یک کاپی به والی هرات
در چند مورد منزل افرادی که خانه شان تلاشی شده سرقت های مسلحانه و یا غیر مسلحانه صورت گرفته است؟ شما به تاریخ و فرهنگ و ناموس این مرز و بوم آشکارا اهانت می کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۷    ۱۴۰۱/۶/۲۲ کد خبر: 171301 منبع: پرینت

حمیدالله «متوکل» سخنگوی والی هرات درباره تلاشی خانه به خانه در ولایت هرات؛
تلاشی های ها چگونه انجام میشود؟
حمید الله متوکل دریک ویدیو کوتاه گفته است منظور در تلاشی بعضی خانه به منظورجمع آوری سلاح از دوران حکومت پیشین مقداری سلاح به دست امده که در وقت مناسب خدمت شما تقدیم خواهد گردید. وی یاد آوری کرده است که در زمان تلاشی طالبان خانم ها نیز حضور داشتند.

جناب حمیدالله متوکل لطفا حقیقت را به مردم بگویید، که چرا این تلاشی ها صورت گرفته است و شما تحت چه میکانیزمی خانه هایی که باید تلاشی شود را شناسایی می کنید و از کجا می دانید این خانه ها مربوط به اعضای پیشین حکومت می باشد؟ چون خبرهایی به گوش می رسد که خانه های تلاشی شده، اکثرا مربوط به معلمین بازنشسته و یا استادان دانشگاه و یا کسبه کار آهنگر و بزاز هم بین آنها زیاد بوده است.

این توهین بزرگی به مردم هرات بشمار می رود. در حقیقت شما به تاریخ و فرهنگ و ناموس این مرز و بوم آشکارا اهانت می کنید.
اقای متوکل! در وقت تلاشی ها عکسی هایی وجود دارد، که اغلب هیج خانمی حضور نداشته است، عکس هایی را که شهروندان هرات فرستاده اند، نشاندهنده این حقیقت است. (نشر عکس ها احتمالا به ضرر مردم تمام مشود).

جناب حمیدالله متوکل!
اطلاعات و حتی عکس هایی وجود دارد که در خانه های مردم بدون حضور صاحب خانه، یعنی صاحب خانه را به یک اطاق جداگانه نگهدای نموده تلاشی انجام گرفته است. بعضی از کسانیکه خانه های شان در هرات تلاشی شده می گویند، طالبان و یا افراد مشکوک حتی لحاف دوشک و بالش مردم را پاره کرده و دنبال اسلحه می گردند.

آقای متوکل!
آیا کسی اسلحه را در لحاف و بالش پنهان می کند؟
آیا شما اطلاع دارید که در چند مورد منزل افرادی که خانه شان تلاشی شده سرقت های مسلحانه و یا غیر مسلحانه صورت گرفته است؟
امارت اسلامی یک نهاد قانون مندی ندارد، تا بر فرمان های صادر شده نظارت کند؟ در غیر آن صورت باید گروه یا افرادی که به خانه های مردم برای تلاشی می روند، لباس مخصوص نظامی داشته و یک حکم تلاشی با مهر و امضای بخش مخصوص را با خود داشته و ساعت ورود به خانه و خروج آنرا مشخص نموده و یک کاپی آنرا برای صاحب خانه بدهند و در آن کاپی نتیجه تلاشی تذکر داده شود.

بدون شک در یک کشور و یا ولایت بی قانون اتفاق می افتد، که چند روز پس از تلاشی، به خانه فردی که خانه خانه اش مورد تلاشی قرار گرفته، نامه احضاریه می رسید و فرد را به قومانی فراخوانده و او را متهم می کنید که به خانه شما اشیایی مشکوک به دست آمده است حالا این فرد چگونه بی گناهی خود را ثابت کند؟

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تلاشی خانه
والی هرات
نظرات بینندگان:

>>>   Ali Ahrary
منظور تلاشی طالبان خانه به خانه این است که افراد داعشی را و یا طالبان حقانی را تحت تاثیر تاکتیکی سیاسی که در خانه های مردم جاگذاری نشوند چون بعد از مرگ مولوی مجیب الرحمن انصاری. جنگ بین گروه طالبان حقانی و ملا برادر افزایش یافته در چند ماه پیش. ملا یعقوب مجاهد کوشش‌ می‌کند که دره پنجشیر و اندراب را پاک سازی کند از افراد جبهه مقاومت ملی ولی طالبان حقانی نمی‌خواهند که ولایت بدخشان و تخار و مزار شریف نباید به دست طالبان ملا برادر و جبهه مقاومت ملی بیافتد. کابل چندان امیت ندارد اگر طالبان قندهاری و حقانی متحد نشوند باز تاریخ تکرار می‌شود مثل حزب خلق و پرچم.

>>>   جناب عالی ، منجم زاده گرامی،
هدف طالبان ترساندن و در هراس دایمی قرار دادن شهروندان افغانستان از جمله مردم با فرهنگ هرات است.
همه حوادث ریشه تاریخی دارد.
پاکستان با شناخت کاملی که از بازیگران سیاسی افغانستان و جغرافیای سیاسی و طبیعی و صنعتی کشور ما دارد برنامه عمل پسا طالبانی خود را یاسا گونه از قبل تدوین کرده و حالا چنگیز وار یک به یک عملی میکند.
یک بند از این برنامه ها گرفته شده از عملکرد هاشم جلاد است وآن اینکه کسیکه سرش به تن اش می ارزد باید سر زده شود.
بند بعدی اش برگرفته شده از عملکرد مامد گل مومند است که شامل کشتن و شکنجه کردن و توهین کردن و در ملاُ عام ذلیل ساختن و تاراج ملک و دارایی و در نهایت کوچ اجباری و تبعید است.

پشتون سازی شمال هم که میراث پدر فاشیسم قومی عبد رحمن بچه اوضل است.
پس باید قبول کنیم زندگی آبرومندانه تحت حاکمیت طالبان حتی برای پشتون ها هم ممکن نیست چه رسد به غیر پشتون ها و به خصوص هراتیان با فرهنگ.

راه چاره فقط هسته گذاری و پایگاه سازی فرزندان مقاوم افغانستان و به خصوص جوانان مقاومتگر هرات است که در مشوره با بزرگان خوشنام و خردمند جهاد و مقاومت آمادگی های لازم برای ایجاد یک جبهه سرتاسری را بگیرند و سر مار را بکوبند و از عزت خود و خطه فرهنگ پرور هرات دفاع کنند چون مذاکره با طالب مانند توقع به صلح رسیدن با مار گزنده است.

>>>   تلاشی ها شاید در تأمین امنیت کمک کند و شاید هم نکند.
زیرا باند های جنایتکار که با یکدیگر ارتباط دارند،به یکدیگر خبر میدهند که از کجا تلاشی صورت گرفته است و خانه کدام اش تلاشی شده است و کدام اش نشده است.
آن که خانه اس تلاشی شده است.باند های جنایتکار،سلاح و مهمات خود را در خانه تلاشی شده انتقال میدهند.زیرا آنها میدانند که این خانه تلاشی شده است و دوباره تلاشی نمیشود.
حتی امکان این وجود دارد که دو خانه از طریق اونل و یا دروازه ها باهم راه داشته باشند و قبل از تلاشی،سلاح و مهمات خویش را به خانه دیگر و از آنجا به یکجای دیگر انتقال بدهند.
بنأ شاید تلاشی خانه ها در صورت که این موارد در نظر گرفته نشود،کمتر در تأمین امنیت کمک کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است