بهترین دوستان من مسلمانان اند(مسلمانان اگاه).اگرهدف تان طالب باشد ازانهابیزارم واماطرفدارازتیغ کشیدن هیچ موجودزنده نیستم وحتی یقین دارم سربریدن حیوانات درروزعیدقربان صواب نی بلکه گناه است.
۴-نه تنهامن،طالبان،بلکه همه انسانها فکرمیکنند،من وهمفکرانم درمسیردرست ودیگران به خطا رفته اند.
۵-یک میلیارداسلام راقبول دارد،امامتباقی شش میلیاردکه قبول نداردچه؟
۶-من به خوداجازه نمیدهم به اسلام توهین کنم.چرامسلمان هستم.میخواهم احماقت راتوهین کنم،نه اسلام را، ومردم کمی بیدارشوند.
۷-من دراول اسلام رادرک نکرده بودم.اماحالا درک میکنم.دراول همه چیزراچشم پت قبول کرده بودم.طورمثال چوروچپاول اموال دولتی وشخصی بنام مال غنیمت را که درحقیقت غارت وجنایت مشهوداست.
۸-جوابات به نظریات من ازجانب خودتان دقیق ،ولی ازجانب من پوچ وواهی.
۹-من انچه مینویسم دلیلش بیکاری نیست.شایدمصروفیتم مهمتروزیادترازشماباشد.
۱۰-نه تنها ابن سینا بلکه صدهاتن دیگر علما،شعراومتفکرا نخبه چون البیرونی،خیام و...راکافرخطاب میکردند.
۱۱-اعراب خود دراوایل وحتی همین حالاهم به اسلام عقیده نداشتندوندارند.گردن امام حسین راکی قطع کرد؟مسلمان یاغیرمسلمان.میدانی امروز درعربستان شریف دیسکواسلامی،شراب حلا ل وگوشت خوک گویا حلال به فروش میرسد.مگرهمین هاریشخندزدن بالای اسلام نیست.دیسکو،اسلامی وگوشت خوک وشراب حلال بوده میتواند؟عروسی برای نیم ساعت(صیغه)مگرفحشانیست؟
و....و.....
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است