انتقال دارایی‌ها، بحران اقتصادی را تشدید می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۴۰۱/۶/۲۸ کد خبر: 171341 منبع: پرینت

برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی افغانستان با اشاره به انتقال بخشی از دارایی‌های این کشور به بانک سویسی تاکید می‌کنند چنین اقدامی بحران اقتصادی در افغانستان را تشدید می‌کند.
تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال 3.5 میلیارد دلار از دارایی‌های افغانستان به بانک سویس واکنش‌هایی را در پی داشته است.

برخی از کارشناسان مسایل اقتصادی می‌گویند که انتقال دارایی‌های افغانستان به سویس به اعتبار بین‌المللی بانک مرکزی این کشور صدمه می‌زند و بحران مالی افغانستان را تشدید می‌کند.
«نورالله عزیز» از کارشناسان مسایل اقتصادی دراین‌باره اظهارداشت: «ذخایر نقدی یک کشور قدرت اقتصادی آن را نشان می‌دهد. بر این اساس بانک مرکزی می‌تواند سیاست پولی خود را که به حفظ ارزش پول کمک می‌کند یا نظارت بر عملکرد بانک‌های خصوصی، کمک به آنها و یا به طور کلی حفظ وضعیت اقتصادی یک کشور را عملیاتی کند اما زمانی که این پول به بانک سوئیس منتقل شود، باید روشن شود که بر اساس کدام شرایط در آن بانک نگهداری می‌شود».

به گزارش «شمشاد»، برخی دیگر از کارشناسان مسایل اقتصادی می‌گویند، تنها بانک مرکزی افغانستان صلاحیت مدیریت این دارایی را دارد و چنین بی توجهی و خرج کردن به بانک های افغانستان آسیب می‌رساند و ممکن است باعث بی ثباتی پول افغانی شود.
«میرویس حاجی زاده» کارشناس مسایل اقتصادی افغانستان اظهارداشت: « این 9.6 میلیارد دلار پول افغانستان است، این سرمایه مردم و بخش خصوصی است. آمریکا تصمیم خود را برای انتقال دارایی‌های افغانستان به یک بانک سویسی صرف نظر کند».

از سوی دیگر، بانک مرکزی افغانستان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان و برخی از کارشناسان و کشورهایی مانند روسیه و چین تصمیم آمریکا را خلاف تمام اصول بین‌المللی غیرقابل پذیرش اعلام کرده‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بحران اقتصادی
انتقال دارایی‌ها
نظرات بینندگان:

>>>   یک واقیعت جالب اززبان طالبان!
((علما تاهنوز درموردبازشدن مکاتب دختران به توافق نرسیدند))
معنی این حرف کاملا واضح است وان اینکه درمورداحکام اسلامی وایات واحادیث هرکس برداشت وتعبیر خاص خودرادارد.درغیران درهمه موارداتفاق نظرموجودمیبود.وقتی داستان چنین است پس بیایید ماوشماهم درمورداحکام واصول اسلامی دقت کنیم درست رادرست ونادرست رانادرست بگوییم.
طورمثال.هرکه خودش سیر وهمسایه اش گرسنه بخوابدمسلمان نیست.ویابهترین مردم انهایی اندکه خیرشان به دیگران میرسدبایدکف بزنیم وواه واه بگوییم،واماازقتل انسانها بنام جهاد،تاراج وچپاول دارایی های مردم بنام مال غنیمت،وتجاوز بالای ناموس مردم بنام کنیز و۲۵۱۷ مورددیگر خوداری کنیم وانراوحشت وبربریت اعلام کنیم.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است