پاکستان بر صادرات میوه از افغانستان مشکل دارد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۴    ۱۴۰۱/۶/۱۹ کد خبر: 171259 منبع: پرینت

اتاق تجارت و صنایع افغانستان، پاکستان را متهم می کند که همه ساله در جریان فصل صادرات میوه از افغانستان، مشکل ایجاد می کند.
پاکستان هفته گذشته، افزایش مالیه از هر تُن میوه به شمول انگور، انار و سیبِ افغانستان را از ۱۱ هزار به ۸۰ هزار روپیه اعلام کرد.

با آنکه این تصمیم دو باره لغو شد اما خانجان الکوزی عضو هیئت مدیره اتاق تجارت و صنایع افغانستان به رادیو آزادی گفت که اعلام افزایش مالیه، تاجران و باغداران افغان را شدیداً زیانمند ساخت.
" متاسفانه، هنگامی که فصل میوه در افغانستان فرا می رسد، یک مشکل به میان می آید که نه تنها به تاجران، بلکه به باغداران و زارعان زیان مالی وارد می کند. پاکستان در نهایت تصمیمش را پس گرفت، اما انتظار داریم که این مشکل باز در آینده ایجاد نشود."

به گزارش رادیو آزادی، به دنبال اعلام افزایش تعرفه، ده ها موتر باربری تاجران افغان که میوه را انتقال می داد، در مرز سپین بولدک متوقف شده و مقدار زیاد میوه در این جریان فاسد شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاکستان
صادرات میوه
نظرات بینندگان:

>>>   اگر این طالبان بيچاره نوکران پاکستان نبودن جواب دندان شکن به پاکستان میدادند اگر کمی غیرت داشته باشند در برابر منع تجارت میوه از سوی پاکستان صادرات ذغال سنگ را بند کنند دو روزه مشکل حل میشه ولی نوکر در برابر ارباب جز تعظیم و کرنش انجام نمیده.

>>>   از بی عقلی مسولین افغانستان است.
باید مقابله بالمثل شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است