انفجار در مرکز آموزشی غرب کابل با صد کشته و زخمی
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۸    ۱۴۰۱/۷/۸ کد خبر: 171454 منبع: پرینت

انفجار انتحاری در مرکز آموزشی در غرب کابل، چهل تن کشته و شصت تن زخمی شدند.
صبح امروز جمعه یک مهاجم انتحاری با ورود به یکی از کلاس‌های آمادگی کنکور مرکز آموزشی «کاج» در منطقه شیعه‌نشین دشت برچی واقع در غرب کابل و منفجر ساختن مواد همراهش، ده‌ها دانش آموز دختر و پسر را شهید و زخمی ساخت.

گفته می شود که مهاجم انتحاری ابتدا نگهبان این مرکز آموزشی را به گلوله بست و سپس خود را به کلاسی که در آن امتحان آزمایشی کنکور در حال برگزاری بوده، رسانده است.
شاگردانی که از این انفجار جان سالم به در برده‌اند، می‌گویند به علت نشستن بانوان در صفوف اول این کلاس، اکثر قربانیان را دانش آموزان دختر تشکیل می‌دهند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انفجار مرکزآموزشی
غرب کابل
نظرات بینندگان:

>>>   باشندگان غرب کابل و به خصوص صاحبان کورس ها و مسوولان مکاتب از این همه انتحار و انفجار هیچ درسی نیاموخته اند.
چگونه ممکن است سرنوشت صد ها دانش آموز را فقط به دست یک نگهبان بسپرید و آن هم در روز امتحان کانکور.
شما باید قبول کنید که طالبان شما هزاره ها وشیعیان را چه در زادگاه تان و چه در کابل نابود میکنند تا کار نا تمام عبد رحمن را تمام کنند و این را به هر قیمتی انجام میدهند.
تاجک و اوزبیک هم باید سر بری شود چون این بار با وارد کردن دوملیون پشتون های پاکستانی پروژه سیطره پشتونیزم باید تکمیل شود.

>>>   روایت دسته اول از حمله به #کاج
پس از حمله با یکی از دانش آموزان که در جریان حمله در داخل کورس بود، صحبت کردم. حمله مرگبار امروز اینگونه انجام شده و نشان می‌دهند که طالبان مسول اند:
اول صدای فیر پی هم شنیده میشود و سپس صدای انفجار ساچمه های چره ای نگهبانان کورس. یعنی مهاجمان تا به دندان مسلح حمله را با هدف گیری نگهبانان شروع میکنند. نگهبان ها مقاومت میکنند و در ظرف چند ثانیه ساچمه های تفنگ چره ای شان خلاص می‌شوند. توسط مهاجمان انتحاری از پای در می آیند.
در زمان حمله، امتحان آزمایشی در دو سالون جریان دارد. در سالون که در آن امتحان آمادگی نخبگان جریان دارد، تعداد دانش آموزان کمتر است. اما در سالون که در آن امتحان آزمایشی هفتگی کانکور جریان دارد، تعداد دانش آموزان خیلی زیاد و صدها نفر پهلو به پهلو نشسته اند. دو مهاجم انتحاری با اطلاع دقیق وارد شلوغ ترین سالون می‌شوند. از دروازه ای که نزدیک استیج و تخته قرار دارد و صف های اول آن پر از دانش آموزان دختر اند. مهاجمان تا به دندان مسلح هر شاگردی را که میبیند فرار میکند، با مرمی میزند. یکی از این دو مهاجم، خود اش را در میان دختران رسانده و نارنجک را از جیب اش میکشد. پینک نارنجک را میکشد و میخواهد آن را در فاصله ای دورتر یا همان صف های آخری پر از دانش آموزان پسر، پرتاب کند. نارنجک در دستمال سر اش گیر میکند و پرتاب نمی‌شود. در همان جا میان دانش آموزان دختر با تمام مواد انفجاری اش انفجار میکند. ظاهرا تلفات دانش آموزان دختر خیلی بالا است.
مهاجم دگر تا زمان که نیروهای طالبان به محل می‌رسد به قتل و کشتار ادامه میدهد. از سرنوشت این مهاجم اطلاع دقیق در دست نیست. احتمال اینکه زنده و رفته باشد، زیاد است. لباس و ظاهر مهاجمان اصلا با نیروهای طالبان فرقی ندارد. به همین دلیل، احتمال فرار و زنده بودن او خیلی زیاد است.
وقتی طالبان به محل می‌رسند و میخواهند اوضاع را تحت کنترول شان بیاورند، از سوی دانش آموزان دختر مورد نکوهش و سرزنش قرار میگیرند. تعدادی از دختران با حالت گریان با هرچیزی که دم دست شان بوده و با چشم های گریان طالبان را میزنند. سپس یک جمع دختران دگر می آیند و این دختران را همراه خودشان میبرند.
پی‌نوشت: همه شاهدیم که پس از حمله به مکتب عبدالرحیم شهید و کورس ممتاز، مدتی مراکز آموزشی و آمادگی کانکور فعالیت های شان را به رسم اعتراض متوقف کردند. اعتراض شان این بود که طالبان اجازه نمیدادند این مراکز نیروی امنیتی و سلاح داشته باشند تا از دانش آموزان محافظت کنند. ظاهرا پس از آن اعتراض، طالبان اجازه دادند که فقط می‌توانند از چره ای استفاده کنند. اما امروز ساچمه های چره ای در مقابل مرمی ها و مواد انفجاری مهاجمان فقط چند ثانیه دوام آورد. طالبان مسول درجه اول این کشتار است و به صورت پلان شده هزاره ها را به کشتن می‌دهند.
مختار یاسا

>>>   Rahi Mohd Valy
بازهم در قتلگاه "برچی" خون هزاره می‌جوشد. تاریخ عجب سرگرمی دارد با این قوم، یک روز از سرهای بریده‌اش کله منار می‌سازد و روز دیگر از خونش حمام خون...

>>>   هزاره نماد خِردورزى، نماد شرافت، نماد دانش ورزی، نماد صداقت و راستی است، هزاره نماد کار و پیکار زنده‌گی است. دشمن این را خوب درک نموده است که هزاره با فراگیری دانش فرداها را از آن خود خواهد کرد، بنابرین خاستگاه این نماد دانش و خِرد را از مکتب و مدرسه می‌خواهد نیست و نابود کند، اما کور خوانده است، با نسل‌کشیی هزاره‌ها هرگز موفق نخواهد شد نسل هزاره را نابود کند، هزاره زنده است، هزاره آگاه است، هزاره استوار است، یقین دارم فرداها روز‌های هزاره خواهد بود.
ضیأ باری بهاری

>>>   سیداحمد موسوی مبلغ
مسأله خیلی روشن است. طالب، ما را برده و رعیت میخواهد و قبول بردگی، با دانایی، هم‌خوانی ندارد.
طالب میداند مادامیکه ما با علم آموزی و یادگیری سروکار داریم، تن به بردگی نمی‌دهیم.
به همین دلیل، هم در حکومت پیشین و هم در حکومت خود، عمدتاً مراکز آموزشی و علمی را هدف قرار داده است.
آنکه علاقمند است طالب بر ما مسلط باشد نیز عملاً می‌خواهد ما برده طالب باشیم.
و آنکه در مسیر علم آموزی ما سنگ اندازی می‌کند نیز عملا آب به آسیاب طالب می ریزد
اما ما میدانیم که برای برده نبودن، باید دانا باشیم و هرگز از این مسیر، کوتاه نخواهیم آمد.

>>>   خدا لعنت کند هر کس خون مسلمانی را به ناحق بریزد خدا لعمنت کند هر اشغالگری را که اقوام اصیل این خاک را بیگانه میداند خدا لعنت کند هر ناقل مهاجر نوکر پاکستان را خدا لعنت کند هر ان کس که این کشور را به طالب وحشی تسلیمی داد

>>>   برای دانا بودن اول باید توانا بود.
کسیکه توانایی زیست را ندارد دانایی چه درد اش را دوا میکند.
طالب همه را میکش چه دانا و چه نادان.
پس اول باید طالب راکشت وبعد سراغ دانایی رفت.
اگر هم سیل بین باشیم که تاجک بدخشان و تخار و اندراب و پنجشیر چه میکند شاید بسیار دیر شود چون در مقابل طالبان وحشی مسلح شده با ملیارد ها دالر سلاح امریکایی تنها تاجکان کافی نیستند بلکه مانند مردم نورستان باید همه اقوام به پا خیزند و یا مرگ و یا زنگی سرتوشت آینده خود را تعین کنند در غیر آن طالبان یکی یکی همه اقوام غیر خودی را از بین میبرند و با انتقال چند ملیون قبایل آنطرف سرحد جایگاه شانرا پر میکنند و این یکی از اهداف پاکستان یعنی بادار طالبان است.

>>>   برچی برای تو عزادارم
چرا منتظر کشته شدن هستید.
اگر امکان قیام مسلحانه را ندارید حد اقل یک لشکر گمنام را سلزماندهی کنید تا هیچ تروریستی فرصت رسیدن به هدف را پیدا نکند.
طالب میکشد و داعش مسولیت میگیرد.
کدام داعش؟؟؟؟
اگر طالب نمیکشد پس چرا فتوای کفر انتحاریون را صادر نمیکند بلکه در ادبیات رسمی خود برایش استشهادی خطاب میکند؟؟؟؟
این همان استشهادی های سر لشکر تروریستات سراج الدین حقانی است که میکشد و بعد تسلیت میگوید.

>>>   با آنکه گروه های مختلف تروریستی خارجی مثل القاعده ، داعش ، لشکر جنگهوی و غیره تحت حمایت طالبان در افغاستان موجود و فعال هستند اما آدم کشان انتحاری که در مراکز و اجتماعات هزاره ها و گاهگاهی در مراکز تاجکها دست به عمل انتحاری میزنند مربوط به لشکر انتحاری خود طالبان میباشد که رسما موجودیت آنرا اعلام کرده اند و اگر هم کدام انتحاری خارجی مربوط به داعش خود را در بین مردم بیگناه منفجر کند باز هم طالبان مسئول اند که خواسته یا ناخواسته کنترول شان نمیکنند و یا حتی برای شان اجازه انجام جنایت را هم میدهند.
اما آنچه مهم است و باید آنرا قبول کنیم، تا زمانیکه یک نفر تکفیری حالا از هر کشور یا از هر قومی چه پشتون، چه پنجابی ، چه عرب ، چه ازبک، چه تاجک و غیره در منطقه و جهان موجود باشد خطر بالقوه در بیخ گوش شیعیان جهان و حتی پیروان راستین امام اعظم ابوحنیفه علیه رحمه وجود خواهد داشت.
بناء هزاره های که شیعه هستند نباید با داستان سرایی های مفت مثل ما اهل علم و دانش هستیم ، ما مردمان مدنی هستیم ، ما صادق و درستکار هستیم لذا این لشکر جهل و نادانی ما را به قتل میرسانند تا جلو پیشرفت ما را بگیرند خیر اینطور نیست تکفیری ها شما را به خاطر اعتقادات مذهبی تان به امید ازدواج با 72 حور و عشق بازی با ده ها غلمان به قتل میرسانند لذا با قبول این واقعیت و نقش مستقیم یا غیر مستقیمی که امارت طالبان در حملات انتحاری بر علیه شما دارند بیایید یک راه حل درست و حسابی برای حفظ جان تان بیابید . اولا این معامله گران قرن یا رهبران خود فروخته را از خود برانید اگر این معامله گران در کنار تان باشند شما را به خاطر حفظ دارایی های شان که در حقیقت قیمت خون مردم هزاره است به آسانی میفروشند. دوما از طالبان بخواهید که تمامی اختیارات دولتی ولایات هزاره نشین و اختیارات امنیتی مناطق محل بود باش و سکونت تان در سابر ولایات را به خود تان واگذار کنند یعنی نوعی خود مختاری تانرا قبول کنند تا خود از خود تان محافظت کنید. سوما در صورتیکه به این خواسته بر حق تان توجه نکنند آنگاه دست به عمل متقابل بزنید وقتیکه برای بیگانگان لشکر فاطمیون درست میکنید و در عراق و سوریه گلیم داعش و تکفیری ها را به کمک شما جمع میکنند آیا نمیتوانید لشکر مدافعین اقوام هزاره تاجک و ازبیک را در افغانستان درست کنید ؟ کسانیکه از شما استفاده کردند باید در رابطه به برنامه های دفاعی تان شما را کمک تان نمایند . ناله و فریاد و دادن شعار های میان تهی و بالاخره سکوت فایده ای به حال تان ندارد مطمئنا حمله انتحاری بعدی را در پی خواهد داشت.

>>>   یاد گذشته و نبرد غرب کابل بخیر جنگ غرب کابل بخاطر کشته شدن ۹نفر جوالی شروع شد که سیافی ها در منطقه کوته سنگی در یک اطاق ۹نفر جوالی را شهید ساخته و خودشان فرار کرده بودند بعد از اینکه مردم جنازه ها را پیدا کردند و دفن خاک کردند همه مردم منسجم شده و هر کسیکه سلاح داشت بیرون شدند و حزب اتحاد که همگیشان مربوط سیاف میشد را از مناطق کوته سنگی و دهمزنگ و سیلو عقب راندند و انتقام ۹نفر شهید را هم پس گرفتند بعد از آن حزب اتحاد و شورای نظار چندین بار خواستار مذاکره با حزب وحدت اسلامی که در رس ان مرحوم استاد بابه مزاری شدند اما استاد شهید هیچ وقت حاضر به مذاکره و معامله با قاتلین مردم هزاره نشد غرب کابل چنان مقاومت شجاعانه از خود در برابر وهابی های سیاف و حزب جمعیت و شورای نظار نشان داده که تا امروز همگیشان بخاطر دارند که مردم هزاره هیچ وقت زیر بار ظلم و ستم نمیروند امروز من نمیدانم که این مردم هزاره را چی شده که بر خواهران و مادران ما حمله های مسلحانه میشود هیچ کسی کوچکترین حرکتی از خود نشان نمیدهند مردم هزاره شما نشان دادید که اهل درس و علم و قلم هستید حالا که دشمن به زبان انسانیت نفهمید نشان بدهید که سلاح را زمین گذاشتید ولی فیر کردن را فراموش نکرده اید..علی جان

>>>   چرا هزاره ها ، در تجمعات طالبان انتهاری نمی کنند؟؟ حالا که می بینیم به هر نحوی هزاره ها را این گروه خبیث طالبان قتل عام می کنند پس بهتر همین که هزاره ها هم گروه انتهاری تشکیل دهند و اولتر از همه در بین محقق و دانش و دیگر هزاره های خاین خود را منفجر سازند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است