عمر زاخیلوال در فروشگاه زنجیره ای اش در کانادا
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۷    ۱۴۰۱/۶/۲۹ کد خبر: 171354 منبع: پرینت

عارف رحمانی عضو پشین مجلس نمایندگان، عمر زاخیلوال وزیر سابق مالیه همراه با برادرش توریالی خان از یکی از شعبات فروشگاه زنجیره ای شان بنام سیلک رود بازدید کرد.
‏نامبرده در زمان سرپرستی اش از وزارت ترانسپورت و وزارت مالیه میلیون ها دالر از بیت المال مردم افغانستان را غارت کرد.
احداث فروشگاه زنجیره ای سیلک رود در کشور کانادا صرفا یکی از نتایج غارت های این خادم بزرگ و لوی اتل افغانستان است.
‏زاخیلوال ده ها میلیون دالر در بانک های پاکستان دارد و جایدادهایی را در چندین کشور خریداری کرده است!
فراموش نکنیم که عمر زاخیلوال با جیب خالی از کشور کانادا به افغانستان تشریف آورده بود و ظرف چند سال محدود صاحب ثروت افسانه ای شد!
‏قابل توجه این‌که آقای وزیر با پول های حرام، در این فروشگاه زنجیره ای بزرگ، مواد ارتزاقی حلال به فروش می رساند!
(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عمر زاخیلوال
فروشگاه زنجیره
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره زاخیلوال
اگر ایمان ندارد کاش وجدان میداشت.

>>>   شما را به خدا قسم کدام یکی از افراد حک.مت جمهوری دزد نبود که زاخیل وال نبوده باشد ؟

>>>   عارف رحمانی خود تان چه؟ چرا همیشه دیگران را نشانه می روید؟ شما نیز با دست خالی نماینده شدید و با دست پور راهی خارج از کشور شدید. این دو دهه همه دچار فساد و خیانت خود خواسته یا ناخواسته شده اند. پس یکدیگر را ملامت نکنید به جای فرافگنی از مردم عذر خواهی کنید

>>>   بعضی از پشتون ها فقط پشتون والی را می‌دانند، از ایمان، دین،وجدان چیزی نمی دانند

>>>   گناهش نیست چون حضرت است حضرت ها نام پیامبران را فروختند بی .....ها حتی قبرستان را نیز خرید وفروش می کنند در کاپیسا بنام بچه حضرت ها هست بنام مجددی صاحب گفته زمان های قدیم برای شان مردم چند متر زمین خیرات داده اند وحالا حتی در قبرستان مردم هم دعوا دارند ومی گویند این هم از ما هست در ولایت کاپیسا ولسوالی حصه اول کوهستان وجوار کوه بچه
آریا از جرمنی

>>>   برای عمر زاخیلوال خیلی جای شرم وخجالت است با این کارهایش.
یکی از کارمندان وزارت مالیه

>>>   ... بر زاخیلوال که مال مردم غریب و بیچاره افغانستان را تاراج و به یغما برده است و...

>>>   وی استاد اعظم لژ های فراماسونری است

>>>   اگرواقعاخائن است خداجزایش دهدکه خداعادلترین است.همه وزیران ووکیلان بدانندحق مردم بدبخت ورنج کشیده ومظلوم افغانستان خوردن ندارد
یونس ازکابل

>>>   این دزد فاشیست باید محکام شود

>>>   با پول هاي دزدي شده از خزانه ملت اشرف غني را ريس جمهور ساخت حال از همان پول ها قمچين ساخته هر گاه اشرف غني از اوامرش سر پيچي كند بر فرقش چنان مي كوبد كي كه استخوان هاي بي بي گل در خانه بدرد مي ايد. افسوس به اين ملت در حين نوشتن يك قصه به قادم امد و ان قصه اين است: ميگن در سال ١٣٧٥ زمانيكه طالبان كابل را اشغال كردن در رأس هر اداره يك نفر ... طالب بيهويت راگماشتند از قضا در رأس يكي از تصدي هاي افسوتر ملايي را تعين كردند ملا بخاطر اينكه از شر كار كنان مفت خور اداره خلاص شود طرحي ريخت تا اگر طرحش موفق شود از شر كاركنان ان اداره خلاص ميشود. به اس همان طرح ريخته شده تمام كاركنان را در يك صالون كلان جمع كرد وشروع كرد به صحبت كردن در خلال صحبت و بعد از بيان اينكه امارت شان نو پا است اداره فعال نيست از كاركنان خواست ماه يك بار به اداره امده حاضري امضا كنند ودوباره بروندكاركنان اداره از امر ريس جديد شان أطاعت كرده چنين كردند.

>>>   عمر زاخیلوال شرم و خجالت را نمی شناسد تا برای او جای شرم و خجالت باشد. وقتی پشتبان دولتی داشته باشد باید به این کار ها اقدام کند. هم کرزی و هم اشرف غنی از او پشتیبانی کردند... طالبان و تروریستها به این گونه آدم ها کاری ندارند این افراد باید به دست عدالت کشته شوند.

>>>   اینها همه اینطوری بوده اند
زاخیل وال که از همه بدتر بوده است
باز این رییس جمهور هم او را همه کاره ساخته است
شیما از کابل

>>>   نوش جان زاخیلوال صاحب
سقاب های بی سواد را زور میدهد
قهرمان هستی

>>>   کاکای محترم شان را بحیث رئیس برشنای ننگرهار که بدون گرفتن لا اقل بیست هزار دالر در مقابل دادن امر لین برق به یک فابریکه کوچک اگر زمین به اسمان میخورد ابا میورزید، در لیست فوق فراموش نکنید!!!

>>>   هروقتی که باشد عمرزاخلیوال به جرم دزدی از بیت المال محاکمه میگردد

>>>   نام عمر زاخیلوال و اشرف غنی ننگ و عار به قوم پشتون است. یکی به صفت دوزد رای ملت٫ امید و آرزو های ملت مظلوم افغانستان را به یغما برد. و دیگر اش دوزد انترنشنل یعنی دودزد بین المللی هر دو افغانستان را به کام اژدها انداختند.

>>>   بلی زاخیلوال دانشمند متخصص چور و چپاول ملیونها دالر و اشرف غنی متفکر در دوزدی های ملیونی دوکتور و تخصص خود از کشورها یهودی کرفته اند. هر دو یکجایی زنگ چور را زنده اند.

>>>   بله دانش پر کردن جیب خود از ملت مظلوم این کشور را دارد این ....
زلمی جان.

>>>   زوری خواهد رسید که این خاینین ملی به جزای اعمال شان برسد اگر مردم غیور ما این شهامت را داشته باشد این روز نزدیک است به امید ان روز

>>>   عـــمـــر زاغ خیل وال دزد ســــر گـــردنــه است !

>>>   لعنت به این قسم داکتر و دانشمند و شرم وخجالت به اشرف غنی با حمایه از همچو یک دزد با پشتاره و مستند .
دوراندیش

>>>   خوب است حد اقل لیسانس وصنف دوازده را خو به اتمام رسانیده، خدا از دزدان سابقه ... نګاه تان کند، که نه صنف دوازده را خوانده بود ونه هیچ مشاور بودند، اینها خو حد اقل داکتر ویا لیسانس ویا هم صنف دوازده را خو خوانده.
پیمان

>>>   درقضیه بحران کابل بانک هم زاخیلوال وزیر مالیه وقت ومسئول بحران بود باید حد اقل از وی پرسان میشد واز وظیفه برکنار میشد بر عکس ارتقاء هم داده شد. وبررسی قضیه کابل بانک عقده وی ویک جانبه بخاطر چند نفر غیر پشتون بود که زندانی شدند هدف همین بود.وبس. مقصرین اصلی وعاملین بحران کسان دیگری بودند که هیچ پرسانی نشد. زاخیلوال برعلاوه قوم پرستی از پول خزانه ملت سوء اسنفاده های زیادی نموده است از جمله به دخترش ماهوار 6000 دالر در امریکا زنده گی داشته ذریعه استعلام حواله نموده بود. خانمش همزمان دوپاسپورت داشت.
بااحترام داکتر عبید الله فضلپور

>>>   آقای زاخیلوال مسئولیت مستقیم دربحران کابل بانک دارد،هم منحیث وزیر مالیه وهم منحیث شریک جرم با کنجکاوی بیشترموضوع روشن خواهد شد.

>>>   اقای ذخیل وال صدها میلیون دالر مال مردم از حلقوم شما کشیده خواهد شد. شما نمیتوانید مردم را فریب بدهید .

>>>   اگر دزد وخیانتگار نبودید پول خریداری چندین خانه را در یک سرک تایمنی ازکجا کردید به اثر خیانت خودت وبخاطریکه جرمت واضح نشود ریس بانک ملی و ریس کابل بانک نو را به تظمین خودت از حبس رها ساختی وزمینه فرار انها را مساعد ساختی فرار کرده اند وشما منحیث تظمین کننده مکلفیت داشتی انها را حاضر محکمه کنی که نکردی و حالا بوق هم میزنی که منجی سقوط کابل بانک بودم استفاده جویی را شما از کابل بانک کردید و از پول خزانه ملت به کابل بانک واریز شد که از سقوط کامل ان جلوگیری شد بوق زدن خودت از چه رهگذر است اگر یک حکومت واقعی عادل میبود نه تنها که عمرزاخیل وال بیحث سرپرست وزارت مالیه ومشاور ارشد اقتصادی ریاست جمهوری نمی بود بلکه در زندان انداخته میشدی ومحکمه میگردیدید .

>>>   اشرفغنی کوچی منجی و متفکرفساد و زاخیلوال و احدی- منجی مفسدین اقتصادی.
در سال 94 در قرارداد خریداری تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی که توسط شخص عمر ذاخیلوال وزیر پیشین وزارت مالیه به امضا رسید، ۳۷۰ میلیون دالر اختلاس صورت گرفت.
در حالیکه هیات 370 میلیون دالر را با اسناد به ریاست جمهوری ارایه کرد، ریاست جمهوری با کاهش 270 میلیون دالر تقلب به رسانه ها از تقلب 100 میلیون دالری در قرارداد فوق خبرداد و نامی هم از تقلب گرفته نشد.
براساس یافته های هیات بررسی، این قرارداد به ارزش یکصد میلیون دالر با یک شرکت در قالب چند گروه انعقاد شده بود.
جالب اینجا است که قرارداد تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی و وزارت امور داخله همزمان (در طی یک هفته و با عین جنس) به امضا رسید، اما قرارداد وزارت دفاع که توسط شخص زاخیل وال به امضا شده است، مبلغ ۳۷۰ میلیون دالر گرانتر (قیمت تر) از فرارداد وزارت امور داخله است که توسط وزیر اسبق داخله و معین مالی وزارت مالیه به امضا رسیده بود.
در این اختلاس شرکت های ودان، داووی گروپ (شوهر شکریه بارکزی) و غضنفر گروپ نیز نقش بزرگ و اساسی دارند.

>>>   تشکر از افغان پیپر که این روسیاهان را افشا میکند

>>>   عــــیـنــک هـــــای زاخیــــل وال صـــــاحــــب ضــد شــــرم وحیا است به همین دلیل هرچه فساد میکند سرش خم نمیشود !

>>>   زاخيلوال ومصطفي مستور دزدان كابل بانك را نيز فراري داده اند واز نزد شان پول گرفته اند قرار بود كه در صورت كه اين دو نفر فراريان كابل بانك را حا ضر نكنند مرد مواخذه قرار ميگيرند اما اقاي زا خيلوال توسط اقاي اشرف غني واقاي مستور ازطرف اقاي عبدالله عبدالله حميت شدند ومورد تعقيب قرار نگرفتند

>>>   زاخیلوال عضو کمیسیون نظارت بر قرارداد ها بوده است و در پای سند قرارداد امضا کرده است. پس معلوم است که مسوولیت هر نوع اختلاس و خلاف ورزی را دارد. اما این شخص خیلی زرنگ و چالاک است و با تغییر سمت باد و شمال فورآ سمت حرکت خود را هم تغییر میدهد. از آنجاییکه وی با در اختیار داشتن وزارت مالیه، در مبارزات انتخاباتی تیم تحول و تداوم کمک و همکاریهای گزاف مالی داشته است بعید میرسد که به پای محکمه کشیده شود.

>>>   زاخیل وال با تاسف که عمر درازی ندارد تا به محکمه برسد.
پول ها سبیل میماند.

>>>   حضرت عمر زاخيلوال در سال 1346 زمانی که پدرش در ولایت بدخشان ایفای وظیفه می کرد، چشم به جهان گشود. تعلیمات ابتدایی خویش را در ولایات کنر، پروان، پنجشیر و زادگاه آبایی اش ننگرهار به اتمام رسانید.
عمر زاخیلوال بعد از تهاجم شوروی به پاکستان کوچید و بعد از مدتی اقامت در آن کشور و سهم در جبهات جهاد ولایات ننگرهار، کنر و پنجشیر، جهت ادامه تحصیلات عالی عازم کانادا شد که به اخذ درجه دکترا از دانشگاه كارليتن شهر اوتاوا آن کشور نایل گردید.
داکتر زاخیلوال در سال 1384 به افغانستاان برگشت و نخست به حیث مشاور ارشد وزير انكشاف دهات، رییس اداره خصوصی سرمایه گذاری یا آیسا و عضو شورای عالی د افغانستان بانک ایفای وظیفه نمود و بعدا به حیث مشاور رییس جمهوری اسلامی افغانستان در بخش اقتصاد پذیرفته شد.
داکتر زاخیلوال در ماه عقرب سال 1387 از طرف رییس جمهور کرزی به حیث سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوری و در ماه دلو به حیث وزیر مالیه به پارلمان افغانستان پیشنهاد گردید.
وی که به زبانهای های پشتو، دری و انگلیسی تسلط کامل دارد. در چند سال اخیر به حیث وزیر مالیه دولت جمهوری اسلامی افغانستان فعالیت می کند.
زاخیلوال چندین بار از سوی دولت طرد شد ولی دوباره به سفارش سازمانهای استخباراتی غرب روی کار آمد. تاکنون هیچ کس علت سفرهای ماهیانه زاخیلوال به کشورهای اروپایی را نفهمیده است.
هرچند که در افشاگری های چند وقت قبل واضح شد که جناب عمر زاخیلوال با دختر ایرانی الاصل با تابعیت آمریکا که مامور سازمان سیا بود، رابطه ی پنهانی داشت و این دختر موظف بود تا ماهیانه جناب وزیر صاحب را تخلیه اطلاعاتی کند.
جالب اینجا است که با وجود بسیاری از اسناد و مدارک و شواهد مستند، وی هرگز از پست های مهم دولتی برکنار نشد، فقط از یک پست به پست دیگر انتقال یافت. از آنجایی که مورد تایید قدرتهای غربی به ویژه آمریکا بود، در دولت کرزی گاه بصورت مستقیم و گاه بصورت غیر مستقیم مسوول خزانه و تعیین مخارج دولت بود.
در واقع طی این چند سال اخیر، این جناب زاخیلوال بود که تعیین می کرد به هر وزارتخانه چقدر مخارج بدهد. بارها دیده شد که وی بدون در نظر داشت مصوبات مجلس و حتی دستور رییس جمهور، بنا به صلاحدید خودش عمل می کرد و به دلیل وابستگی کامل او به سازمان سیا، بسیاری توان اعتراض در مقابل او را نداشتند.
این اقدامات خودسرانه وی در حالی ادامه یافته است که کرزی تا آستانه برکناری وی پیش رفت و حتی تا سه ماه زاخیلوال را به حضور نپذیرفت و می گفت: نمی خواهد این شخص فاسد را ببینند ولی در عمل توان برکناری وی را نداشت.
به هر حال اینک چندین سال است که قدرت مالی افغانستان در دستان وی می باشد و این زاخیلوال است که سلطان پول افغانستان می باشد نه کرزی.
از شما عزیزانی که درباره داکتر احدی شناخت دارید، یا اطلاعاتی برای ما نقل می کنید یا با ایشان همکار بوده و روحیات ایشان را برای ما می نگارید، کمال تشکر و سپاس را داریم.
۱۳۹۲/۱۱/۲۱

>>>   زاخیلوال یک شخص خاین ملی میباشد باید حکومت جدید آنرا محکمه نماید
ولی کابل

>>>   نوش جانش بتوانی در نمانی او این کار را کرد اشخاصی دیگری هستند که در خیانت نیم این شخص را انجام نداده اند اگر وافعیت مینویسید باید چشم پوشی نکنید و از همه با بنویسد ...
بیوفا از کابل

>>>   زاخیل وال شخصیت از کجا کرد ده بار در دزدی های صد ها ملیون افغانی از گمرکات وقراردادی ها گرفتار شد تلویزیون ها اعلان کردند وپول داد خودرا خلاص کرد
این بیچاره را که من میشناسم سالها درپاکستان خشت مالی میکرد حالا هردزدی اش از صد ملیون افغانی بالاتر است

>>>   این شخص بی کفایت و فاسد را همه میشناسند این شخص به کمک دار و دسته اش دارایی های ملت افغانستان را به باد فنا برده است
شغنانی کابل

>>>   زاخیلوال در کنار غنی چه می کند؟ این سوالی است که همه حامیان اشرفغنی از جواب دادن به آن طفره می روند! مخالفان غنی با این حربه برفرق حامیان وی کوبند و خیانت های فراموش نشدنی این فرد خاین را بر رخ حامیان غنی می کشند.
واقعا عمر زاخیلوال در کنار اشرفغنی چه می کند؟
به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper عمر زاخيلوال در سال 1346 زمانیکه پدرش در ولایت بدخشان ایفای وظیفه می کرد، چشم به جهان گشود. تعلیمات ابتدایی خویش را در ولایات کنر، پروان، پنجشیر و زادگاه آبایی اش ننگرهار به اتمام رسانید.
عمر زاخیلوال بعد از تهاجم شوروی به پاکستان کوچید و بعد از مدتی اقامت در آن کشور، عازم کانادا شد.
زاخیلوال در کانادا توسط یک دختر ایرانی الاصل با تابعیت آمریکایی که مامور سازمان سیا بود، جذب سازمان جاسوسی آمریکا شد و با این دختر رابطه پنهانی داشت و در حقیقت این دختر واسطه اصلی وی با سازمان سیا بود.
زاخیلوال با هدایت آن دختر، در سال 1384 به افغانستان برگشت و نخست به حیث مشاور ارشد وزير انكشاف دهات، رییس اداره خصوصی سرمایه گذاری یا آیسا و عضو شورای عالی افغانستان بانک ایفای وظیفه نمود و بعدا به حیث مشاور رییس جمهور در بخش اقتصاد پذیرفته شد.
زاخیلوال در ماه عقرب سال 1387 از طرف رییس جمهور کرزی به حیث سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوری و در ماه دلو با سفارش وزیر خارجه آمریکا، به عنوان وزیر مالیه به پارلمان افغانستان پیشنهاد گردید.
وی در زمان تصدی وزارت مالیه، ماهیانه به آمریکا، یا دبی، یا ترکیه و یا پاکستان سفر می کرد و در تمامی سفرها اولین ملاقات هایش با دختر رابط سازمان سیا بود و در این دیدار ها توسط آن دختر تخلیه اطلاعاتی می گردید.
اقدامات خودسرانه و فساد مالی و اخلاقی و از همه مهمتر جاسوسی وی در حالی ادامه یافت که کرزی تا آستانه برکناری وی پیش رفت و حتی تا سه ماه زاخیلوال را به حضور نپذیرفت و می گفت: نمی خواهد این شخص فاسد را ببینند ولی در عمل توان برکناری وی را نداشت.
در قرارداد خریداری تیل و روغنیات وزارت دفاع ملی که توسط شخص عمر زاخیلوال به امضا رسیده، ۳۷۰ میلیون دالر اختلاس صورت گرفته است. در حالیکه هیات 370 میلیون دالر را با اسناد به ریاست جمهوری ارایه کرد، ریاست جمهوری با کاهش 270 میلیون دالر تقلب به رسانه ها از تقلب 100 میلیون دالری در قرارداد فوق خبرداد و نامی هم از تقلب گرفته نشد.
در سال 1391 گزارش‌هایی به نشر رسید که گویا یک میلیون و هشتاد هزار دالر به حساب بانکی شخصی عمر زاخیلوال سرازیر شده است. این پول ها در حساب های بانکی زاخیلوال در بانک های "الفلاح و استاندارد چارتر بانک" از سوی افراد و شرکت های خصوصی انتقال داده شده است. زاخیلوال این حساب های بانکی را تایید کرد و گفت که وی این پول ها را از تجارت شخصی اش بدست آورده است.
وی بارها به حساب های بانکی خواهرش ملالی و دیگر اعضای خانواده اش مبالغ هنگفت واریز کرد و پس از آن نیز گزارش هایی دیگر از فساد اداری و مالی زاخیوال به نشر رسید.
در ماه اسد سال 1391 عزیزالله لودین، رییس وقت اداره مبارزه با فساد اداری از ریاست جمهوری خواست که وظیفه عمر زاخیلوال به حالت تعلیق درآورد. لودین گفته بود که اتهامات گسترده ‌ای در مورد فساد و رشوه در وزارت مالیه وجود دارد که برای بررسی بیطرفانه آن نیاز است پست زاخیلوال به حال تعلیق درآید؛ اما بدلایل نامعلوم با وجود اصرارهای مکرر اداره مبارزه با فساد اداری، وظیفه زاخیلوال به تعلیق درنیامد.
جالب اینجا است بجای اینکه جناب زاخیلوال از تمامی وظایف اش تعلیق شود، به عنوان مشاور مالی و اقتصادی رییس جمهور تعیین شد.
پس از افشاگری های متعدد پیرامون فساد مالی و اخلاقی زاخیلوال، برخی از سفرای خارجی در کابل و همچنین سخنگوی سازمان ناتو به رییس جمهور تذکر دادند که زاخیلوال را از بدنه دولت بیرون کرده و محاکمه نماید اما این کار از دایره اختیارات رییس جمهور بیرون بود و باید سفارت آمریکا در اینباره تصمیم می گرفت.
زاخیلوال در سال 1394 به عنوان سفیر افغانستان در پاکستان مقرر گردید. از اینجا ارتباط وی با سمیع الحق نزدیک شد و از جانب آمریکایی ها ماموریت یافت تا زمینه تقویت طالبان را روی دست بگیرد و در این زمینه فعالیت کند و 25 جلسه دیدار وی با سمیع الحق بیانگر همین قضیه است و الا چه دلیلی دارد که سفیر یک کشور بارها با یک عالم افراطی پاکستانی در خانه اش دیدار داشته باشد؟
نکته جالب دیگر این است که طی رفت و آمد های زاخیلوال بین افغانستان و پاکستان، بارها چمدان وسایل همراه وی مفقود شده و سر از انگلیس و آمریکا درآورد. این مطلب در روزنامه داون پاکستان نیز نشر شده است اما هرگز علت این کار اعلام نشد.
زاخیلوال چندین بار از سوی دولت طرد شد ولی دوباره به سفارش سازمان جاسوسی آمریکا روی کار آمد و بجای محاکمه مدال دریافت کرد.
با وجود بسیاری از اسناد و مدارک و شواهد مستند، وی هرگز از پست های مهم دولتی برکنار نشد، فقط از یک پست به پست دیگر انتقال یافت. از آنجایی که مورد تایید آمریکا بود، در دولت گاه بصورت مستقیم و گاه بصورت غیر مستقیم مسوول خزانه و تعیین مخارج دولت بود.
در واقع این جناب زاخیلوال بود که تعیین می کرد به هر وزارتخانه چقدر مخارج بدهد. بارها دیده شد که وی بدون درنظرداشت مصوبات مجلس و حتی دستور رییس جمهور، بنا به صلاحدید خودش عمل می کرد و به دلیل وابستگی کامل او به سازمان سیا، بسیاری توان اعتراض در مقابل او را نداشتند.
در ماه های اخیر عمر زاخیلوال ماموریت یافت تا روی انتخابات و نامزدان انتخاباتی کار کند. به همین منظور در ماه میزان سال گذشته سران فاشیست پشتون را به خانه خود در کابل دعوت کرد و با زیرکی تمام آنها را بسوی خواسته های آمریکایی ها سوق داد. در آن جلسه، عمر داوودزی، حنیف اتمر، حکمت‌خلیل کرزی، زلمی رسول، فاروق وردک و انوارالحق احدی شرکت داشتند و نتیجه آن شد که دیگر اقوام هرگدام به چندین دسته و گروه تقسیم شوند و استفاده از این پراکندگی به فاشیست های پشتونی برسد بدون آنکه حتی منافع قوم پشتون درنظر گرفته شود!
در حقیقت اینها از نام قوم پشتون در راستای منافع آمریکایی ها استفاده می کنند و هرگز بفکر پیشرفت و اعتلای قوم شریف پشتون نیستند.
زاخیلوال در کنار این که تابعیت کانادایی دارد، گرین کارت آمریکا را نیز دریافت کرده است.
بازهم یکبار دیگر این سوال را تکرار می کنم که عمر زاخیلوال باوجود سابقه کاملا مجرمانه از فساد مالی گرفته تا فساد اخلاقی و از همه مهمتر جاسوسی برای آمریکایی ها، هنوز در حکومت وحدت ملی چه می کند؟
۱۳۹۸/۲/۲۱

>>>   وقتی که خود اشرف غنی مزدور آمریکا بود باید اینگونه افراد دراطراف او میبودند. اصلا خود اشرف غنی مفسد و جاسوس آمریکا است. ذاخیلوال و فاروق و امثال اینها شاگردان اشرف غنی هستند.

>>>   وی یک فراماسونر است که افغان یوناتید بانک را که مربوط به افراد ماسونی است تاسیس نموده اند
برات علی فوشنجی

>>>   زاخیل وال یکی ازکسانی است که درطول 13سال حکومت گذشته بزرگترین خیانت مالی واقتصادی را درحق کشور نموده است.
ع

>>>   زاخیل وال کشتی نجات افغانستان بود
کدام حزب بنام خود مانده و یک چیز نجات افغانستان خود را مینامد.
خ ا ی ه نجات است این لعنتی از روز اول ماموریت اش دزدی کرد و حالا بعضی احمق ها به دیدن این میروند به خانه اش.
نمیدانم از این و از دبل عبدالله جان و حامد کرزی چیزی ساخته نیست.
مردم خود را بی آبرو میکنند و خود را کم میآورند.
اینها بی غیرت اند و از اولاد هایشان خیر نمیبنند انشاءالله
انتقادپذیر از قلب کابل

>>>   اذا فسد العالم فسدالعالم
وقتی حضرت فاسد شد همه جهان فاسد وگنده می شود این زاخیلوال فاسد مفسد بسیار بی شرم است ومانند او هزاران مجددی که برادر ما در بالا تذکر دادند در ولایت کاپیسا همه شان دزد وخاین هستند این حضرت های فعلی چور زمین چور دریا چور قبرستان چور سسیلبر چور ساحات دولتی وغیره چور ها که از قید قلم باز مانده همه کار حضرت ها ومجددی ها هست.
از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است