یوناما: با ناکامی طالبان آینده افغانستان مبهم است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۶    ۱۴۰۱/۷/۷ کد خبر: 171445 منبع: پرینت

مارکس پوتزل، معاون و سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، در نشست شورای امنیت این سازمان گفته است که اگر طالبان در حمایت از حقوق شهروندان افغانستان و تعامل سازنده با جامعه جهانی ناکام بمانند، این کشور با آینده نامشخص مواجه خواهد شد.

آقای پوتزل شامگاه سه‌شنبه، ۵ میزان، در شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد وضعیت افغانستان جلسه برگزار کرده بود، این سخنان را مطرح کرده است.
او افزوده است: «اگر طالبان نتوانند از حقوق همه افغان‌ها حمایت کنند و با جامعه بین‌المللی تعامل سازنده‌‌ای داشته باشند، افغانستان با آینده نامشخص از جمله با وضعیت چندپارچگی، انزوا، فقر و درگیری داخلی مواجه خواهد بود.»

این گفته‌های آقای پوتزل در حالی بیان می‌شود که مبارزه با تروریسم و تامین حقوق اساسی شهروندان از جمله حقوق زنان و دختران و تشکیل دولت فراگیر، از شرط‌های جهان برای به رسمیت شناختن طالبان است.
طالبان اما همواره تاکید دارند که آنان به حقوق بشر در چهارچوب اسلام احترام گذاشته و دولت فراگیر تشکیل داده‌اند.
پیش از این نیز مارکس پوتزل در دیدار با شماری از زنان تجارت‌پیشه افغانستان، بر حمایت مستمر جامعه بین‌المللی از حقوق زنان افغان تأکید کرده بود.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
یوناما
آینده افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بایک محاسبه بسیارساده میتوان ثابت کردکه درافغانستان مسلمان وجودندارد.
پس از ۴۴ سال برادرکشی تازه مابه اسقبال شروع جنگهای جدیدروان هستیم. معنی سخن واضح است که ماازتعقل به دورهستیم.چون عقل نداریم پس انسان هم نیستیم(زیراانسان به موجوددارای عقل وخردواندیشه اطلاق میشود) وقتی انسان نبودیم پس مسلمان هم نیستیم، زیرااسلام وغیراسلام به انسانها اطلاق میشود. گاووخروشادی که مسلمان وغیرمسلمان ندارد.
بشیربشارت

>>>   آیا جامعه جهانی با طالبان تروریست میتوانند دیدگاه مشترک داشته باشند و همکاری و هم آهنگی کنند،؟؟؟
راه دیگری وجود ندارد یا اینکه جامعه جهانی و ملل متحد خصلت تروریستی به خود بگیرند و یا اینکه طالبان از اصول طالبانی خود که در کتاب الامارت الاسلامیه نشر کرده اند چشم پوشی کنند.
کدام اش ممکن است ؟؟؟؟
راه حل
تقویت مقاومت ملی برای نابودی طالبان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است