هدف آمریکا غارت افغانستان بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۴۰۱/۶/۲۱ کد خبر: 171290 منبع: پرینت

دولت بوش قبل از ۱۱ سپتامبر در حال برنامه ریزی برای حمله به افغانستان بود تا اینکه زمینه حمله به بهانه مبارزه با تروریسم فراهم گردید.
تجاوز آمریکا بر افغانستان نه تنها هیچ ارتباطی با مبارزه با تروریسم نداشت بل آمریکا از تروریسم حمایت کرد تا به مقاصدش برسد.
غارت منابع معدنی کشور، یکی از بزرگرترین اهداف آمریکا در افغانستان بوده و این اهداف غارتگرانه در اوج بحرانی ساختن کشور تحقق می یافت.
ذخایر معدنی افغانستان شامل باریت، کرومیت، ذغال سنگ، کبالت، مس، طلا، سنگ آهن، سرب، مقدار زیادی از لیتیوم بسیار ارزشمند و دیگر فلزات خاکی کمیاب برای محصولاتی با فناوری بالا، گاز طبیعی، نفت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پتاس، نمک، گوگرد، تالک، روی و سایر مواد معدنی میباشد.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هدف آمریکا
غارت افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   هدف معادن نبود. بسیار جاهای دیگر از غرب اسیا و افریقا هستند که نفت و گاز اماده بهره برداری داشتند و دستیابی به آنها نبازمند سزمایه گذاری نبود ( یرخلاف وضعیت معادن افغانستان اماده بودند). هدف معادن نبود.

هدف پیاده سازی نظریه برخورد تمدنها بود که فیلسوفی سیاسی احمق کتابی نوشت و تاثیری شدیدی بر دو دهه سیاست خارجی امریکا داشت. دلیل اینکه نظریه ابلهانه برخورد تمدن ها پرهیاهو شد هم صهیونییسم بود که از دل این نظریه کم کم نقشه خاورمیانه جدید سر در اورد و تجزیه کشورهای منطقه ارزوی رژیم جعلی بود. این خواب باعث شد دستگاه رسانه ای جهانی و لابی یهود باعث ترویج و تحکیم این نظریه سیاسی در بین سیاستمداران کلان امریکا شود و به دکترین غالب سیاست خارجی تبدیل شود.

گناه افغانستان در این نظریه موقعیت استراتژیک آن بود که حلقه اتصال سه کشور روسیه و چین و ایران بود و محلی مناسب برای آمریکا که پایگاهایی در آنجا داشته باشد. گناه دیگر افغانستان ظرفیت آن برای ایجاد گروه هایی تحت نام جهادی بود. امریکا تجربه شکست شوروی در افغانستان در برابر قدرت تفکر وهابی را دریافت. پس برای کنترل یا ایجاد مزاحمت برای سه کشور متخاصم شرقی، کجا بهتر از افغانستان بود که هم با پاکستان همسایه بود و 200 میلیون جهادی وهابی بالقوه در آن بود هم تحربه القاعده و طالبان را داشت. پس داعش هم پدید اورد بنام فرزند سوم.

بزرگترین دلیل تسلط غرب به غرب اسیا و اسیای میانه کشف چهره واقعی اسلام توسط غرب بود. بخوبی دانستند که باوری است که ظرفیت نابودگری بی پایان دارد. همانطور که مسلمانان در صدر اسلام هرچه نشان و نماد اخلاق و فرهنگ و انسانیت بود را نابود کرد و امروز برای مردم مقدس هستند.
پس داعش و طالب هم هرچه نماد اخلاق و فرهنگ و انسانیت بود را نابود کردند.

در جنگ همیشگی میان شرق و غرب، کشف نقطه ضعف دشمن اولین گام در پیروزی و تسلط بر دشمن است. باور اسلامی یک اژدهای خفته بود که نقطه ضعف مسلمانان بود و غرب به خوبی ظرفیت نابودگری آن را کشف کرد. شما همچنان تقدیس کنید و ندانید از کجا ضربه خوردیم و میخوریم.

>>>   دزدان امریکایی صاحبخانه معادن افغانستان
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۴/۱۲
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) با تاسف می توان گفت که تقریبا تا پیش از آغاز و علنی شدن رقابت ها و درگیری های دو قدرت غربی امریکا و انگلیس بر سر تاراج و چپاول معادن قیمتی و منابع زیر زمینی و نیز مواد مخدر ولایت هلمند، تا حدود زیادی این غارت های عظیم و خیره کننده مغفول مانده بود و جامعه جهانی و نیز افکار عمومی توجه چندانی بدان نداشت.

بنابراین خیز یانکی ها بسوی هلمند و تلاش برای خارج ساختن معادن و منابع بیشمار این ولایت ناامن جنوبی از تصرف و تسلط انحصاری روباه پیر انگلیسی در سال 2010، (تحت عنوان عملیات مشترک با 9 هزار و 500 سرباز انگلیسی و بیش از 15 هزار سرباز امریکایی) تلنگری بود بر چشمان خفته و دل های غافل از اینکه چرا ولسوالی های خانشین و دیگر ولسوالی های هلمند در آتش جنگ و نامنی می سوزد و خارجی ها مصروف چه کاری هستند.

طبق گزارش های مختلف و متعدد و البته مستند و کارشناسی شده ی جامعه جهانی به شمول خود امریکا انگلیس و روسیه 70 درصد منابع طبیعی، سنگ های قیمتی و معادن نایاب دنیا در 24 منطقه افغانستان وجود دارد که بنابر ادعای سازمان فضایی ناسا ارزشی بالغ بر 1 تریلیون دار و بنابر تخمین کارشناسان روسی بالغ بر 3 تریلیارد دالر دارد و این درحالی است که معادن غنی از اورانیوم هلمند کاملا عامدانه و عالمانه از قلم افتاده است!

با اینهمه، متاسفانه مردم ملکی افغانستان سهمی از این ذخایر عظیم خدادادی و ثروت ملی ندارند چرا که دزدان امریکایی و انگلیسی تبار که شب و روز و هفته ها و ماه ها و سال ها مصروف استخراج غیر قانونی و قاچاق و چور و چپاول معادن و منابع زیرزمینی افغانستان بوده اند؛ اهلی و حتی صاحبخانه شده اند و به دزدی در روز روشن خو گرفته اند.

نظر به اینکه استخراج های جسته و گریخته و جزیی برخی مردم ملکی همجوار معادن و سنگ های قیمتی بلافاصله عتاب و خطاب حکومت و نیروهای امنیتی ذی ربط را در پی دارد و اجازه ی حمل و فروش آن به خارج از کشور را نمی دهند اما 400 معدن و منبع طبیعی زیر زمینی در تیررس غارتگران خارجی قرار دارد و شبانه روز مصروف صادر کردن آن به خارج از مرزها و چه بسا خاک امریکا هستند ولی هرگز با اعتراض و انتقادی مواجه نشده اند!

درحالیکه پنتاگون، معادن لیتیوم افغانستان را شبیه معادن نفتی عربستان خوانده بود ولی چرا خبری از استخراج اصولی و یا حفظ آن برای آیندگان نیست؟ گویا آمریکایی ها بدون سرو صدا و هیاهو بر این معدن نیز مانند دیگر معادن کشور چنبره زده اند.

وزارت معادن نیز که یک عده افراد بی صلاحیت به شمول وزیر زن ترسو و معامله گر در راس آن قرار دارند، جرات خرده گرفتن بر خارجی ها را نداشته استخراج بی رویه مردمی را بهانه می کنند. در حالیکه مردم این سرزمین کاملا از بهره برداری از معادن اصلی کشور بی بهره اند و اینچنین است که یانکی ها پدرخوانده های قاچاق و دزدی از معادن افغانستان شده اند.

کد (8)

>>>   امریکا جنگ نمیکند تجارت میکند تا عراق و سوریا نفت دارند از انها بیرون نمیشود

>>>   هیهات از این مردم گشنه پر زور وطنم.
معادنمعمولا" یا در دل کوه ها نهفته است یا در عمق زمین و برون کردن آنها نیاز به فهم مسلکی و علمی ، تجهیزات لازم و امکانات مالی و در نهایت بازازر یابی دارد که هر کدام این پروسه ها نیازمند یک عالم کار و کوشش است.
اما یک معدن باارزش تر و کارآمد تر دیگری وجود دارد که هر فردی از افراد بشر و در جمله شهروندان وطن من در وجود خود دارند اما تقربا" هیچ کسی در پی کشف و استخراج و استفاده از آن نمیباشد و آن معدن عقل و مغز انسان است.
بیایید حد اقل روزانه یک ساعت وقت بگذاریم تا یاد بگیریم که از عقل و مغز خود چگونه استفاده کنیم.
اگر این معدن را کشف و استخراج کردید آنگاه نه تنها معادن و امکانات کشور خودتان بلکه تمام معادن و امکانات دنیا برای شما قابل استفاده خواهد بود.
به گونه مثال نگاه کنید به کشور های پیشرفته و صنعتی دنیا ، این کشور ها یا معادن و منابع زیر زمینی ندارند یا استفاده بی رویه از آن نمیکنند در عوض با استفاده از معدن عقل و مغز خود به دانش تخصصی در اکثر امرات دست یافته اند و کشور های معدن دار و منابع دار چون عرب ها و فعلا" افغانستان و باقی کشور ها با عذر و زاری و التماس از آنه میخواهند که در استخراج منابع معدنی و دریایی استفاده موثر از زمین های بزرگ و دشت های بی پایان به یاری شان بشتابند و این کشور های مستفید از عقل می آیند و مطابق شرایط خود قرارداد میبندند وعمل میکنند و خیر و خلاص.

>>>   لیتیوم را غارت کردند فقط لیتیوم بس خلاص
دیگر چیز ها را تا امریکا کسی نمی برد یعنی از ارزش خودش کرده ارزش کرایه آن بالا می شود.
اریا

>>>   حال به جای دزد های غربی دزد های پاکستانی و عربی و روسی و چینایی و ایرانی مشغول انجام وظیفه هستند.

>>>   بهتر است تا طالبان تمام امکانات و جنگ افزار های باقیمانده امریکا را دوباره مسترد کنند و پول ها را تسلیم شوند.

>>>   چه امریکا غارت کند یا نکند، نه بدست مردم میرسد و نه درد شان را دوا میکند، خوردن گرگ بهتر از خوردن موش است!!!!
آتش خاوری

>>>   کشورهای غربی با پول غارت شده‌ی ملت‌های دنیا آباد شده‌اند و هرگز اجازه‌ی خروج پول از بانک‌هایشان را نمی‌دهند و به بهانه‌های مختلف آن را مصادره و ضبط می‌کنند.

>>>   از اول تروریزم برای آمریکایی ها بهانه بود آنها برای غارت معادن کشور آمده بودند
شیما

>>>   من بودجه نظامی پنتاگون را مطالعه کردم، تنها از سال ۲۰۰۸ تا سال ۲۰۱۸، در حدود هشتصد ملیارد دالر در جنگ افغانستان به مصرف رسیده است.
شاید هم به همین مقدار تا از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ به مصرف رسیده باشد.
یعنی در مجموع در حدود یک و نیم تریلیون دالر تا بحال درجنگ افغانستان به مصرف رسیده است.
اگر امریکا تمام معادن افغانستان را ببرد، هنوز هم مصارف جنگی خویش را نمی کشد.
من نمیگویم که تمام این پول ها واقعآ به مصرف رسیده است. همانطوری که سربازان خیالی در افغانستان وجود دارد، همانطور در اردوی امریکا در افغانستان نیز وجود دارد. همانطوری که از بودجه نظامی در افغانستان خورد و برد صورت میگیرد، به همین منوال بودجه نظامی جنگ امریکا در افغانستان نیز مورد خورد و برد قرار میگیرد.
جنگ افغانستان برای رییس جمهور امریکا و جنرالان پنتاگون و اعضای کنگره امریکا، مثل یک گاو شیری است، که از جیب مالیه دهندگان امریکا میگیرند و در جیب خود می اندازند.
اگر در تجارت مواد مخدره افغانستان دست داشته باشند، شاید تا اندازه یی ازین مدرک نیز عاید داشته باشند، اما معادن افغانستان بطور قانونی و سیستماتیک و به شکل صنعتی و با مقدار زیاد استخراج نمیشود که عوایدی نصیب آنها شود.
در طول ده سال جنگ روس ها در افغانستان، ما هیچ وقت نشنیده بودیم که روس ها معادن افغانستان را غارت کرده باشند، با وجودی که آنها نیز توان این کار را داشتند.
پس اینها همه پروپاگند است و این معادن را بعضی قوماندان های جهادی که ساحات تحت نفوذ و کنترول شان است، به شکل غیر قانونی استخراج میکنند و به پاکستان انتقال میدهند که شاید در مجموع چند میلیون دالر نصیب همه آنها شود.

>>>   به ارتباط چور چپاول معدنیات ومنابع افغانستان که هدف اصلی خارجی هااست. تمام مردم را که ازجهالت آنها استفاده کرده اند بهترین موقع است برای دزدان بین المللی . به همین ارتباط شاید سالهای قبل رهبران وقوماندانان خریده شده باشند. این موضوع نزد عوام یک موضوع پیش پا افتاده است مگر باید همه بدانند که تمام جنگ های جهانی و تمام پروگرام های مافیای جهانی بالای همین موضوع است

>>>   عزيزان ، زماني كه معنويات چور و چپاول ميشود، در فكر ماديات نباشيد، اشغال روسي به آساني شناسائي ميشد، اما اشغال فكري ، جغرافيائي، اقتصادي، نظامي أمريكا و امپرياليزم زمان و دانش كار دارد تا عوام بدانند كه اين پول و مصارف و آمدن و آوردن هموطنان اجنت هاي خارجي بخاطر بهتر ساختن زنده گي ما نيست، بلكه بخاطر استعمار ما هستند.

>>>   دوستي با محاسبه هزينه امريكا در افغانستان و قيمت معادن و منابع افغانستان به اين نتيجه رسيده كه امريكا براي تاراج منابع افغانستان به كشورش نيامده!!!!
عجيبه! پس امريكا براي رضاي خدا به افغانستان اومده!؟
در ضمن شما بودجه جنگي ايالات متحده در كشورتان رو درست محاسبه نميكنيد،، وقتي اونها ميگن مثلا هزارميليارد در افغانستان هزينه كردند بايد بدانيد كه همه دلارهاي اين هزينه كرد ، به خود ايالات متحده برميگرده ، هزينه هايي همچون حقوق سربازان و ساخت تجهيزات و جنگ افزارها همه در امريكا ساخته ميشوند ، امّا معادن شما اصطلاحا پول قدرتمند هستند ، يعني هر دلار از آن با هزار دلار امريكا برابري ميكند ، اينگونه هست كه امريكا هر جا كه هزار ميليارد هزينه كند كافي هست فقط ده ميليارد از منابع اون كشور را غارت كند تا جبران هزينه خود را كرده باشد و قطعا سودهاي امنيتي هم خواهد برد
علي ، تهران

>>>   چپاول منابع طبیعی افغانستان در ابتدا توسط حود افغانها از دوران اغاز جنگ
ها در پنجشیر توسط شورای نظار در بدخشان توسط گروه ربانی در تبانی با مافیای محلی و قطع اشجار در جنوبی و فروش ان در پاکستان سالها قبل اغاز یافته است و ادامه دارد همین اکنون شورای نظار یا افرادی وابسته به گروه مسعود مصروف استخراج زمرد طور غیر قانونی میباشند دوستان میتوانند
کلیپ های انرا در یوتیوب مشاهده کنند. در رابطه به نفت شرقمیا نه و امریکا باید گفت که بعد از ختم جنگ دوم جهانی و تبارز امریکا به حیث ابر قدرت ال
سعود دست دوستی بطرف امریکا دراز کردند و امریکارا به استخراج و سرمایه
گذاری در صنعت نفت دعوت کردند و امریکا هم خودش و حکومات کشور های سعودی و خلیج نفع برده اند تا ان سرحد شیخ ها ثروت دارند که محل نگهداری حیوانات شان بهتر از قصر ریاست جمهوری ما است ..درست است که امپریالیزم خاصیت چپاولگرانه دارد اما باز هم پا بند قوانین بین المللی میباشند. این ما هستیم که در تباهی و بربادی کشور خود از همه اولتر گام بر میداریم. انگلیسها بعد از دوصد سال استعمار و غارت هند این کشور را مجبورا ترک کردند . اما هندی ها هیچ اثر تعمیر یا خط اهنرا تخریب نکردند

>>>   سلام!
ای مردم مسلمان افغانستان این را بدانید که امریکا وکشورهای دیگر بخاطر کمک به ما نه بلکه بخاطر بردن تمام معادن ما به افغانستان آمده است بخاطر رسیدن به این هدف تمام مقامات دولتی از کرزی گرفته تا به والیان حتا طالبان را از خود کرده است دوزی خواهد آمد که افغانستان از نگاه معدن صفر خواهد بود ملا عمر بن لادن ISI پاکستان و ... تمامی اینها نوکران امریکا هستند

>>>   بلی قصد امریکا همین معادن افغانستان است بخاطر همین معادن تمام اختلافات قومی زبانی سمتی و حتی مذهبی را دامن می زند تا باشد برای حضور دراز مدت امریکا آیا جهاد بر ضد
عیسوی های فرض نیست چه افراد که سنگ مسلمان بودن را در قلب می زند

>>>   خیر است یکی از خواست های تروریستها همین بود که زمینه را برای جور وچپاول داخلی و خارجی مساعد سازند. خون انسان در برابر هیچ چیز قابل معاوضه نیست. همه دارایی های کشور را بتاراج ببرند مگر انسان را نکشند.
گرز رستم

>>>   چيزي كه بديهي است سوال دارد؟

>>>   کاملاً اشتباه است، تمام هزینه های نظامی امریکا در افغانستان 1 فیصد قیمت معادن افغان ها نمی شود.
بابه گک
کابل

>>>   برادر عزیز قیمت تنها ذخایر کشف شده افغانستان 3000 میلیارد دالر است.این گفته وزیر معادن و صنایع افغانستان نه من و تو که بدون معلومات فیر می کنیم.
ارزش معادن افغانستان 3000 ملیارد دالر در حالی اعلان می شود که اداره زمین شناسی و وزارت دفاع امریکا ارزش معادن افغانستان را 1000 ملیارد دالر اعلان کرده بودند.
برادر عزیزم این خارجی به اینجا نیامده که به من و تو کمک کنند بلکه هرکس به فکر خویش است.
وقتی ما خود به فکر خود و وطن عزیز خود نیستیم چگونه توقع کمک از امریکایی ها و اروپایی ها داشته باشیم.
اگر علت جنگ های جهانی اول، دوم و جنگهای که همین اکنود در حال جریان است مطالعه کنی در می یابی که همه بخاطر اقتصاد و چپاول دارایی های کشور ها می باشد.
ما امروز اینقدر به فکر وطن خویش نیستیم که به فکر امریکایی ها هستیم و وکیل مدافع خارجی در وطن خویش شدیم.
اگر می خواهی چهره های منفور امریکا انگلیس و... ببیینی به بعضی کتابها مانند افغانستان در آتش نفت، تاریخ امریکا و یاهم نقش امریکا و طرفداری آن از بعضی کشور های ظالم از طریق رسانه ها ببین و کمی به خود بیا.
تشکر

>>>   این معادن را که صد فیصد میبرند. چند وقت پیش یک دوستم خبر داد که طیاره های امریکایی خاک دشت لیلی را بخاطر حاصلخیز بودنش میبرند. گفته میشود خاک امریکا بعد از این همه سال بهره برداری از حاصلیخزی مانده.
حماقت در این سطح چطور امکان دارد؟!!! مگر اینکه کاسه ای زیر نیم کاسه باشد!

>>>   من خودم باشنده تورخم هستم . ما هر روز می دیدیم صدها موتر باری ناتو از مرز تورخم از افغانستان خارج میشود . اما دولت جرات تلاشی انها را ندارد که خارجیها با خود چه میردند.
خداوند به داد ما برسه .

>>>   ما مردم افغانستان هنوز چهره شیطانی غربیها را که در ظاهر لبخند اما در باطن خنجر زهر الود بدست دارند نشناخته ایم .
ما باید اینها را بشناسیم که اینها دروغگو فریبکار دزد قاتل هستند .
احمد

>>>   بدبختی مردم افغانستان به صورت جانکاه و خطرناک زمانِ آغاز میشود، که قرارداد ها با امریکا و شرکأ امضأ و استخراج معادن افغانستان شروع شود.
اینها آنقدر از مواد شیمائی و مسموم کننده برای استخراج معادن استفاده خواهند کرد، که زمین و آب های زیرزمینی و سرزمینی ما در مدت 10 سال آینده دیگر قابل استفاده نخواهد بود و مردم منطقه به امراض گوناگون مبتلا خواهند شد. این تجربه ممالک قاره افریقاست که بعد از 100 سال آزادی سیاسی از استعمارگران غربی جزء زمین سوخته و فقر چیزی برای شان نمانده.
فلمِ را در یکی از شبکه های تلویزیون دیدم که نشان میداد، که شرکت های نفت و گاز در ایالت پنزلوینیا (امریکا) جهت استخراج نفت و گاز آنقدر مواد مسموم کننده شیمیائی را در داخل معادن پَمپ میکنند( این متود جدید را fracking میگویند)، که آبهای زیرزمینی درین منطقه مسموم شده و قابل استفاده شهروندان نیست. مردم تانک های آب را از مناطق دوردست خریداری میکنند. با وجود اعتراضات گسترده از جانب مردم در طول ده سال، دولت امریکا مانع کار شرکت های نفت و گاز درین منطقه نشده است.
حال سرنوشت آینده افغانستان را خود تان میتوانید ترسیم کنید.
نادر

>>>   در حقیقت تمام این غارت ها را طالبان مزدور سبب شده اند.... و هنوز هم به کارکردهای خود افتخار میکنند...
جوانمرد از قندهار

>>>   هنوز مردم افغانستان درخواب است،
امریکا از بدنه اسلام یک تیم را تهیه میکند و دیگر ان را درنظرش کفر جلو میدهد از اینکه فهم و دانش وجود ندارد مردم افغانستان باور کرده یکدیگر را میکشند، امریکا و دیگر کشور اهداف شان را بدست می آورند.
تاکه ابله در جهان است، هوشیار درنمی ماند.

>>>   تجارب مداخله امریکا در کشور های عقب مانده یی بعد از جنگ نشان داده که اولین اقدام شان فرار نیرو های مغزی یا همان فرار مغز های ان کشور ها می باشد تا باشد صرف همان گرسنه ها و پا لچ ها بمانند و بخاط گرسنگی تن به هر نوع بردگی بدهند .
جنگ های فرسایشی و خانمانسوزی را براه میندازند تا قشر با سواد و با فرهنگ فرار کنند و قشر بی سواد و محتاج بمانند و از جوانان ان بخود لشکر ی زیر نان مجاهد و طالب و داعش جور کنند و به اهداف شان در سراسر جهان سوق کنند .
این است هدف امریکا .

>>>   جالب اینجایت که شاید استوارت مانند ما به چهره ای دروغین امریکا برای مبارزه با تروریزم ومواد مخدر وامن منطقوی ودموکراسی وحقوق بشر و... فریب خورده فقط اخبار خوانده وشنیده است انچه ماورای خبر ونیت ها ومزاعم داخلی کشورش را یا ندانسته ویا میخواهد اونیز مارا فریب دهد ایکاش انها تنها در چور وچپاول دارای های مادی ما بسنده میکردندوسه ملیون افغان مستمند وبیچاره را به قتل رسانیده وبه همین تعدادرا معیوب ومعلول نموده وبیش از ۵۰۰۰۰۰۰انها را اواره نمیکردند مگر ستووارت نمیداند که ایشان برای اولین بار ویگانه کشوری هستند که بالای انسانها در هیرو شیما وناگاساکی بمب اتم استعمال نمودند ودر هر نقطه ای دنیا که اتش جنگ ونفاق مشتعل میگردد از اثر مداخلات انها وهم پیمانهای نزدیک واقمار مستعمره های شان چون سعودی وپاکستان است شاید من استووارت را دیده نتوانم از طرف من برایش بگوید که شما وخاصیت امپریالیستی واستعماری تان گاهی با فقر وبیچارگی مبارزه نکرده اید ونخواهید کرد بلکه اسباب فقر وگرسنگی انسانهارا فراهم میسازیدودنیا را به سوی فلاکت وهلاکت میکشانید امید وارم در مورد کشور خود کمی عمیق تر مطالعه وتحقیق نمایدواگر باور ندارید بروید ارشیف وزارت خارجه را باز نماید که درانجا اظهارات خانم کلینتون هنگامی که وزیره خارجه بود در سنای امریکا چه گفته اند در مقابل سوال یکی از گانگریس مین های امریکاکه گفت چرا دارای های امریکا را به افغانستان به مصرف میرسانید جواب میدهد ما تنها ده در صد عواید خود از افغانستان را درانجا به مصرف میرسانیم بقیه همه رااینجا یعنی در امریکا می اوریم این موضوع تهمت نیست ویک وزیر خارجه انهم در سنای کشورش چنین دروغی راهم نمیگوید پس اگر شما که دعوی دارید در طول بیست سال بیست ملیارد دالر اینجادر افغانستان به مصرف رسانیده ایدیکصدوهشتاد ملیارد دیگر را دربودیجه ای خود ریخته اید ودموکراسی دروغیتن تان را هم دیدیم که چقدر تقلب وخیانت وبلاخره زور وزورگوی جان کیری با ان همراه بود ومواد مخدر را هم هفتصد درصد بیشتر ساخته وان راخود انتقال دادیدوتروریزم که طالب وداعش والقاعده وحکمتیار بود حال داریر دوباره حکومت را برایش می سپارید
لالی از سرپل

>>>   بر اساس چشم دید بنده از قرارداد معدن طلای سمتی و نورابه در ولسوالی چاآب ولایت تخار که به قرارداد داده شده به یکی از شرکت های کلابردار و بدون اشخاص فنی اقدام به ستخراج نموده که از نظر انجینری کفر است با وجود اینکه مردم منطقه چندین بار به مراجع مربوطه شکایت نمودن شرکت متذکره با دادن رشوه بازهم اقدام به ستخراج نموده . ملت ما بدون شناخت از وزیر برحال خوشبین بودن که اقدم می نمایند ولی وزیر صاحب در خارج به پول ضروت دارد.
انجمن جیولوج انجینران

>>>   معدنيات افغانستان در زير كوه ها است كه استخراج ان كارخانه هاي غول پيكر و مدرن و نيروي مسلكي و ماهر ميطلبد و كسي حاضر نيست كه در ان سرمايه گذاري كند.
معادن ما روي زمين نيست كه با بلدوزر ان را بالاي موتر بار كنند و ببرند. هر معدن نا خالصي دارد كه باييد پروسس شود و اين امكان تا حالا در افغانستان وجود ندارد . تشويش نكنيد معادن هنوز زير زمين است و اين مردم افغانستان است كه نسل به نسل مياييند و ميروند و از ان تا قيامت استفاده نميتوانند. از همين جهت است كه افغانستان كشور بكر ناميده ميشود چون تا فعلا نتوانسته معادن خود را استخراج كند. بيغم باشيد ما و شما هم مثل گذشتگان ما گرسنه از دنيا ميرويم و اين معادن در جايش ميماند.
حسن غمكش

>>>   هدف اصلی توسعه و استحکام افراطیت و بحران و ناامنی در افغانستان است. طالب و داعش و ملای های افراطی و سلفی از طرف پاکستان، آل سعود،انگلیس و امریکا حمایت میشوند. هدف این است تا افغانستان را پایگاه نظامی و محل پخش پلشتی و ویروسهای خطرناک و کشنده افراطی در آسیا بسازند و بعد تمام معادن و دارایی افغانستان را غارت کنند....

>>>   اگر امريكايى ها به بخاطر غارت معادن ما ليتيوم ، يورانيوم و غيره نيامده بودند پس انها بخاطر كنجشك گرفتن أمده بودند ؟ ايا انها ديوانه اند كه مليارد ها دالر را به ناحق در أفغانستان به مصرف رسانيدند ؟

>>>   آزادی ، دموکراسی و اقتدار آمریکایی !
دیگر حق لایک کردن مخالفان سیاست های شیطانی آمریکا را ندارید !
فقط چند تا لایک دانشجویی را از حق تحصیل محروم کرد !
آمریکایی ها در بدو ورود مسافران مسلمان فیس بوک های مسافران را چک می کنند !
‏این دانشجو فقط چند تا پست منتقدین سیاست های دولت تروریستی ترامپ را لایک نموده بود به همین جرم دستگیر و از آمریکا اخراج شد !
آمریکایی که از چند تا لایک می ترسد یعنی در حال فروپاشی است !
فقط یک سوزن کوچک این حباب خوشگل را متلاشی می کند !
آیا منطقی است که دانشجویی را صرفا بدلیل چند تا لایک و یا ابراز نظر سیاسی از بدیهی ترین حقوق انسانی اش محروم کنید ؟
وقتی شما صفحات فیس بوک منتقدین دولت آمریکا را قلع و قمع میکنید ، آیا نظام های ایران و عراق حق ندارند آشوبگران مسلح را با اقتدار به سیاه چال بیندازند ؟
آیا هنوز هستند کسانی که فریب دموکراسی شیطانی آمریکا را بخورند !
البته ما سال ها پیش در افغانستان طعم دموکراسی آمریکایی را چشیدیم ، وقتی که آمریکایی ها به کاندید پیشتاز غیر پشتون افغانستان گفتند درست است که شما برنده هستید ولی در این کشور باید رئیس جمهور پشتون باشد ( به نقل از اسناد ویکی لیکس و اظهارات یکی از کاندیدا های ریاست جمهوری افغانستان ) !
#شیخ_مشکور_کابلی
>>>   ما افغانیهایی که در رقابتهای دینی و مذهبی مشغول و ذوب شده ایم فکر می کنیم کل پول و سرمایه و نفت و گاز آمریکا و جهان را به بما افغانیها بدهند کشور درست شده و به صلح و امنیت می رسد؟ هرگز! برای مثال برای کسی که عقل و شعور و بلوغ سیاسی و اجتماعی نداشته و نتواند مردم و کشور داری کند، چه فرقی می کند که یک دلار و یا یکصد میلیارد دلار در دست و اختیار داشته باشد؟ کشور را قانون و دموکراسی و پایبندی به قوانین حقوق بشر اداره کرده و به صلح و ثبات و امنیت می رساند استاد مسعود که شما و دیگر گروههای منازعه در افغانستان فقط یک قرن یعنی صد سال با این ارزش و دست آوردهای سیاسی و اجتماعی و حقوق بشری فاصله دارید. همین. زنده باد صلح و دوستی و آزادی.

>>>   کشور ما! یعنی تمامیت ارضی مارا غارت کردند وشما حرف از معادن میزنید ( فکر نان کنید که خربوزه آب است)
حرف اول را امروز در کشور ما پنجابی ها میزنند نه فرزندان اصیل این وطن، البته عده ای هنوز در خواب اند ویا خود را اگاهانه به خواب زده اند ولی متاسفانه همین واقعیت است حال که هنوز شروع این بدبختی است
خداکند که تصور و نظر من کاملا اشتباه باشد
داود

>>>   داود جان: ببخشید خیلی ساده است وقتی حق تعیین سرنوشت یعنی حق رای و انتخاب آزاد توسط یک شخص و یا حزب دیکتاتور از انسان و جامعه سلب و نقض شد در آنجا انسان و جامعه غیر یک اسیر و برده چیزی دیگر نبوده و نیست و اختیاری و قدرتی ندارد که به حقوق و مطالبات بر حق خود برسد. پس بنابراین آزادی و حق حاکمیت ملی و قوانین دموکراتیک و ارادهً سیاسی مقدم و بمانند عقل و شعور آدمی تصمیم گیرنده و تعیین کننده بوده و مقدم در اولویت است. جامعه ایی که حق و ارادهً تعیین سرنوشت نداشته باشد در اسارت بوده و سرمایه و معادن آن توسط دیکتاتورهای حاکم و شرکای وی سودجویان داخل و خارج غارت شده و در فقر و فلاکت و عقبماندگی افتاده و می ماند. درود بر شما


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است