طالبان افغانستان بیدار شوید
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۱۳    ۱۴۰۱/۷/۶ کد خبر: 171427 منبع: پرینت

"خود کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش" اما گستاخانه و عوام فریبانه قربانی تروریسم بر خواسته از پاکستان یعنی افغانستان را ملامت معرفی میکند.
طالبان افغانستان، لطفا بیدار شوید! خود را از سیطره ای مخوف و وحشت انگیز استخبارات پاکستان برهانید.

سخنرانی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان منرا به یاد بیت چهارم رباعی مشهور حضرت خیام بزرگ انداخت، اگر چه هدف خیام بزرگ ما در بیان "کوزه گر و کوزه خر و کوزه فروش" با بعد فلسفی نگاه خیام به مساله چیز دیگری است، اما پاکستان همه کاره ای ایجاد، استعمال و به قدرت رساندن گروه های تروریستی در افغانستان است. باز هم بیشرمانه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عمل زشت ضد بشری خود را به یخن نخستین قربانی تروریسم تولید شده ای پاکستان و اربابانش یعنی افغانستان می اندازد.

در کارگه کوزه‌گری رفتم دوش
دیدم دو هزار کوزه گویا و خموش
ناگاه یکی کوزه برآورد خروش
کو کوزه‌گر و کوزه‌خر و کوزه فروش

شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به شدت علیه حاکمیت طالبان حمله کرد و گفت، تمام گروه های تروریستی مانند، القاعده، داعش، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی( اویغورها) و جنبش اسلامی ازبکستان در افعانستان جمع شده و با حمایت طالبان امنیت پاکستان، منطقه و جهان را تهدید می‌کنند.

محمدنعیم غیور


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
پاکستان
نظرات بینندگان:

>>>   پاکستان چون مولد تروریسم در منطقه است بهتر میداند که کدام گروه را در کجا جابجا کرده ، پس بیهوده خرده نگیریم و انکار هم نکنیم.
باید قبول کنیم که طالبان بستر رشد تروریزم منطقوی هستند و تا این بسر جمع نشود تروریسم هم وجود دارد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است